Förmånlig försäkring hos pcs
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Förmånlig försäkring hos pcs
Jo som rubriken lyder så sitter jag och försöker läsa om Porsche klubbens förmånliga försäkring för bilar över 20år.... men jag hittar inget.
Har dom tagit bort den förmånen med en bra försäkring??
Fredrik
Har dom tagit bort den förmånen med en bra försäkring??
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
http://www.porsche.nu/cldoc/149.htm
"Porsche Club Sverige" -> Sponsorer och medlemsförmåner -> Försäkring hos Bilsport & MC
"Porsche Club Sverige" -> Sponsorer och medlemsförmåner -> Försäkring hos Bilsport & MC
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
-
- S2-Poster
- Posts: 220
- Joined: 2008-02-17 12:15:57
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
- Daniel
- S2-Poster
- Posts: 218
- Joined: 2004-03-29 13:22:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Flyinge
- Contact:
Nej, nej, ingen fara alls. Entuiastskicket och diskussionen vid besiktningen är avgörande. Har man tänkt att använde sin bil som entuiastbil och inte bruks (ex till o från jobbet) så är det inga problem. Jag har haft min 951:a entuiastförsäkrad sedan 2004 och har inga problem med att försvara vare sig skicket eller sättet jag använder bilen på. Kom ihåg att bilen får rulla 1000 mil/år vilket betyder att det verkligen är tillåtet att använda bilen, dock i rätt syfte.Widar wrote:Oj.. det var inga dåliga krav de hade där... Det är ju knappt att man skulle våga använda en bil som klarar deras krav.
Daniel
PCS 8500
951-86
BMW 525I -95
Peugeot 205gti-92(bus)
Yamaha TRX850(bus)
Sharan 1,8T (buss)
PCS 8500
951-86
BMW 525I -95
Peugeot 205gti-92(bus)
Yamaha TRX850(bus)
Sharan 1,8T (buss)
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 220
- Joined: 2008-02-17 12:15:57
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Det låter lite vettigare! Vi får väl se hur kraven (och min bil) ser ut om 3 år när den fyller 20.Daniel wrote:Nej, nej, ingen fara alls. Entuiastskicket och diskussionen vid besiktningen är avgörande. Har man tänkt att använde sin bil som entuiastbil och inte bruks (ex till o från jobbet) så är det inga problem. Jag har haft min 951:a entuiastförsäkrad sedan 2004 och har inga problem med att försvara vare sig skicket eller sättet jag använder bilen på. Kom ihåg att bilen får rulla 1000 mil/år vilket betyder att det verkligen är tillåtet att använda bilen, dock i rätt syfte.Widar wrote:Oj.. det var inga dåliga krav de hade där... Det är ju knappt att man skulle våga använda en bil som klarar deras krav.

Mattias Widar
- AXL944
- S-Poster
- Posts: 139
- Joined: 2004-03-30 12:46:04
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Göteborg
- Contact:
Som kort kommentar vill jag bara be er vara vaksamma om ni någongång skulle behöva hjälp ifrån detta bolag. Klart värsta jag varit med om. De har inga egna skadebesiktare utan anlitar frifräsare - Har du tur är det en vettig otur som jag hade får du en idiot och riskerar att det tar evigheter innan du får bilen tillbaka.
Finns ju + och - med alla bolag, men jag kommer aldrig mer att bli kund hos bilsport & MC - även om de är överlägset billigast.
my 2 cents.
/Axl
Finns ju + och - med alla bolag, men jag kommer aldrig mer att bli kund hos bilsport & MC - även om de är överlägset billigast.
my 2 cents.
/Axl
___________
Axel Olsson
944 Turbo -91
Axel Olsson
944 Turbo -91
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Nu blir jag nervös........ jag har nämligen tänkt att bli kund där (förmodligen) men nu börjar jag tveka.AXL944 wrote:Som kort kommentar vill jag bara be er vara vaksamma om ni någongång skulle behöva hjälp ifrån detta bolag. Klart värsta jag varit med om. De har inga egna skadebesiktare utan anlitar frifräsare - Har du tur är det en vettig otur som jag hade får du en idiot och riskerar att det tar evigheter innan du får bilen tillbaka.
/Axl
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
-
- S-Poster
- Posts: 107
- Joined: 2005-12-29 16:29:33
- Telefon: 0709915142
- Bilmodell: Porsche 951 & 931
- Årsmodell: 1990
- Location: Lund
- Contact:
- AXL944
- S-Poster
- Posts: 139
- Joined: 2004-03-30 12:46:04
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Göteborg
- Contact:
Tjenare igen!
Jag har min bil hos Salus-Ansvar nu, kostar bra mycket mer men då vet jag att det inte blir något tjafs vid en skada på banmöte eller Nurburgring.
Vid skadan på min bil fick jag budet att det inte var någon idé att reparera den (behövde byta v-framskärm, stötfångarplasten fram och lite lampor) Enligt Bilsport & MC:s skade besiktare hittade man då en 951:a för 65 kkr. Jag bad honom leta upp en med motsvarande mil och skick som min så skulle jag köpa den. Då blev det tyst i luren och sedan började personangrepp om att det tog så lång tid för att jag ringde och tjatade hela tiden...
Hela affären slutade med att jag hämtade bilen ifrån den 1:a verkstaden och körde den till en annan (billigare) verkstad som fixade den åt mej. Bilsport & MC hjälpte mej öht. inte. Fick inte ens tips om verkstäder som de tyckte var OK. De sista kostnaderna betalade jag helt själv eftersom jag var så in i h-vete trött på att behöva jaga dem var dag för att få ut mina pengar.
Jag krockade i maj och fick bilen tillbaka i slutet på september...
Nu är detta några år sedan så de kanske agerar bättre nu. Men som jag skrev ovan så kommer jag aldrig bli kund där igen och kan inte rekomendra någon annan att bli det heller.
Nu planerar man ju inte att något skall hända, men ändå så händer det ju lite grejer ibland.
lycka till!
/Axel
Jag har min bil hos Salus-Ansvar nu, kostar bra mycket mer men då vet jag att det inte blir något tjafs vid en skada på banmöte eller Nurburgring.
Vid skadan på min bil fick jag budet att det inte var någon idé att reparera den (behövde byta v-framskärm, stötfångarplasten fram och lite lampor) Enligt Bilsport & MC:s skade besiktare hittade man då en 951:a för 65 kkr. Jag bad honom leta upp en med motsvarande mil och skick som min så skulle jag köpa den. Då blev det tyst i luren och sedan började personangrepp om att det tog så lång tid för att jag ringde och tjatade hela tiden...
Hela affären slutade med att jag hämtade bilen ifrån den 1:a verkstaden och körde den till en annan (billigare) verkstad som fixade den åt mej. Bilsport & MC hjälpte mej öht. inte. Fick inte ens tips om verkstäder som de tyckte var OK. De sista kostnaderna betalade jag helt själv eftersom jag var så in i h-vete trött på att behöva jaga dem var dag för att få ut mina pengar.
Jag krockade i maj och fick bilen tillbaka i slutet på september...
Nu är detta några år sedan så de kanske agerar bättre nu. Men som jag skrev ovan så kommer jag aldrig bli kund där igen och kan inte rekomendra någon annan att bli det heller.
Nu planerar man ju inte att något skall hända, men ändå så händer det ju lite grejer ibland.
lycka till!
/Axel
___________
Axel Olsson
944 Turbo -91
Axel Olsson
944 Turbo -91
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
kan det bli billigare än hos Trygg Hansa med tillägget bil plus tom..
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
- rydan
- S-Poster
- Posts: 134
- Joined: 2007-08-26 22:04:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm / Solna
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Jag har bestämt mig för att prova försäkra bilen hos Bilsport & Mc, så jag satt och läste igenom papperna och läste något om att man skulle ha en dold stöm brytare.
Är det verkligen något som behövs?????
Fredrik
Är det verkligen något som behövs?????
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Ja det är det! Om du inte vet hu du koppla in den eller förstår funktionen så kolla på filmen Mad Max II - The Road Worrior. Där visar Mel Gibson smart hur stödskyddet fungerar med hjälp av en dåld knapp kopplad till en sprängladdning vid tanken!Freddan wrote:Jag har bestämt mig för att prova försäkra bilen hos Bilsport & Mc, så jag satt och läste igenom papperna och läste något om att man skulle ha en dold stöm brytare.
Är det verkligen något som behövs?????
Fredrik

[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Menar du allvar!!!!!!!?????????Pehr Johnsson wrote:Ja det är det! Om du inte vet hu du koppla in den eller förstår funktionen så kolla på filmen Mad Max II - The Road Worrior. Där visar Mel Gibson smart hur stödskyddet fungerar med hjälp av en dåld knapp kopplad till en sprängladdning vid tanken!Freddan wrote:Jag har bestämt mig för att prova försäkra bilen hos Bilsport & Mc, så jag satt och läste igenom papperna och läste något om att man skulle ha en dold stöm brytare.
Är det verkligen något som behövs?????
Fredrik
:mrgreen::mrgreen:

¤%#"#¤%....... en sak till jag måste göra innan påställning, allting verkar ta längre tid dethär året.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users