Förmånlig försäkring hos pcs

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

Förmånlig försäkring hos pcs

#1 Post by Freddan »

Jo som rubriken lyder så sitter jag och försöker läsa om Porsche klubbens förmånliga försäkring för bilar över 20år.... men jag hittar inget.

Har dom tagit bort den förmånen med en bra försäkring??

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#2 Post by Karl Birgander »

http://www.porsche.nu/cldoc/149.htm

"Porsche Club Sverige" -> Sponsorer och medlemsförmåner -> Försäkring hos Bilsport & MC
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

Widar
S2-Poster
Posts: 220
Joined: 2008-02-17 12:15:57
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Borås
Contact:

#3 Post by Widar »

Oj.. det var inga dåliga krav de hade där... Det är ju knappt att man skulle våga använda en bil som klarar deras krav.
Mattias Widar

User avatar
Daniel
S2-Poster
Posts: 218
Joined: 2004-03-29 13:22:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Flyinge
Contact:

#4 Post by Daniel »

Widar wrote:Oj.. det var inga dåliga krav de hade där... Det är ju knappt att man skulle våga använda en bil som klarar deras krav.
Nej, nej, ingen fara alls. Entuiastskicket och diskussionen vid besiktningen är avgörande. Har man tänkt att använde sin bil som entuiastbil och inte bruks (ex till o från jobbet) så är det inga problem. Jag har haft min 951:a entuiastförsäkrad sedan 2004 och har inga problem med att försvara vare sig skicket eller sättet jag använder bilen på. Kom ihåg att bilen får rulla 1000 mil/år vilket betyder att det verkligen är tillåtet att använda bilen, dock i rätt syfte.
Daniel
PCS 8500
951-86
BMW 525I -95
Peugeot 205gti-92(bus)
Yamaha TRX850(bus)
Sharan 1,8T (buss)

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#5 Post by Freddan »

Bra... då har jag lite att läsa!

Tack.

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

Widar
S2-Poster
Posts: 220
Joined: 2008-02-17 12:15:57
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Borås
Contact:

#6 Post by Widar »

Daniel wrote:
Widar wrote:Oj.. det var inga dåliga krav de hade där... Det är ju knappt att man skulle våga använda en bil som klarar deras krav.
Nej, nej, ingen fara alls. Entuiastskicket och diskussionen vid besiktningen är avgörande. Har man tänkt att använde sin bil som entuiastbil och inte bruks (ex till o från jobbet) så är det inga problem. Jag har haft min 951:a entuiastförsäkrad sedan 2004 och har inga problem med att försvara vare sig skicket eller sättet jag använder bilen på. Kom ihåg att bilen får rulla 1000 mil/år vilket betyder att det verkligen är tillåtet att använda bilen, dock i rätt syfte.
Det låter lite vettigare! Vi får väl se hur kraven (och min bil) ser ut om 3 år när den fyller 20. :)
Mattias Widar

User avatar
AXL944
S-Poster
Posts: 139
Joined: 2004-03-30 12:46:04
Bilmodell: 944 turbo
Location: Göteborg
Contact:

#7 Post by AXL944 »

Som kort kommentar vill jag bara be er vara vaksamma om ni någongång skulle behöva hjälp ifrån detta bolag. Klart värsta jag varit med om. De har inga egna skadebesiktare utan anlitar frifräsare - Har du tur är det en vettig otur som jag hade får du en idiot och riskerar att det tar evigheter innan du får bilen tillbaka.

Finns ju + och - med alla bolag, men jag kommer aldrig mer att bli kund hos bilsport & MC - även om de är överlägset billigast.

my 2 cents.

/Axl
___________
Axel Olsson
944 Turbo -91

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#8 Post by Freddan »

AXL944 wrote:Som kort kommentar vill jag bara be er vara vaksamma om ni någongång skulle behöva hjälp ifrån detta bolag. Klart värsta jag varit med om. De har inga egna skadebesiktare utan anlitar frifräsare - Har du tur är det en vettig otur som jag hade får du en idiot och riskerar att det tar evigheter innan du får bilen tillbaka.

/Axl
Nu blir jag nervös........ jag har nämligen tänkt att bli kund där (förmodligen) men nu börjar jag tveka.

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

Geson
S-Poster
Posts: 107
Joined: 2005-12-29 16:29:33
Telefon: 0709915142
Bilmodell: Porsche 951 & 931
Årsmodell: 1990
Location: Lund
Contact:

#9 Post by Geson »

Har du kollat vad det kostar på Salus-Ansvar som Porsche-klubben också slutit avtal med? Det är ju förstås ingen veteran-försäkring men jag fick bättre pris där än hos något annat förs.bolag.
944 turbo -90
924 turbo -80 (renoveringsobjekt)
BMW 535D Touring
BMW 335 Cab

User avatar
AXL944
S-Poster
Posts: 139
Joined: 2004-03-30 12:46:04
Bilmodell: 944 turbo
Location: Göteborg
Contact:

#10 Post by AXL944 »

Tjenare igen!

Jag har min bil hos Salus-Ansvar nu, kostar bra mycket mer men då vet jag att det inte blir något tjafs vid en skada på banmöte eller Nurburgring.

Vid skadan på min bil fick jag budet att det inte var någon idé att reparera den (behövde byta v-framskärm, stötfångarplasten fram och lite lampor) Enligt Bilsport & MC:s skade besiktare hittade man då en 951:a för 65 kkr. Jag bad honom leta upp en med motsvarande mil och skick som min så skulle jag köpa den. Då blev det tyst i luren och sedan började personangrepp om att det tog så lång tid för att jag ringde och tjatade hela tiden...

Hela affären slutade med att jag hämtade bilen ifrån den 1:a verkstaden och körde den till en annan (billigare) verkstad som fixade den åt mej. Bilsport & MC hjälpte mej öht. inte. Fick inte ens tips om verkstäder som de tyckte var OK. De sista kostnaderna betalade jag helt själv eftersom jag var så in i h-vete trött på att behöva jaga dem var dag för att få ut mina pengar.

Jag krockade i maj och fick bilen tillbaka i slutet på september...

Nu är detta några år sedan så de kanske agerar bättre nu. Men som jag skrev ovan så kommer jag aldrig bli kund där igen och kan inte rekomendra någon annan att bli det heller.

Nu planerar man ju inte att något skall hända, men ändå så händer det ju lite grejer ibland.

lycka till!

/Axel
___________
Axel Olsson
944 Turbo -91

User avatar
jerker67
Addict
Posts: 1154
Joined: 2006-04-26 23:10:42
Bilmodell: 944N/A -84
Location: BOLLNÄS
Contact:

#11 Post by jerker67 »

kan det bli billigare än hos Trygg Hansa med tillägget bil plus tom..
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

User avatar
rydan
S-Poster
Posts: 134
Joined: 2007-08-26 22:04:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm / Solna
Contact:

#12 Post by rydan »

If visade sig vara kraftigt mycket billigare än Salus för mig, trots PCS-rabatt i salus...
Patrik Rydberg
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#13 Post by Freddan »

Jag har bestämt mig för att prova försäkra bilen hos Bilsport & Mc, så jag satt och läste igenom papperna och läste något om att man skulle ha en dold stöm brytare.

Är det verkligen något som behövs?????

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#14 Post by Pehr Johnsson »

Freddan wrote:Jag har bestämt mig för att prova försäkra bilen hos Bilsport & Mc, så jag satt och läste igenom papperna och läste något om att man skulle ha en dold stöm brytare.

Är det verkligen något som behövs?????

Fredrik
Ja det är det! Om du inte vet hu du koppla in den eller förstår funktionen så kolla på filmen Mad Max II - The Road Worrior. Där visar Mel Gibson smart hur stödskyddet fungerar med hjälp av en dåld knapp kopplad till en sprängladdning vid tanken!

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#15 Post by Freddan »

Pehr Johnsson wrote:
Freddan wrote:Jag har bestämt mig för att prova försäkra bilen hos Bilsport & Mc, så jag satt och läste igenom papperna och läste något om att man skulle ha en dold stöm brytare.

Är det verkligen något som behövs?????

Fredrik
Ja det är det! Om du inte vet hu du koppla in den eller förstår funktionen så kolla på filmen Mad Max II - The Road Worrior. Där visar Mel Gibson smart hur stödskyddet fungerar med hjälp av en dåld knapp kopplad till en sprängladdning vid tanken!

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Menar du allvar!!!!!!!????????? :shock:

¤%#"#¤%....... en sak till jag måste göra innan påställning, allting verkar ta längre tid dethär året.

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users