Snyggaste köpbar sportbil?
-
- Carrera-Poster
- Posts: 320
- Joined: 2004-03-29 12:40:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
- Kjell 944
- Turbo-Poster
- Posts: 794
- Joined: 2004-04-12 11:15:02
- Bilmodell: 964 C4 -91
- Location: Malmö
- Contact:
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Ja, som M3 inte är sportig nog så har den ju en extra frontläpp i kolfiber samt en ganska ordentlig vinge.Kjell 944 wrote:-Får man sticka in en kommentar?
BMW M3 GT - Vad skiljer den från övriga 3-serien utseendemässigt?
Visst den har grym prestanda men "Snyggaste sportbil"!!!
Och med tanke på prestenda så tycker jag verkligen det är en sportbil, eller har jag fel?
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Frågan är om BMW M3 kvalificerar sig som "sportbil". Sportcoupé och kompetent bil ja, men sportbil är det väl ändå inte.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Tack för den komentaren.Sjösgärd wrote:Frågan är om BMW M3 kvalificerar sig som "sportbil". Sportcoupé och kompetent bil ja, men sportbil är det väl ändå inte.
Håller med.
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.
viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.
viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Den grejen ligger i betraktarens öga.
Jag är själv VÄLDIGT förtjust i M3E30's kaross.
Att dom går ruskigt bra gör inte saken sämre.
Jag är själv VÄLDIGT förtjust i M3E30's kaross.
Att dom går ruskigt bra gör inte saken sämre.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Kjell 944
- Turbo-Poster
- Posts: 794
- Joined: 2004-04-12 11:15:02
- Bilmodell: 964 C4 -91
- Location: Malmö
- Contact:
-Hur kan man definiera sportbil?
2 sittsig med kilformad kaross, utan komfort, med vilken motor som helst!
Det är inte lätt det här.
-Men jag kan förstå tanken, att man i en sportbil inte har plats för resten av familjen.
-Sen kan man tycka att vissa modeller av nytillverkade sk. sportbilar inte heller uppfyller kraven för sportbil. Som tex har utrustning som ac, elektroniska hjälpmedel för väghållningen, inbyggd färddator osv.
Vad jag menar är att vissa sportbilar byggs lika bekväma och lättkörda som vilken "svenssonbil" som helst. Är de ändå sportbilar bara för att de har två stolar och kilformad kaross?
Vi kan ju jämnföra Porsches olika 997-modeller. Är en standard 997 lika mycket sportbil som en GT3?
-För mig är definitionen av sportbil klar men det är inte alltid så lätt att beskriva i praktiken.
Tillhör själv "Den Gamla Skolan" med tradition, arv osv. För mig handlar det om en "känsla".
2 sittsig med kilformad kaross, utan komfort, med vilken motor som helst!
Det är inte lätt det här.
-Men jag kan förstå tanken, att man i en sportbil inte har plats för resten av familjen.
-Sen kan man tycka att vissa modeller av nytillverkade sk. sportbilar inte heller uppfyller kraven för sportbil. Som tex har utrustning som ac, elektroniska hjälpmedel för väghållningen, inbyggd färddator osv.
Vad jag menar är att vissa sportbilar byggs lika bekväma och lättkörda som vilken "svenssonbil" som helst. Är de ändå sportbilar bara för att de har två stolar och kilformad kaross?
Vi kan ju jämnföra Porsches olika 997-modeller. Är en standard 997 lika mycket sportbil som en GT3?
-För mig är definitionen av sportbil klar men det är inte alltid så lätt att beskriva i praktiken.
Tillhör själv "Den Gamla Skolan" med tradition, arv osv. För mig handlar det om en "känsla".
/Niklas
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Jag vill verkligen understryka att jag verkligen tycker att M3 verkar vara en mycket kompetent bil, men det gör den inte till en sportbil så som jag ser det.Karl Birgander wrote:Den grejen ligger i betraktarens öga.
Jag är själv VÄLDIGT förtjust i M3E30's kaross.
Att dom går ruskigt bra gör inte saken sämre.
Tror denna diskussion redan tidigare varit uppe på forumet.
Om vi nu ska diskutera snyggast köpbara sportbil så kvalificerar sig inte M3:an. Diskuterar vi däremot snyggast köpbara sportig bil så är M3 en av de främsta.
Till exempel Volvo S40 (oavsett motoralternativ och sportchassi) kommer aldrig att vara någon sportbil trots att det tävlats flitigt med den. Det samma gäller M3:an, om än på en helt annan nivå. Räcker att se en snutt av Stucks varv med M3 GTR runt Ringen för att inse vilken kompetent bil det är ... Men det är en racebil, och en racebil blir inte automatiskt en sportbil som jag ser det.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- JDr
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2005-09-09 11:38:12
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Lindome(Gbg)
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
I min mening finns det inget svar...... det finns så mycket fina bilar, och alla har sin charm och sina egenskaper osv.
Det är som "nämnt ovan" damerna och deras skor...... man kan bara inte ha för många!!!
Men jag kan hålla med om att Porsche ligger högt om vi nu måste välja.
Fredrik
Det är som "nämnt ovan" damerna och deras skor...... man kan bara inte ha för många!!!
Men jag kan hålla med om att Porsche ligger högt om vi nu måste välja.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Carpe Diem
- S2-Poster
- Posts: 218
- Joined: 2006-06-14 13:24:48
- Bilmodell: 944 S2
- Location: Stenungsund
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users