patand wrote:Den CS som Maxx har har jag för mig hade tillval av vanliga stolar istället för skalstolar, baksäte och AC. En extrautrustad CS som fick samma utrustning som en vanlig 968 men kostade betydligt mer...

Stämmer!
Den har ett "komfortpaket" som de tydligen erbjöd då kunderna hellre ville köpa en CS då den var billigare än standardversionen, men ville ha bekvämligheterna kvar. Så komfortstolar (inte sportstolar ens) med "Recarostoff"-klädsel, baksäte istället för CS-hyllan (nödsätet som blev standard från -94), elfönsterhissar, elspeglar, elöppning av bakluckan och naturligtvis AC (som är hur skönt som helst!).
Vad som mer saknas jämfört med en "äkta" CS är sportchassi med större bromsar fram (M030) och diffbroms (M220). Så istället har den samma chassi och drivlina som standard 968, dock med hålborrade skivor. (Jag minns inte om det även är hålborrade skivor på standard 968, det kanske det är?)
Man kunde få taklucka (M650) också. Och utbudet av lack verkar ha varit lite friare än gult, rött, vitt, ljusblått och svart som var tänkt för CS. Dock har komfortversionen även den fälgarna lackade i karossfärgen, förutom svarta bilar som hade silverfärgade fälgar.
Sen verkar de ha spårat ur helt med CS-karosser som fick samma specar som standard 968 vad gäller inredningen, med airbags, helläder, mm, och val av metalliclack. Kanske var fabriken som rensade hyllorna?
Det som avgör om det är en CS är serienumret om har en egen "range" och är byggda i Stuttgart, dvs har ett S istället för ett N i serienumret.
Sen kan man ju tvista om vad som är en "äkta" CS och vad det är som gör den så mycket bättre än en standard 968, i synnerhet när väldigt många ändå har blivit uppgraderade med 996T-/GT3-bromsar, hårdare coiloverkit, grövre krängningshämmare med mera.
Jag ser inte varför en fullsmetad CS skulle betinga ett högre pris än en standard 968 i samma skick och mil. Med airbags, läderinredning och tunga elstolar så har man kommit bra mycket längre från CS-tanken än att det sitter ett AC-system i bilen.