Om vi ska vara noga så såvitt jag begripigt så är det där med LT31 galet. Däremot så verkar LT35 haft en 2 liters 4-cyl maskin som kanske delar block och vev med våra.Maxx wrote:Det är bara för att de inte ser skillnad på en 944 och en 924 (aka LT sport eller LT coupe).just d!!! wrote:Jag fick e rolig komentar igår..... En byggare kallade min bil för "LT coupe".. ha ha... den tyckte jag var rolig.....
Folk fattar inte att min bil har inget med en lt att göra.....
//M. - som vinkar till LT31:or
Hur är det föresten, är motorfästen och bultdelning samma på ngn annan motor med mindre slagvolym, Golf 1,6 till 1,8 liter t.ex? (funderar på killermotor till Roadsport B, men då krävs mindre än 2 liter slagvolym för att bilen inte ska bli tvingad till för hög vikt)
Sen undrar jag varför en del 944-åkare är så känsliga för den där LT-grejen, är det för att ni åker så mycket finare än vi som har 924:or