Vad är den värsta/bästa kommentaren du fått om din bil?

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
Adde_k
Turbo-Poster
Posts: 969
Joined: 2004-09-10 16:29:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Halmstad
Contact:

#61 Post by Adde_k »

Flickvännen -
"Är du medveten om att du blev pappa för två veckor sedan..."


hahahaha klockren : )
Porsche - There is no substitute

...quench my thirst with gasoline

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#62 Post by emm »

Mjo, kan te sig lite komiskt :D
Hade lite förhoppningar om att tjejen och jag skulle ut och köra lite tillsammans när det lugnar ner sig med den lilla pojken, däremot visste jag aldrig att jag skulle få så svårt att lämna bort den lilla på barnpassning, trodde aldrig jag skulle bli så överbeskyddande som jag lyckats bli :shock: . Känns oerhört främmande att bara tänka på att någon annan skulle vaka öve honom, men det ändrar sig förhoppningsvis!

En föredetta egoistisk kille :wink:

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#63 Post by Maxx »

emm wrote:En av mina kunder -
"Jag har skaffat mig en 944" "VA! Har DU köpt en volvo???
Haha ... borde inte den vara i kategorin 'bästa kommentarer'? :mrgreen:

Kille på verkstan wrote:Ja, de e lätt o köpa sådana pengar när man bara sysslar med svarta pengar
Jag förstår mig inte på en folk ... :evil:



För min egen del kan jag tillägga att en snygg mörkgrå 944 S2 i princip bara får trevliga kommentarer jämfört med en skabbig solblekt röd 931. :wink:

"Oj, va snygg den va!" :D
"Vilken fin bil du har!" Tack! :)
"Hur mycket kostar DEN då!? Måste vara [mycket] dyrare än den andra!" ... hrm ... njaaa (inte efter att jag hämtat den röde från verkstan) :roll:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#64 Post by skillz »

Roliga kommentarer:
"Grym/Fin/Snygg/Rå bil!" Från sidewalkers ute på gatan när man glider förbi.
"Buuurna!" Också från folk vid övergångsställen eller när man ska iväg från en butik och ungdomarna står där.
"Är den trimmad?" Samma som ovan.
"Abooo, minst 500 plus!" Från ett race av någon turk, när jag drog en Audi S8 rakt fram.
"Hur snabbt går den?" Småungar som alltid ska gå fram och kolla på hastighetsmätaren.
"Titta pappa en sportbil! En sån vill jag ha när jag blir stor" En liten kille som går ute med sin farsa, som både skriker och pekar :)
"Är du rik?" Nån random polares tjejkompis som ville åka med mig en sväng.

"Denna var riktigt välvårdad ser jag! Den borde du ta väl hand om" Sa en medelåldersman som gillade 944or på blackrace :)

Taskiga kommentarer:
"Haha, det där är ju ingen riktig porsche!" BMW-mek
"Din volvo 240 är mycket snyggare än den där bilen" Polarens tjejkompis om min och hans bil. :)
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
Andreas
Carrera-Poster
Posts: 342
Joined: 2005-02-08 19:06:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Mölndal/Göteborg
Contact:

#65 Post by Andreas »

Hehe Många härliga kommentarer ser jag.

Här kommer de jag fått:

Hos bilprovningen: Besiktningsmannen som besiktigade bilen bredvid min säger till han som besiktigar min: "Snygg bil den grabben har!" Varpå han som går igenom min bil svarar: "Nej, det är en båtmotor i den"
Kan ju tilläga att samma besiktningsmann INTE öppna huvuen och framförallt fick 3 stopp innan han fick igång bilen ;) hehe (Trode det var jag som Övningskörde)


"Din bil är snygg", klasskompis
// Andreas
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=2875&postdays=0&postorder=asc&highlight=944r&start=0url]Porsche 944R[/url]

User avatar
Maannen
S-Poster
Posts: 111
Joined: 2004-08-17 18:32:10
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#66 Post by Maannen »

Hur kul e denna då.

man går å köper sig en Porsche, inte alls planerat. trodde aldrig att jag skulle ha råd med det. men åker å kollar på en å blir frälst :D
man åker runt med ett leende på läpparna. när man ringer tjejen så får man höra

- Porsche? e det en bra bil? e det säker???? :?

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#67 Post by Maxx »

Maannen wrote:Hur kul e denna då.

man går å köper sig en Porsche, inte alls planerat. trodde aldrig att jag skulle ha råd med det. men åker å kollar på en å blir frälst :D
man åker runt med ett leende på läpparna. när man ringer tjejen så får man höra

- Porsche? e det en bra bil? e det säker???? :?
Säg att det är en Audi ... :wink:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Peter L
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2004-04-16 18:25:34
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Location: Södertälje
Contact:

#68 Post by Peter L »

Första veckan Jag hade bilen kommer en granne på parkeringen och säger "har du fått ha den ifred" Jag hade inbrott i min bil i natt".

Samma parkering Granne taxichaffis "sån där hade min kompis i tyskland han var tvungen att högfartsbromsa på autobahn och tänkte nu välter väl bilen men den bara tryckte sig mot vägen och stannade"
Peter L

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#69 Post by patand »

Har ju lagt in lite kommentarer tidigare... men fick en rätt nyligen när en kompis var på besök från Småland och fick köra räser för första gången: "Nu har jag inte råd att bygga hus..." dvs han ville köpa lekbil istället...trots att turbon min inte går som den ska så går den rätt bra... tror dock inte hans sambo går med på de ändrade planerna... :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Jon80
Sponsor
Posts: 3847
Joined: 2005-07-12 10:38:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Degerfors
Contact:

#70 Post by Jon80 »

-"Satan vad den går, det trodde jag aldrig!" - Lillebror efter provåktur
-"Herrejävlar" - Svågern efter att ha suttit tyst, men fått tillbaka andan efter man gått på kas upp på en avfart, åkt över en bro, och ner på påfarten med lätt överstyrning.. Kan ju påpekas att de egna smilgroparna var väll ganska mycket runt om.


-"Vad ska du med den till" .. kan bara vara en... Pappa :S
-"Fin är den ju _inte_" .. Tydligen delar inte jag och min sambo åsikter om hur en kul bil ska vara
-"uuuu, jag mår dåligt" .. Sambon igen, tål accelerationer dåligt.. Hon påstår sig må dåligt när hon själv kör och trycker gasen i botten *tssk tssk.. jösses*

De vanliga VW kommentarerna från jänte-svenskar.
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]

User avatar
Porsche944.dk
NA-Poster
Posts: 27
Joined: 2005-08-28 17:02:10
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Struer - Danmark
Contact:

#71 Post by Porsche944.dk »

Ekstrem morsom tråd! - tak for grinet!

De almindeligste kommentarer jeg har fået er at jeg nok er millionær (944ere er meget sjældne som alle andre sjove biler i DK). Nogen forvekslede den med en Ferrari, men nu er den også rød såeeh...
Har faktisk aldrig fået en negativ kommentar på 944eren. Men da jeg 94-97 havde en 924 fik jeg en del kommentarer om Audi-motor og discountporsche.. skøre fordomme, Cayennen med V6 motor er en VW motor, og selv 911 har gennem årene haft adskellige VW og Audi dele. Så det er Porsche generelt hvis man skal sige noget.

Nå men hyggehejsa herfra!
Palle

Guest

#72 Post by Guest »

-"Vilken omodern bil."

Oförstående Mor som just insett att det är manuell växellåda.

User avatar
Pierre
S-Poster
Posts: 73
Joined: 2004-05-16 22:38:13
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Oskarshamn
Contact:

#73 Post by Pierre »

Himla rolig tråd detta.

Har tyvärr inte fått så många posetiva kommentareer men en som tjejen fick när hon var och tankade: en medelålders man kommer fram
- såg när du svängde upp, himla snygg bil det där... Är den till salu? :D

Annars är det de vanliga om Vag tillhörighet och alla andra mindre smarta komentarer:
- så du kör Porsche, vilken modell?
-924.
-Jaha...(tystnad) :cry:
Pierre Haglén
PCS #9092
944Sverige #315

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#74 Post by skillz »

Glömde skriva med en grej i förra posten så gör det nu istället. Även en ny grej som kom upp igår :)

En dag när jag stod utanför mitt hus och höll på att putsa på bilen sådär som en entusiast gör, så kommer det fram en gammal tant i 70-80års åldern och säger "Vilken underbart fin bil du har pojk!", och självklart säger jag ju tack då :)
Hon fortsätter i alla fall med "Jag har aldrig sett en sån här bil förut, den är väl inte så vanlig?"
Varpå jag säger att den modellen är väl inte allt för vanlig om man jämför med en vanlig bmw / volvo.

Hon frågar sedan vad det är för årsmodell på bilen. Och jag ber henne gissa så hemlig som jag försökte vara ;)
Hon gissar då på -97 eftersom den såg så röd och fin ut och hade "stora" fälgar.
Hon vart rätt förvånad när jag sedan säger att det är en -83a.
.
Men hon tyckte bilen var riktigt fin i alla fall :)


Sen igår när jag skulle iväg att tanka på Jet så ställer jag mig vid pumpen. Ser att en man i 30års åldern kliver ur sin volvo och ska stoppa in kortet. Så jag inväntar honom och stoppar sedan in mitt för att tanka.
Varpå han lutar sig framåt mot min bil, kollar in och säger "Häftig bil! Tävlar du med den?" Bara sådär rent spontant.
Han frågade sedan om det var en Boxer 4a i bilen och hur många hk den har, och jag svarade att nej, det är ju billig variant av porsche så det är en rak 4a på 2.5liter och 163hk.
Då frågar han om den går bra, vilket jag säger att den går helt okej för att vara så lite hk :)
Och han säger med ett glatt leende "Ja, men dåså det är ju ändå en porsche! Det är grymma motorer"
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

User avatar
Lalle944
S-Poster
Posts: 88
Joined: 2004-03-29 10:51:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#75 Post by Lalle944 »

"Ja, men dåså det är ju ändå en porsche! Det är grymma motorer"
Tänk om alla kunde ha den inställningen :wink:
// Alexander Larsson

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users