Har kört 300mil med min 944 85b helt problemfritt nu i sommar men idag när jag vred tillbaka nyckeln dog inte motorn fick lägga i ettan och döda motorn. Sen lyser vissa lampor som att tändningen är på fast den är av, tills man lossar en batteripol då är den som vanligt igen och startar normalt.
Sen samma visa när man ska stanna motorn den dör inte och enda sättet är att lägga i 1an och döda den. Sen lossa batteripolen så är den normal till nästa gång.
Har någon mer råkat ut för detta och sitter felet i tändningslåset eller kan det vara något annat???
Tacksam för svar mvh Fredrik
Min motor dör inte??
-
- NA-Poster
- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
Re: Min motor dör inte??
Jag tror (är nästan säker på) att du har en hemmagjord el-koppling någonstans som matar ett relä till motorstyrningen baklänges.
Har någon tidigare ägare kopplat in nåt som som startar när du slår på tändningen?
Huvudmisstänkta för mig är saker som normalt används för att locka till sig nattens drottningar vid traktens lokala korvkiosk.
Har bilen sånna där fräna neonlysen som ska få bilen att se ut som ett rymdskepp i mörkret, LED-DRL eller en pubertal stereoanläggning så skulle jag börja leta där. Hade det varit en kombibil skulle jag ha föreslagit el-kopplingen till dragkroken.
Har någon tidigare ägare kopplat in nåt som som startar när du slår på tändningen?
Huvudmisstänkta för mig är saker som normalt används för att locka till sig nattens drottningar vid traktens lokala korvkiosk.
Har bilen sånna där fräna neonlysen som ska få bilen att se ut som ett rymdskepp i mörkret, LED-DRL eller en pubertal stereoanläggning så skulle jag börja leta där. Hade det varit en kombibil skulle jag ha föreslagit el-kopplingen till dragkroken.
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
-
- NA-Poster
Hej ok men det finns inte så mycket extra grejor har i och för sig sett ett relä som det står hella på som ser lite mysko ut under huven. Sen finns det naturligtvis stereo men får börja undersöka hella reläet borde varit till extraljus men sådana finns inte på nu.
Tackar för tipset.
Tackar för tipset.
-
- NA-Poster
Hej igen efter 5min hittade jag felet kopplade bort det gamla reälet hjäplte inte men i säkringsdosan fanns en kabel mellan säkring 15 och dme reläet tror jag det heter. Den har suttit där så länge jag ägt bilen men när denna plockades bort fungerade det igen, frågan är vad den var till från början och vad den gjorde för nytta där en gång i tiden.såg ut som en hemma koppling.
Tackar så väldigt mycket för hjälpen och du hade helt klart rätt.
Tackar så väldigt mycket för hjälpen och du hade helt klart rätt.
- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
-
- NA-Poster
Säkring 19 var det visst som är till bromljusen verkar konstigt men har inte upptäckt något som slutat fungera än.