Slalombil
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Re: Slalombil
Citat:
"Golf Mk1 har ett billigt Gr. N rallyben från Bilstein som passar, jag hade själv det på bilen för något år sedan. Kombinerade det med en 400lbs NASCAR fjäder och fick orginalhöjd. Kolla min tråd. Vill minnas att fjäderbenen kostade 5000.- paret."
Sök på V36-0059
"Golf Mk1 har ett billigt Gr. N rallyben från Bilstein som passar, jag hade själv det på bilen för något år sedan. Kombinerade det med en 400lbs NASCAR fjäder och fick orginalhöjd. Kolla min tråd. Vill minnas att fjäderbenen kostade 5000.- paret."
Sök på V36-0059
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
-
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2014-10-26 10:50:33
- Telefon: 0704246502
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: Slalombil
Ska kolla... I värsta fall får man sno ihop nått eget. Lite trist att bilgrejjer ska vara så svåra att serva/shimsa om. Hade det vart en mc-gaffel så vore livet mycket enklare.
-
- S2-Poster
- Posts: 300
- Joined: 2013-06-03 12:41:03
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1982
- Location: Alingsås
- Contact:
Re: Slalombil
Klart du skall bygga Slalombil.
Org utseende exteriört.
Lätta allt du med enkla och prisvärda medel löser hemma.
Satsa pengarna på ett bra chassi.
Kylning till bromsarna.
Stol och ratt.
Bredare och greppigare däck.
Org utseende exteriört.
Lätta allt du med enkla och prisvärda medel löser hemma.
Satsa pengarna på ett bra chassi.
Kylning till bromsarna.
Stol och ratt.
Bredare och greppigare däck.
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982
-
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2014-10-26 10:50:33
- Telefon: 0704246502
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: Slalombil
Lutar hårt åt det just nu
Med turbo som steg 2.
Undrar om EFI konvertering räknas som klassik??
Med turbo som steg 2.
Undrar om EFI konvertering räknas som klassik??
- Ragnar Joensen
- Addict
- Posts: 1345
- Joined: 2005-07-18 11:47:24
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Eslöv (Skåne's metropol)
- Contact:
Re: Slalombil
Så här står det i reglerna:
"Det bör särskilt observeras, att inplacering i klass C (Classic) eller S (Standard 1 och 2) i princip endast gäller bilar i standardutförande. Det innebär att bilar som modifierats så att de bedöms ha prestanda motsvarande närmast snabbare klass också ska placeras där."
"Det bör särskilt observeras, att inplacering i klass C (Classic) eller S (Standard 1 och 2) i princip endast gäller bilar i standardutförande. Det innebär att bilar som modifierats så att de bedöms ha prestanda motsvarande närmast snabbare klass också ska placeras där."
Porsche fantast !
968 1992
968 1992
-
- S2-Poster
- Posts: 300
- Joined: 2013-06-03 12:41:03
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1982
- Location: Alingsås
- Contact:
Re: Slalombil
Men skall man köra i S eller R?
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982
- Ragnar Joensen
- Addict
- Posts: 1345
- Joined: 2005-07-18 11:47:24
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Eslöv (Skåne's metropol)
- Contact:
Re: Slalombil
Om du inte har R-däck, behöver du inte köra i R-klassen.chrix wrote:Men skall man köra i S eller R?
Jag har en vanlig 968, dock med tuffare chassi. I vanliga fall kör 968 i Klassik, och 968 CS i S1. Och då tycker jag att det är rimligt att jag kör i S1.
Porsche fantast !
968 1992
968 1992
-
- S2-Poster
- Posts: 300
- Joined: 2013-06-03 12:41:03
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1982
- Location: Alingsås
- Contact:
Re: Slalombil
Min 944 s2 som har bur, plastrutor och hyffsat chassi men åker på gatdäck?
Jag säger bygg efter eget huvud så får du se vilken klass du hamnar i.
Jag säger bygg efter eget huvud så får du se vilken klass du hamnar i.
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982
-
- S2-Poster
- Posts: 269
- Joined: 2013-04-02 09:48:39
- Telefon: 0703084060
- Bilmodell: porsche 944 turbo/S2
- Årsmodell: 1986
- Location: Söråker
- Contact:
Re: Slalombil
Jag håller med Chrix och Ragnar, bygg den bil som du vill ha, efter ekonomi och ambition. Modifieringar gör att du flyttas upp en klass. R-däck är roligast men då hamnar du i R-klassen.
Hur du än gör så kommer du alltid att vilja ha en snabbare bil...
Jag köpte en rätt snabb 944 för tre år sedan men modifierar vidare. Det är skitkul!
I somras lyckades jag köra fortare än 964RS, 996 turbo och 997 GT3 på slalomtävlingar vilket visar att man är på rätt väg. Peter Buhre vann årets slalomfinal i sin 944:a vilket säger mycket om potentialen i dessa bilar...
Mvh /Claes
Hur du än gör så kommer du alltid att vilja ha en snabbare bil...
Jag köpte en rätt snabb 944 för tre år sedan men modifierar vidare. Det är skitkul!
I somras lyckades jag köra fortare än 964RS, 996 turbo och 997 GT3 på slalomtävlingar vilket visar att man är på rätt väg. Peter Buhre vann årets slalomfinal i sin 944:a vilket säger mycket om potentialen i dessa bilar...
Mvh /Claes
Trackday bil: Porsche 944 -1986
Landsvägsräser: Porsche 996, 40 Jahre- 2004 Såld
Dundertysken: Porsche 964 turbo -1991 Såld
Första porschen: Porsche 944 turbo -1986 Såld
Landsvägsräser: Porsche 996, 40 Jahre- 2004 Såld
Dundertysken: Porsche 964 turbo -1991 Såld
Första porschen: Porsche 944 turbo -1986 Såld
-
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2014-10-26 10:50:33
- Telefon: 0704246502
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: Slalombil
Blir nog så Claes, har inga ambitioner om att prestera heller Men det vore kul å testa lite slalom.
/Janne
/Janne
- rydan
- S-Poster
- Posts: 134
- Joined: 2007-08-26 22:04:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm / Solna
- Contact:
Re: Slalombil
Det där med att bilarna inte får modifieras för att vara i classic verkar (tyvärr) tas ganska lätt på. Har ju förekommit diskussioner om en separat ClassicR-klass, och det vore nog rimligt. Har i o f s bara varit på en slalom-final (och körde inte classic), men gammel-elvorna som vann i classic var inte så särskilt mycket original, om vi säger så, de krängde exempelvis nog mindre än original-GT3:orna...
Patrik Rydberg
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
- rydan
- S-Poster
- Posts: 134
- Joined: 2007-08-26 22:04:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm / Solna
- Contact:
Re: Slalombil
Det är jättekul att köra slalom, och sålänge man bara tävlar mot sig själv s a s spelar bil nog ingen större roll för hur roligt man har. Motormängd gör ju sitt till på tiderna såklart, men jag tycker inte det påverkar hur roligt man har. Man kör ju s a s bilen på (och allt för ofta över) gränsen oavsett.Borken wrote:Blir nog så Claes, har inga ambitioner om att prestera heller Men det vore kul å testa lite slalom.
/Janne
Friska däck, däremot. Det suger att köra slalom med dåligt grepp. (Fördelen med att köra slalom är att man s a s med automatik ser till att däcken aldrig blir särskilt gamla... =) )
Patrik Rydberg
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
Who is online
Users browsing this forum: No registered users