har slängt ut hela orginal mattan och klätt fram till baksätet med ny nålfilts matta inget reservhjul, lättvikts batteri, alusvänghjul bortplockade balansaxlar och ett annat avgasystem plus lite andra små detaljer
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
jonaslarsson wrote:har slängt ut hela orginal mattan och klätt fram till baksätet med ny nålfilts matta inget reservhjul, lättvikts batteri, alusvänghjul bortplockade balansaxlar och ett annat avgasystem plus lite andra små detaljer
Och det ger 70 kg?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Pär Hylander wrote:Vad är det för sorts vikt ni pratar om? Pratar alla om samma sorts vikt?
(det relevanta är ju i princip "målgångsvikt", det motsvaras närmast av tjänstevikt tror jag)
Detta är ju det största problemet när man jämför bilvikter eller försöker googla vikter. Alla mäter olika och regpapprena kan med stor sannolikhet inte stämma. Det enda som är relevant är ju uppmätt vikt med känd mängd bränsle, som du säger pär. Det är inte första gången detta vikttrasslande dyker upp på forumet
gurra wrote:Nja tjänstevikt är ju rätt dumt att jämföra här då det inkluderar föraren.
Däremot bilen "race ready" med en känd mängd bränsle är intressant.
Tjänstevikt må vara felvisande pga utrustningsnivåer, men att det skulle vara fel att ha med piloten håller jag inte med om.
I "alla" racingsammanhang så är det målgångsvikt som mäts, dvs med pilot.
Skitsamma igentligen, men man få passa sig för att jämföra potatis och bananer
Pär Hylander
Tjänstevikt må vara felvisande pga utrustningsnivåer, men att det skulle vara fel att ha med piloten håller jag inte med om.
I "alla" racingsammanhang så är det målgångsvikt som mäts, dvs med pilot.
Skitsamma igentligen, men man få passa sig för att jämföra potatis och bananer
Men i diskussioner som tar upp själva bilens vikt, olika utrustningsnivåer, möjliga viktminsknignar osv. blir det helknasigt att blanda in förare.