snaskit wrote:Hej har precis fått min första porsche en 944 från 1983 ingen turbo eller annat kul utan den med 163 Hk.
Har lite frågor till er då jag inte än är så bilkunnig.
Den är i helt okej skick och gör 0-100 på ca 10 sek, normal tid?
Kan man trimma min bil?
http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/CHIPS.html" onclick="window.open(this.href);return false; passar något av dom min bil?
På tal om trim, jag tycker att 163hk och 0-100 på knappt 10sek är tillräckligt. Men det är kanske så att lite vill ha mer? Är det bara 0-100 du vill förbättra? Det billigaste trimmet är nog att ta bort sådant som du tycker är onödigt och väger en massa kilo. Chassietrim kan du ju också fundera på. Sen så kan du ersätta skärmar och huv till plast och kanske titta över din egen vikt också.
Sen så kan du se till din egen förmåga också. Körteknik är något du skall träna och lära på bana och när du har slutat att förbättrat dina tider så bör du först fråga dig vad du gör för fel. När det är så dags så köper du nog en 944 S2 eller Turbo
Själv så tycker jag inte alltid att trim är att jaga hk. Jag tycker det är minst lika roligt att ha råd med den servicen som våra bilar kräver, luftfilter och oljefilter, bra olja, riktiga däck på fina fälgar, periodiskt kamremsbyte och bilvård över huvud taget. Jag vill att allt skall fungera till 100%, det är trim det också.
Lycka till med din 944 och vårda den så kommer du ha riktigt roligt.