Om man ska ta det från början så...... när jag köpte min 944 så satt det i en gammal blaupunkt i den som inte läser CD-R så jag funderar på en ny.
när jag hade bilen hos en släkting kom en gubbe fram och kollade på bilen, han sa att det var mkt vilkgt att det var blaupunkt eller nått annat tyskt märke i bilen.
Annars så spelade det ingen roll hur fin bilen var, det var ungefär så han menade.
Han hade själv haft en 964 / varit med i PCS. så frågan är hur blodigt är det att det är en blaupunkt stereo eller nån annan tysk stereo i bilen?
Last edited by mistnight on 2008-08-11 17:59:18, edited 1 time in total.
min bil: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=16711
mistnight wrote:Om man ska ta det från början så...... när jag köpte min 944 så satt det i en gammal blaupunkt i den som inte läser CD-R så jag funderar på en ny.
när jag hade bilen hos en släkten kom en gubbe fram och kollade på bilen, han sa att det var mkt vilkgt att det var blaupunkt eller nått annat tyskt märke i bilen.
Annars så spelade det ingen roll hur fin bilen var, det var ungefär så han menade.
Han hade själv haft en 964 / varit med i PCS. så frågan är hur blodigt är det att det är en blaupunkt stereo eller nån annan tysk stereo i bilen?
Jösses, sätt in vilken stereo du vill och strunta i vad "gubbar" tycker.
Vid en ev försäljning av bilen i framtiden så är jag helt säker på att köparen struntar i vilket märke det är på stereon.
Det är nog lite gubbvarning på mig, men jag tycker det blir himla skumt med en radio med modernt utseende i en bil från 80-talet... lite som 19" hjul på en Volvo 740 typ.
Blaupunkt känns autentiskt på ngt vis
Pär Hylander
Du menar 19" fälgar va?
Ta den stereon du känner för. det finns inga rätt eller fel. det är bara en fråga om tycke o smak. det viktigaste är att DU TRIVS MED DIN STEREO.
Hoppas du kör med orginaldäcken också för annars är det ingen riktig Porsche.
Nog för att jag gillar orginalbilar, men herregud visst måste man få byta till en modern fungerande stereo i bilen? Finns moderna som är diskret formgivna. En bilstereo som inte klarar mp3-skivor är ju öken. Sen är det ju inte fel om man kan koppla mp3-spelare/ipod till den också.
Ingen som funderat på att sätta in en stereo i 2-DIN-format? Vore trevligt med navigering, handsfree, dvd-film/tv med mera.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Sjösgärd wrote:Ingen som funderat på att sätta in en stereo i 2-DIN-format? Vore trevligt med navigering, handsfree, dvd-film/tv med mera.
Kollade lite snabbt på detta tidigare i somras och tror ej det fungerar för att konsolen är lutande vilket gör att d-din ej får plats i underkant! + att man måste sönder en del fästen för konsolen.
(har någon en mittkonsol över så har jag en d-din att testa fullt ut med)