Page 1 of 1
Coilovers, vilka tillverkare?
Posted: 2009-07-29 16:12:21
by JBlom
Ska uppdatera min bil med Coilovers i vinter hade jag tänkt. Men vilka tillverkare har till min bil.
HR har ett kit för 20k+ men finns det fler tillverkare?
Ska plocka bort torsionsstavarna bak!
Posted: 2009-07-29 16:33:34
by AXL944
Tror att KW har ett kit också - osäker på om det också är för att plocka bort torosionsstavarna, men borde ju kunna regleras med styvheten på fjädern.
Funkar inte Leda till din bil också - om man skall tro på vad som skrivs om dem verkar de behöva renoveras ganska ofta - men vet inte om man skall tro allt som skrivs heller.
Jag har Bilstein på min bil.
/Axl
Posted: 2009-07-29 20:08:40
by JBlom
KW verkar intressant. Ska kunne hittas till bra pris. Undra hur HR och KW står sig mot varandra.
Leda funkar säkert verkar ju behöva renoveras ofta, känns drygt.

Posted: 2009-07-29 22:01:09
by AXL944
KW kan du köpa online tror jag - finns ju även den där tyska tuningfirman som har alla tjejer i katalogen... Kommer inte ihåg vad de hette.
Tror personligen att KW och HR är väldigt likvärdiga - liknande dyra också...
http://www.kw-gmbh.de/en/30_Products/60 ... ll&zeile=1
Men jag betalade liknande pengar för några årsedan och då var det Bilstein dämpare + HR fjädrar - ej justerbar dämpning och endast justerbar höjd fram. Men har ju å andra sidan kvar torosionsaxlarna också. Är väldigt nöjd med dem.
/Axl
Posted: 2009-07-30 00:41:09
by JBlom
D&W borde du mena.
Tror jag kör på KW, ska gå att få dom för mellan 15-20k i Sverige oxå.
Jag vill ha bort torsionsstavarna bak.

Posted: 2009-07-30 22:12:56
by jerker67
jag tycker mig sett att stavarna måste sitta kvar någonstans men kan sitta ospännda
Posted: 2009-07-30 22:44:31
by JBlom
Bärarmen borde ju centreras i hålet utan att staven sitter kvar. Sitter väl ett lock som håller bärarmen på plats oxå?!
Posted: 2009-07-31 13:26:46
by firefish
Jag har inga torsionsstavar på min och bakvagnen verkar hålla ihop...
Ang Leda så måste de renoveras på grund av att de inte är speciellt väl anpassade för gatbruk med avseende på skydd mot smuts osv. Sedan är det självklart att gatmil på ibland usla vägar i kombination med hård dämpning och avsaknad av gummibussningar sliter på grejerna. På en sommarbil som hålls efter noga så tror jag nog att de fungerar bra och det är dessutom relativt billigt att få dem renoverade och oljan bör ju ändå bytas för att garantera bästa funktion. Planerar du för att renovera varannan vinter så slipper du också onödiga stillestånd.