Henka_E wrote:@Jon: För att citera Utzon: Att skicka ett mail med en beställning och inte använda sig av beställningsformuläret är ett säkert sätt att se till att man hamnar längst ner i orderkön.
Bara klicka i, gå till kassan, beställ, kila och hämta på Posten - klart. Går på en dag ju!
Gjorde ännu ett försök att handla av Utzon idag, förmodligen blev det
sista försöket...
Jag skickade en beställning via hans beställningsformulär, insåg att jag
klickat fel när det gäller frakt, valde bankgirobet. i stället för postförskott.
Dock så hade jag valt "företagspaket 16.00", vilket jag tolkar att paketet
skickas samma dag kl. 16.00
Jag mailade honom följande:
"Kan du skicka detta mot postförskott? skulle behöva ha dessa saker
senast måndag då jag ska besikta på tisdag."
Utzon wrote:Här kommer fakturan bifogad som PDF-fil.
Uppe till höger står ett nummer som du bör ange vid betalning.
Delarna skickas 22/9
Faktura? jag bad om postförskott, dessutom så skall han skicka delarna
om 12 dagar! Dvs. att det ska ta två veckor innan jag får dessa varor.
Jag skriver då tillbaka:
"Är någon av delarna restade?
Jag måste ha remhjulet innan dess. Så om du inte kan leverera under
den kommande veckan så får jag annulera denna order och köpa dessa
delar hos Porsche Center."
Jag får då följande till svar:
Utzon wrote:Nej, de finns på lager men jag stänger en vecka nu.
Varför kunde han inte skicka delarna idag mot postförskott som jag bad
han om?
Som sagt inte första gången jag fått vänta på delar från denna leverantör
kommer i fortsättningen att handla mina delar från andra leverantörer,
även om det innebär att jag kommer att betala mer för delarna.
Jag kan förstå att man är ledig och inte kan expidera kunder under den
lediga tiden, men på hemsidan står det inget om att de ska ha stängt
kommande vecka, men de stoltserar med "Vi har i stort sett alla delar i
webshopen på lager för omedelbar leverans. Övriga reservdelar tar 2
14dagar" och de delar jag beställt finns i lager.
/Erol