Länk till projekttråden: forum/viewtopic.php?f=17&t=17433" onclick="window.open(this.href);return false;
När jag påbörjade projektet för åtta år sedan eller nåt så var tanken på en 944t med en Volvomotor med dubbla originaleffekten kul (trots att jag visste att det skulle bli svårt att besikta den) men nu när den är byggd och nästan färdig känns det inte alls lika intressant längre.
Jag har ju en gammal 944 sursugis i halvskabbigt skick också och faktum är att den känns roligare, sugmotorer känns roligare än turbomotorer nuförtiden.....jag kan till och med känna att en småtrimmad Ascona A med webrar är roligare än en turbosmälla! Det har nog med åldern att göra..

Därför har jag nu börjat fundera på att göra mig av med bilen och gå vidare i livet men hur skulle en försäljning gå till i så fall?
Ska man försöka hitta nån som vill köpa objektet och jobba vidare på det som det är eller ska man separera motor och bil från varandra och sälja det åt olika håll? Att sälja dem var för sig borde väl inbringa mest pengar men det känns inte kul att göra så heller. Projektet har lätt kostat mig hundra tusen kronor plus inköpet av bilen men frågan är väl hur mycket man kan få tillbaka..
Jag har egentligen inte gjort stor åverkan på Porschen för att få ned Volvomotorn i den. Ett fyrkantigt hål i huven och ett ombyggt transaxelrör är väl det stora och det är ju lösa delar vi pratar om. Det finns nog säkert ett par klippta kablar också men inget allvarligt.
Vad kan man få för en hyfsad (men inte fin) 951-87 utan motor och transaxelrör? Den är konverterad till GTS-lysen med en front från Plastis men jag har nog säkert alla delar kvar för att bygga tillbaka till originalfronten om man skulle vilja det...