Page 1 of 1

Höjd på S2:or och turbo (S)?

Posted: 2008-02-10 19:48:28
by claves
Detta är inget vetenskapligt men är duktigt nyfiken.

Satt idag temporärt på en bakvagn från en S2´a på bilen.
24,5 mm torsionsstavar och svärd vinkel på 20 grader.. bilen blev från golv till övre kanten av hjulhuset bak 67 cm hög.

På bilen orginal satt det 25,5mm torsionstavar och svärdet ställt på 18 grader så blev bilen 65,5 cm hög

Kan någon mäta på sin S2´a förutsatt att det är orginal?

Får känslan av att Turbo -91 är sänkt!?

(Skulle uppskatta ifall någon kunde mäta lite på en 968 CS med?)

/Claves

Posted: 2008-02-10 20:16:29
by Pehr Johnsson
Vad har du då för inställning på justeringen på svärdet? Min, max ?

Posted: 2008-02-10 20:25:23
by FredrikÅ
Min bil är ju absolut inte någon originalbil, men jag kan ju ändå passa på
att skräpa ner tråden lite, eftersom jag har dessa mått tillgängliga... :wink:

Från asfalten och upp till skärmkanten, 630 mm både fram och bak.
(Med 255/40-17 runt om)

Posted: 2008-02-10 22:24:05
by claves
De är orginal.. mitten.

Fredrik, Det är där jag vill ligga... på 63 cm alltså!

/C

Posted: 2008-02-11 09:49:44
by jonaslarsson
min ligger på 61cm fram och 61.5cm bak åker på 225/45-17 fram och 255/40-17 bak

Posted: 2008-02-11 10:16:25
by FredrikÅ
jonaslarsson wrote:min ligger på 61cm fram och 61.5cm bak åker på 225/45-17 fram och 255/40-17 bak
Det är lägre än Glocalnet.. :)

Posted: 2008-02-11 16:26:27
by claves
Jonaslarsson:

Var det innan eller efter du bytte dämpare? Hur mycket sänkte nya dämpare bilen då?

/C

Posted: 2008-02-11 18:36:28
by jonaslarsson
mätte alldrig innan jag bytte fjäderben men den va ganska låg med h&r sänk fjädrar fram och orginal toritions stavar men inte som nu :D den går att sänka en bra bit till men det behövs inte kan jag säg tror den blir svårkörd på almän väg redan nu :P