Page 1 of 1

Hur rymligt är bagageutrymmet i en 944 cab?

Posted: 2008-09-06 15:54:52
by Mr Dezent
Jag vet ju att vanliga 944 rymmer förhållandevis generöst med bagage.
Men hur är det med cabbarna?
Kan någon vänlig själ till en 944 cab plåta sitt bagage, med någon form av referens placerad däri så att man får en bättre uppfattning om hur rymligt där egentligen är.

Säg en sportbag eller kanske ännu hellre en resväska.
Tack på förhand.

Posted: 2008-09-06 19:14:01
by Bosse
Plåta blir svårt.
Men det är ganska bra utrymme och nödstolarnas rygg går att fälla så man kan lasta lång saker fram till ryggstöden.
på vänstersidan är det ett fack som på vanliga 944, så även på högersidan sitter det en stor vibrationsdämpare i facket.
ca samma utrymme som i en normal 944 lastad till höjd med luckan.
Bosse

Posted: 2008-09-06 20:36:06
by Mr Dezent
Tack för svaret, Bosse!
Då är ju cabben riktigt vettig ju (för bagageutrymmet i en konventionell 944 är ju riktigt generöst för biltypen, anser i alla fall jag) ...
Men hur knapert med bagageutrymme blir det när cabben är nedfälld?
Säg en resväska i hårdplast, i normal size ...
Ryms det med taket nedfällt och hur mycket plats blir det eventuellt över för andra väskor (ryggsäckar etc)?

(Har faktiskt aldrig sett bagageutrymmet i en 944 cab, tyvärr)

Posted: 2008-09-06 22:31:14
by Bosse
Mr Dezent wrote:Tack för svaret, Bosse!
Då är ju cabben riktigt vettig ju (för bagageutrymmet i en konventionell 944 är ju riktigt generöst för biltypen, anser i alla fall jag) ...
Men hur knapert med bagageutrymme blir det när cabben är nedfälld?
Säg en resväska i hårdplast, i normal size ...
Ryms det med taket nedfällt och hur mycket plats blir det eventuellt över för andra väskor (ryggsäckar etc)?

(Har faktiskt aldrig sett bagageutrymmet i en 944 cab, tyvärr)
Helt OK bagageutrymme är det, till och med ganska så bra.
Du får med en hel del.
Bagagen påvärkas inte av Cabben och även bakstolarna är användbara med öppen bil.
Bosse

PS Såg ganska billiga 968 cabbar på blocket. Exakt samma bagage osv men snyggare bil.

Posted: 2008-09-07 12:03:17
by Mr Dezent
Än en gång tack för svaret!
968-cabbarna har jag noterat, men vet inte om jag vågar slå till på en av dem, då det känns för billigt (man får ju oftast vad man betalar för).

Posted: 2008-09-07 14:05:36
by Bosse
Mr Dezent wrote:Än en gång tack för svaret!
968-cabbarna har jag noterat, men vet inte om jag vågar slå till på en av dem, då det känns för billigt (man får ju oftast vad man betalar för).
Jo jag förstår dig, men är du ute efter en snygg bil så kanske det är värt att kolla.
Att kolla upp på 968a enligt mig är:
Lysna nogrant på växellåda. Pinjonglagret för hårt monterat från fabrik och kan leda till haveri.
Kamkedje drev på insugningskammen saknar tänder pga ej utbytt kedja/slitskenor. Sanden har utbytes kammar för ca 5k.
I övrigt så är det som vilken 944 som hälst.
En hadde tiptronic låda och det kan ju vara riktigt bra på en cab om man inte tänker åka bana/slalom. (hadde passat mig perfekt)
Bosse