Kan va så att S i 924S betyder svårsåld?

Tror samma sak. Många som funderar på att köpa Porsche tar det förgivet att de är i så gott som felfria även om de är över 20 år, just därför att det är en Porsche. Har precis lagt ut annonsen på nytt en sista gång så får se om de napparRichard wrote:Jag hade min till försäljning ett tag och de som kom och tittade förväntade sig närmast att den skulle vara i skick som en -05:a. Jag har en fin -86:a, men den är 20 år gammal, om man letar kan man hitta någon skavank. Jag tror att för höga förväntningar är en del, en annan kan vara att man tyckar att det är för hög risk att köpa en 20 år gammal bil för att den kan gå sönder och då vet man inte vad man ska göra.
Så var det lite för mig också, hade tänkt köpt en 944 från början innan jag hittade min nuvarande.johnande wrote:När jag var på jakt efter bil så hade jag 924S som alternativ för att den är lite mer udda och skulle kosta lite mindre än en 944.Nu blev det en 944 i slutändan ändå men jag brukar alltid bli lite intresserad när man ser en 924S på blocket.
Har alltid tyckt om "underdog" bilar.
Jag tror att det gäller att hitta rätt köpare bara. 36000 verkar ju inte alls som ett överpris.
Men det är ju just det de gör!! Ligger ute på Blocket alltså! Om det inte är en extremt speciell 924s så är 53-60 tusen kraftfulla överpriser. Och det tycker jag fast jag har en själv.M-Nilsson wrote:Så var det lite för mig också, hade tänkt köpt en 944 från början innan jag hittade min nuvarande.johnande wrote:När jag var på jakt efter bil så hade jag 924S som alternativ för att den är lite mer udda och skulle kosta lite mindre än en 944.Nu blev det en 944 i slutändan ändå men jag brukar alltid bli lite intresserad när man ser en 924S på blocket.
Har alltid tyckt om "underdog" bilar.
Jag tror att det gäller att hitta rätt köpare bara. 36000 verkar ju inte alls som ett överpris.
36` är ett bra pris...faktiskt så ligger det ute fler 924S av samma årsmodell som min på blocket, från 53 upp till 60 000 kr vilket förvånade mig lite..för de pengarna få man ju en S2 för
Man måste komma ihåg att vad folk begär och vad de slutligen får är två helt skiljda saker.M-Nilsson wrote:36` är ett bra pris...faktiskt så ligger det ute fler 924S av samma årsmodell som min på blocket, från 53 upp till 60 000 kr vilket förvånade mig lite..för de pengarna få man ju en S2 för
Users browsing this forum: No registered users