Hjälp inför 968-titt

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#16 Post by broberg »

Köp en 968:a då!

Det är ju en jävligt fin bil och så får du ju äran att stanna kvar här ;)
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Chevalier
Carrera-Poster
Posts: 336
Joined: 2004-11-12 10:37:41
Bilmodell: 968 -92
Location: Malmö
Contact:

#17 Post by Chevalier »

Men alltså, det GÅR att sälja en 968 om man bara har tid eller? Någon som har erfarenhet av det? Jag känner på mig att jag kommer att vilja byta upp mig efter några år. Är jag dum som köper en 968 då?

Björn Nilsson
Turbo-Poster
Posts: 976
Joined: 2004-03-29 11:36:57
Telefon: 0704847656
Bilmodell: Porsche 951-E85
Årsmodell: 1990
Location: Lomma
Contact:

#18 Post by Björn Nilsson »

Chevalier wrote:Men alltså, det GÅR att sälja en 968 om man bara har tid eller? Någon som har erfarenhet av det? Jag känner på mig att jag kommer att vilja byta upp mig efter några år. Är jag dum som köper en 968 då?
Klart det går att sälja en 968, varför skulle det inte det?? De står sig bra prismässigt.

Ibland tar det 1 dag att få sålt en bil eller så tar det 1 år :roll:

Jag har en hyffsat svårsåld 968:a :wink: Eller är det fel pris :D

Så åk å titta nu på bilen!!

/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma

User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#19 Post by Highway »

Chevalier wrote:Men alltså, det GÅR att sälja en 968 om man bara har tid eller? Någon som har erfarenhet av det? Jag känner på mig att jag kommer att vilja byta upp mig efter några år. Är jag dum som köper en 968 då?
Tror inte att du får några större problem att sälja den om det är en vettig bil och en vettig prislapp sen är väl inte vintern bästa tiden att sälja den.
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

User avatar
Chevalier
Carrera-Poster
Posts: 336
Joined: 2004-11-12 10:37:41
Bilmodell: 968 -92
Location: Malmö
Contact:

#20 Post by Chevalier »

Hehe! Ok, ja ni har säkert rätt. Ska iaf ta en titt på den så får vi se. Tycker det låter som att 145.000 för en 968:a som gått 8500 verkar vara ett bra pris iaf. Tack för alla tips och synpunkter grabbar! Skulle sakna det här forumet REJÄLT om jag köpte en Boxster, så det får nog bli en frontmotor till. :)

User avatar
Fredrik C
Addict
Posts: 1686
Joined: 2004-03-29 10:38:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Katrineholm
Contact:

#21 Post by Fredrik C »

Köp en 968;a! Du kommer inte bli besviken :D ! Blev själv lite sugen på bilen i annonsen, tycker att färgen är as snygg :lol: .
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484

www.968.net
www.968s.com

User avatar
Chevalier
Carrera-Poster
Posts: 336
Joined: 2004-11-12 10:37:41
Bilmodell: 968 -92
Location: Malmö
Contact:

#22 Post by Chevalier »

Ska jag vara ärlig så kan jag inte bestämma mig för vad jag tycker om färgen. Har hela tiden varit inne på röd eller svart, men jag tror gråmetallic är helt ok också. Om inte annat så behöver jag kanske inte tvätta den lika ofta! :D Har du förresten inte redan en fin bil Fredrik?

User avatar
Fredrik C
Addict
Posts: 1686
Joined: 2004-03-29 10:38:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Katrineholm
Contact:

#23 Post by Fredrik C »

Chevalier wrote:Ska jag vara ärlig så kan jag inte bestämma mig för vad jag tycker om färgen. Har hela tiden varit inne på röd eller svart, men jag tror gråmetallic är helt ok också. Om inte annat så behöver jag kanske inte tvätta den lika ofta! :D Har du förresten inte redan en fin bil Fredrik?
Jodå, jag ska inte klaga :lol: .
Ville väll igentligen inte ha en gul bara :roll: . Men så dök den här upp med rätt utrustning osv... då var det ju bara att slå till :D ! O vi trivs bra tillsammans, det är bara nu som hon är lite tjurig (står på verkstad) :wink: .
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484

www.968.net
www.968s.com

Bengt
Turbo-Poster
Posts: 408
Joined: 2004-03-29 19:41:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Bjärred
Contact:

#24 Post by Bengt »

Första årsmodellen av 968 har svaga vevstakar som kan gå tvärt av och då blir det inte mycket kvar av motorn. Själv skulle jag byta vevstakar om det inte var gjort redan. Jag har ett block liggande med hål i sidan som påminnelse. Porsche utfärdade en rekommendation till verkstäderna att inte sätta tillbaka vevstakarna om man hade av dem. Däremot så har de inte kallat in bilarna för byte, förmodligen för att det var billigare för dem att vänta tills garantin gått ut.

mvh Bengt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)

User avatar
Rontan
S-Poster
Posts: 77
Joined: 2004-11-20 23:12:18
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Huddinge
Contact:

#25 Post by Rontan »

Jag tycker den gula färgen är kanonläcker! :D
Ronnie "Rontan"
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449

User avatar
Chevalier
Carrera-Poster
Posts: 336
Joined: 2004-11-12 10:37:41
Bilmodell: 968 -92
Location: Malmö
Contact:

#26 Post by Chevalier »

Bengt wrote:Första årsmodellen av 968 har svaga vevstakar som kan gå tvärt av och då blir det inte mycket kvar av motorn. Själv skulle jag byta vevstakar om det inte var gjort redan. Jag har ett block liggande med hål i sidan som påminnelse. Porsche utfärdade en rekommendation till verkstäderna att inte sätta tillbaka vevstakarna om man hade av dem. Däremot så har de inte kallat in bilarna för byte, förmodligen för att det var billigare för dem att vänta tills garantin gått ut.

mvh Bengt
Usch då, det låter ju läskigt. Det låter inte heller speciellt billigt att byta dem?

User avatar
Chevalier
Carrera-Poster
Posts: 336
Joined: 2004-11-12 10:37:41
Bilmodell: 968 -92
Location: Malmö
Contact:

#27 Post by Chevalier »

Fredrik C wrote:
Chevalier wrote:Ska jag vara ärlig så kan jag inte bestämma mig för vad jag tycker om färgen. Har hela tiden varit inne på röd eller svart, men jag tror gråmetallic är helt ok också. Om inte annat så behöver jag kanske inte tvätta den lika ofta! :D Har du förresten inte redan en fin bil Fredrik?
Jodå, jag ska inte klaga :lol: .
Ville väll igentligen inte ha en gul bara :roll: . Men så dök den här upp med rätt utrustning osv... då var det ju bara att slå till :D ! O vi trivs bra tillsammans, det är bara nu som hon är lite tjurig (står på verkstad) :wink: .
Hehe! Känner precis likadant. Vill EGENTLIGEN inte ha en grå, men den verkar ha bra utrustning, fin inredning och gott skick. Man verkar ju inte kunna välja och vraka med de här bilarna, men färgen är kanske inte det viktigaste. Personligen håller jag med om att gul är rätt schyst. Skulle nog kunna tänka mig det med. Vi kanske får byta sen! :wink:

User avatar
Anders Larsson
Addict
Posts: 1063
Joined: 2004-03-29 12:09:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång alt Loftahammar
Contact:

#28 Post by Anders Larsson »

Bengt wrote:Första årsmodellen av 968 har svaga vevstakar som kan gå tvärt av och då blir det inte mycket kvar av motorn. Själv skulle jag byta vevstakar om det inte var gjort redan. Jag har ett block liggande med hål i sidan som påminnelse. Porsche utfärdade en rekommendation till verkstäderna att inte sätta tillbaka vevstakarna om man hade av dem. Däremot så har de inte kallat in bilarna för byte, förmodligen för att det var billigare för dem att vänta tills garantin gått ut.

mvh Bengt
Läskigt :?

Vilken "tur" man har sista årsmodellen då 8)
PORSCHE 968 CS 1995

PCS #7876

User avatar
Lars
S2-Poster
Posts: 291
Joined: 2004-03-30 08:33:55
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Södra norrland
Contact:

#29 Post by Lars »

Den var snygg ! Gråmetallic är ju en jättesnygg färg. Jag har svartmetallic på min nuvarande S2. Men en metallicgrå färg, åt antrazithållet, var det jag egentligen ville ha från början.
PCS 7895 / 944 S2 -91 Pantherometallic
Saab 9-3 vector -04
SSIW

User avatar
Chevalier
Carrera-Poster
Posts: 336
Joined: 2004-11-12 10:37:41
Bilmodell: 968 -92
Location: Malmö
Contact:

#30 Post by Chevalier »

Ok, ok, den är väl inte direkt ful kan man väl inte påstå! I så fall hade jag ju inte heller övervägt! Men en riktigt blank svart bil är j-ligt läcker! :) Förresten...några tips när det gäller priset? Vågar man pruta och hur mycket? Man vill ju ha så bra pris som möjligt utan att förolämpa honom. Kommer nog försöka få med 17-tummarna med om de ser bra ut.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users