Page 1 of 1

Kunniga på K-jetronic?

Posted: 2016-07-02 14:32:37
by rydan
Finns redan som fråga i en av mina frågetrådar, men tar den här separat då fler säkert kan vara intresserade.

Vilka firmor/verkstäder (eller kunniga "amatörer" som kan tänkas extraknäcka) finns som är experter eller i alla fall ordentligt erfarna på K-jetronic mek/felsökning?

Söker främst i Eskilstuna/Strängnästrakten, men även stockholm/uppsala/örebro/västerås kan såklart vara alternativ.

Re: Kunniga på K-jetronic?

Posted: 2016-07-03 07:52:06
by Mattias 924
Skulle vilja påstå att användaren "QV" på det här forumet är en av Sveriges främsta på k-jet.
Han bor i Mariefred och jag har ingen aning om ifall han tar åt sig uppdrag.

Re: Kunniga på K-jetronic?

Posted: 2016-08-03 11:28:54
by rydan
Svarar mig själv.

Fick tips om ola&fredriks bilservice utanför eskilstuna. De har gjort en komplett grundinställning av K-jet och tändning. Nu går bilen bra igen, så såvitt jag kan bedöma har de både utrustningen och kunskapen som krävs för K-jet.

http://www.olasbilservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunniga på K-jetronic?

Posted: 2016-08-03 18:53:05
by Maxx
rydan wrote:Svarar mig själv.

Fick tips om ola&fredriks bilservice utanför eskilstuna. De har gjort en komplett grundinställning av K-jet och tändning. Nu går bilen bra igen, så såvitt jag kan bedöma har de både utrustningen och kunskapen som krävs för K-jet.

http://www.olasbilservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sweet! *tumme upp*


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Kunniga på K-jetronic?

Posted: 2016-08-03 19:43:55
by Cédric
Kul att det finns nån som fortfarande kan. Vad gjorde dom för något?

Re: Kunniga på K-jetronic?

Posted: 2016-08-09 11:58:16
by rydan
Vet inte detaljer, så jag tar storyn istället. Porsche 931 som åter väckts från de döda. Ny kamrem och fix. Efter 30-ish mil startar den inte, vilket visar sig berott på att fästet till spännhjulet för kamrem gett sig, med kant-äten och överkuggad kamrem som följd. Bilen hamnade på nordslingan som konstaterat att inget slagit i, ok komp, bytte kamrem, spännhjul m m, men därefter inte fick den att gå bra (och erkände direkt att det nog var bättre att jag hittade någon som kunde och hade verktyg för K-jet än att de skulle försöka).

Så, Ola&Fredriks fick in en 931 som gick, men gick riktigt jäkla ojämnt och illa. De ställde, såvitt jag vet, backläget på gasspjället rätt, kontrollerade spridare och bränslefördelare/luftmätare samt gjorde en inställning av blandning och tändning från grunden, med resultat att den nu går fint igen.