Kommer evt ha en konsultroll gentemot ett företag som tillverkar kabelhärvor. Då börjar man fundera: behöver jag en själv till rejsbilen? Var får jag tag på en specifikation? Och eftersom jag är säljare: går det att sälja?! Företaget ifråga är beroende av båtbranschen och behöver nya kundområden.
Synpunkter!
//TL
Kabelhärva
- Torbjorn968
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Kabelhärva
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
-
- Addict
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
Re: Kabelhärva
Ska du göra något som går att sälja tror jag du ska ta fram ett komplett racebil-elsystem med basic funktioner som alla lampor och kanske kupéfläkt. Det borde gå att sälja till folk som vill ha en komplett lösning i hemmabyggda bilar m.m. utan att göra det själva.
Men jag tror det snabbt blir dyrt om man ska göra det med bra kabelkvalité och vettiga kontakter om inte serierna blir stora. IP67-kapslad elcentral (Nahpets?), täta tyco eller deutsch kontakter och någon fordonskabel som tål 105 eller 125 grader.
//Magnus
Men jag tror det snabbt blir dyrt om man ska göra det med bra kabelkvalité och vettiga kontakter om inte serierna blir stora. IP67-kapslad elcentral (Nahpets?), täta tyco eller deutsch kontakter och någon fordonskabel som tål 105 eller 125 grader.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- Torbjorn968
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Re: Kabelhärva
Någon som har en färdig specifikation så jag kan undesöka? Hur många på forumet skulle vara intresserade? Som liten marknadsundersökning.
//TL
//TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!