Vad är den värsta/bästa kommentaren du fått om din bil?

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#46 Post by Pär Hylander »

Maxx wrote:
just d!!! wrote:Jag fick e rolig komentar igår..... En byggare kallade min bil för "LT coupe".. ha ha... den tyckte jag var rolig..... :lol:

Folk fattar inte att min bil har inget med en lt att göra.....
Det är bara för att de inte ser skillnad på en 944 och en 924 (aka LT sport eller LT coupe). Image


//M. - som vinkar till LT31:or :wink:
Om vi ska vara noga så såvitt jag begripigt så är det där med LT31 galet. Däremot så verkar LT35 haft en 2 liters 4-cyl maskin som kanske delar block och vev med våra.

Hur är det föresten, är motorfästen och bultdelning samma på ngn annan motor med mindre slagvolym, Golf 1,6 till 1,8 liter t.ex? (funderar på killermotor till Roadsport B, men då krävs mindre än 2 liter slagvolym för att bilen inte ska bli tvingad till för hög vikt)

Sen undrar jag varför en del 944-åkare är så känsliga för den där LT-grejen, är det för att ni åker så mycket finare än vi som har 924:or :wink: 8) :lol:
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#47 Post by Pär Hylander »

arrhg, dubbelpost
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#48 Post by patand »

Pär Hylander wrote:Sen undrar jag varför en del 944-åkare är så känsliga för den där LT-grejen, är det för att ni åker så mycket finare än vi som har 924:or :wink: 8) :lol:
Det är nog för att de är rädda att bli frånåkta av otrimmade LT31 Turbosar på banträffarna... ;-) :lol: 8)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#49 Post by Maxx »

Pär Hylander wrote:
Maxx wrote: Det är bara för att de inte ser skillnad på en 944 och en 924 (aka LT sport eller LT coupe). Image


//M. - som vinkar till LT31:or :wink:
Om vi ska vara noga så såvitt jag begripigt så är det där med LT31 galet. Däremot så verkar LT35 haft en 2 liters 4-cyl maskin som kanske delar block och vev med våra.
Jo, du har rätt ... i alla fall vad jag vet. Har för mig att det är LT35 som har en 2-litersmotor byggd på samma block som sitter i våra. Men jag är inte så noga, jag kallar alla LT:or för LT31 ... :wink:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Bodens Svarta 944 S2
Addict
Posts: 1662
Joined: 2004-12-18 01:38:05
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Boden
Contact:

#50 Post by Bodens Svarta 944 S2 »

patand skrev:
Det är nog för att de är rädda att bli frånåkta av otrimmade LT31 Turbosar på banträffarna...
Inte jag inte... :lol: Jag vet att jag kommer att bli frånkörd av en bunt
med 931:or. :lol:

Har man aldrig kört på bana, så har man aldrig kört på bana.. :D


/Janne
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425

Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )

User avatar
Bodens Svarta 944 S2
Addict
Posts: 1662
Joined: 2004-12-18 01:38:05
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Boden
Contact:

#51 Post by Bodens Svarta 944 S2 »

Dubbelpost som vanligt...

Varför blir det så ?
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425

Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#52 Post by Minsc S2 »

- "har DU köpt den själv?"
- "är det DIN egen? ingen annan som betalat?!"
- "den kan inte varit så dyr då?"

ovanstående är visserligen förståeliga då jag ägt min bil sedan jag var 15 år. (nej jag är ingen bortskämd snorunge, snarare fattig tills jag är 30 ;) )

lite positiva är:
-"amen det är bra Minsc (Minsc är vad jag faktiskt kallas för även av mina polare), då får jag åka med på en runda när du tagit körtkort va?"
- eller som ovanstående fast de undrar om de får låna den istället :)

- "har du en PORSCHE!? visa visa!!!" (och samtilga som sagt detta och sett den har *faktiskt* tyckt att den är riktigt snygg"

- en skeptiskt kompis som ändrade sin åsikt om 944 efter följande händelse: "det var ju F-n vad den låter, det kan inte vara en audimotor i den där!?" (efter detta fick han en lång förklaring om 924/944 och deras "släktskap" med VW/Audi samt veta att jag har K/N filter o trimmchip i bilen, aldrig mer att han pratar strunt om 9X4or :D )
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

User avatar
John
Site Admin
Posts: 570
Joined: 2004-03-18 10:03:23
Bilmodell: 964 Jubileum 1994
Årsmodell: 1994
Location: Kalmar
Contact:

#53 Post by John »

Jag har som alla ni andra fått höra en massa avundsjukt och trevligt om mina 944:or.

Positiva:
-Jäklar vad läcker.
-Mycket bil för pengarna.
-När jag hade cabben som Pär nu äger så var det många som såg ut som fågelholkar när jag körde förbi.
-Du måste vara rik (ofta från tjejer som äger en häst för 125000kr och en pappa med en volvo för 300000kr)
-En 15åring tjej kom springande efter cabben när jag och en vän körde på stan. Hon bad oss köra förbi henne och hennes polare och vinka till henne. Hon ville så gärna att hennes vänner skulle se att hon kände någon med en sån bil :) Det ser jag som positivt om något.

Negativa:
-Fattigmansporsche
-Jäklar Audi
-Du vet väl om att det är en Audimotor i den där? (första 36 gångerna det hände så gav man sig in i en 45 minuters förklaring/utbildning om hur det ligger till men till slut orkar man helt enkelt inte bry sig mer.)
-Ingen riktig Porsche
-Skitbil


En kul grej var när jag ställt mig på en parkering och skulle gå och köpa parkeringsbiljett. Bilen började då larma av någon anledning och jag gick tillbaka till bilen och började pula med larmdosan. Då går det förbi en pappa med 3 små stirrande småpojkar. Pappan säger då högt "titta ungar, det är så en biltjuv ser ut". Vad säger man då?? :oops:



911:an jag kör nu är nog mer uppskattad av folk och man märker mer nyfikenhet när man tankar osv. Dock har man ju fått höra att man kör sportfolka osv men vem fasen bryr sig?
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]

Indy
NA-Poster
Posts: 48
Joined: 2004-04-12 20:12:59
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Linköping
Contact:

#54 Post by Indy »

"Tänk att folkvagn kan göra så snabba bilar...!!" En säljare (på ett ganska känt däckföretag) som jag råkade skjutsa en sväng. Vet inte om jag ska betrakta detta positivt eller negativt :?

"Näe... dom där gillar inte jag!" (En fd. bekant)

"Den där är precis ny vá... är det inte V10 eller V8 i dom där, läste just om en så´n där, i Vi Bilägare tror jag..." "Vaa... är det en "rak fyra"? Hur fasen får den plats då...?(En förbipasserande gentleman, med bergänsad kunskap om bilar och motorer, som förväxlat 944:an med en Viper :shock: ) Positivt eller negativt? :?

Egentligen får man ju kommentarer varje gång man är ute och åker och nästan alltid är det positivt... eller?

//Indy
Asfaltsmissbrukare:
Audi A5 3,0 Quattro -08
Audi A4 Ts Quattro -00
Opel Manta Gsi -87
Saab 9-5 Aero -02
Puch Alabama -69
Porschen såld!!

User avatar
Mikael Evertsen
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2004-07-18 23:18:18
Bilmodell: 931
Årsmodell: 1979
Location: Landskrona
Contact:

#55 Post by Mikael Evertsen »

Varken ris eller ros men en rolig episod.

Jag skulle ut och ta en sväng med 931:an då jag passade
på att ta med mig en säck återvinningspapper som skulle
slängas. Då jag står på återvinningsgården med bakluckan
öppen och sliter ut sopsäcken kommer en man fram
och säger med ett leende:
- Jasså! Renhållningen har skaffat nya firmabilar!
Jag svarade:
- Jepp! Den är inte så snabb, men j*vligt bra att lasta i! :D

I övrigt samma kommentarer som föregående inlägg.
Då min är ombyggd med plast osv. är det en del förståsigpåare
som kommer fram lite skeptiskt och säger:
- Porsche va! E de en 944 eller? Det är ingen 924 va?
Då jag säger att det är en 931:a, säger dom - Jaha Ja :roll: ,
och lunkar vidare som levande frågetecken.

Men i dom flesta fallen möts man av ett uppskattande leende.
Mikael Evertsen /Landskrona
Porsche 931 -79
VW Polo
Cresent 3vxl.

User avatar
sweanders
Turbo-Poster
Posts: 917
Joined: 2004-03-29 22:25:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#56 Post by sweanders »

Jag var på Kinnekulle och tog licens i lördags, åkte dit med Fredrik Åberg som har turbo Cup nummer 3 som är nästan identisk med min bil.

Under dagen så hade Porsche Center Borås hyrt banan och lät kunder köra runt och så demade de modellprogrammet så det var ganska gott om bilar där, förutom de vanliga modellerna även en GT3RS.

Under tiden som jag var på teoridelen körde Fredrik och tankade min bil och blev nerviftad av en man som ville kolla på bilen, uppenbarligen håller han på att bygga en kopia av en 951 Cup. Fredrik visade bilen och berättade att bilen skulle hålla hus på banan under helgen. Senare under dagen dök samma man upp med systemkamera och plåtade runt och Fredrik öppnade dörrar och hade sig. Han sa även att det ju fanns en massa fina bilar i depån och runt banan att kika på dem. Mannen som plåtade Cup:en menade att det var ju bara en bil som var intressant och ignorerade helt de andra bilarna.

Det tycker jag var ett entusiastisk bemötande!!

Sedan kanske det hör till historien att bilen var omtalad redan när vi dök upp på Kinnekulle, någon hade tydligen sett oss bomba upp från Malmö kl. 6 på morgonen och spridit ryktet att det var en lågflygande turbo Cup på väg genom Sverige.

Jag satt i passagerarstolen och försökte sova men bilens chassisättning och E6:an i hög fart är inte direkt harmoniskt... :D
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#57 Post by Maxx »

Så det var ni som hade bråttom på E6:an och Ferrarisarna som fick skulden? :shock:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
sweanders
Turbo-Poster
Posts: 917
Joined: 2004-03-29 22:25:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#58 Post by sweanders »

Maxx wrote:Så det var ni som hade bråttom på E6:an och Ferrarisarna som fick skulden? :shock:
Nä, vi hade inte bråttom. Även om vi var en dag efter Ferrari-incidenten. :)
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]

User avatar
claves
Addict
Posts: 2272
Joined: 2004-03-29 20:44:32
Bilmodell: Porsche 951 CS
Årsmodell: 1991
Location: Malmö
Contact:

#59 Post by claves »

Ferrari-incidenten är min arbetskollega som sitter ett rum bort från mig...

Så en negativ kommentar om den Ferrari ägare är!

Dum jävel att ens försöka sig på den manövern.

/Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#60 Post by emm »

Gammal tråd, men eftersom jag lusläser forumet efter kunskap kan jag inte låta bli.
Idag är det exakt en vecka sedan jag hämtade bilen, och kommentarerna haglar redan:

Kategorin bästa kommentarer:
Mormor när jag visade bilen -
"Men... har du verkligen råd med detta???"

Mormor när hon skulle sätta sig i den -
"Det här är ingenting för gamla kärringar, man måste bli fullkomligt inpudrar med talk, bara för att komma in!"

Mormor när hon fick provåka -
"Inte så fort!!!" (jag varvade till 4 000 varv i tvåans växel) :roll:

Bästa kompisen -
"Wooow!!!"

Negativa kommentarer:
Flickvännen -
"Är du medveten om att du blev pappa för två veckor sedan..."

Äldre herre på mobilias parkering i Malmö -
"Jao, di däringana audisarna..." jag vet, kommer säkerligen bli flera sådana kommentarer...

En av mina kunder -
"Jag har skaffat mig en 944" "VA! Har DU köpt en volvo???

Kille på verkstan -
"Ja, de e lätt o köpa sådana pengar när man bara sysslar med svarta pengar" :shock: Herregud, mitt eget motto är att sova gott om nätterna, och det gör jag verkligen, snacka om att vara ute och cykla!

Ovanstående kommentarer bara på en vecka, undrar vas som skall komma i framtiden =)

Bilen kommer att läggas upp när jag får tid på "våra bilar"

Glad 944 ägare

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users