Pris på topplockspackningsbyte?

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
JDr
Addict
Posts: 1172
Joined: 2005-09-09 11:38:12
Bilmodell: 944 turbo
Location: Lindome(Gbg)
Contact:

Pris på topplockspackningsbyte?

#1 Post by JDr »

Någon som har lämnat in sin 951:a och bytt packning och eventuellt tätat packboxarna?

Vad har det kostat?
NU kör jag 951!!

Jimmy PCS# 10550

Tidigare:
924 -79

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#2 Post by Pehr Johnsson »

Jag fick min packning bytt och toppen planad i våras på min S2. Detta gjordes av GT-Motorsport. Jag bytte även remmar och lite packningar. Nu var ju detta jobbet lite större med priset på toppjobbet var 6´när jag ringde och frågade om ett ca pris.

Ring Sandén, du lär inte hitta någon som gör jobbet billigare/bättre.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Ducati
Turbo-Poster
Posts: 580
Joined: 2004-04-26 21:50:37
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#3 Post by Ducati »

Fick ett pris från Lindwalls bil på 8000kr för ett toppackningsbyte
mvh
Niklas

BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967

User avatar
Jon80
Sponsor
Posts: 3847
Joined: 2005-07-12 10:38:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Degerfors
Contact:

#4 Post by Jon80 »

JERD har just rivit Rikards topp. Sotningssatsen kostar 1850:-, sen vill man nog även byta pinnbult, och sen sätta ihop bilen med nya bultar, och inte återanvända de gamla. Man får nog räkna med att 2500:- försvinner i delar. Sen är det aldrig fel att göra en oljeservice ganska direkt efter toppen sats ihop. Lätt att det kommer vatten, eller lite smuts i oljan.

Om det inte är superbrått, så kan jag återkomma med kostnad när JERD är färdiga med Rikards bil.

Gissar att jag landar på en kostnad på 6000:-, men då tillkommer material, och eventuell tid och materialkost för ett oljebyte med filter, vilket går betydligt snabbare att göra när ändå toppen åker av. Luftfilter byts givetvis till kostnad av filtret, det ska ju ändå av ;)
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]

JBlom
Addict
Posts: 1064
Joined: 2007-07-16 08:35:29
Bilmodell: VW Typ3 Squareback
Location: Gävle
Contact:

#5 Post by JBlom »

Jon80 wrote:sen vill man nog även byta pinnbult, och sen sätta ihop bilen med nya bultar, och inte återanvända de gamla.
Men det är inget som behövs. 8)
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575

User avatar
JDr
Addict
Posts: 1172
Joined: 2005-09-09 11:38:12
Bilmodell: 944 turbo
Location: Lindome(Gbg)
Contact:

#6 Post by JDr »

Jon80 wrote:JERD har just rivit Rikards topp. Sotningssatsen kostar 1850:-, sen vill man nog även byta pinnbult, och sen sätta ihop bilen med nya bultar, och inte återanvända de gamla. Man får nog räkna med att 2500:- försvinner i delar. Sen är det aldrig fel att göra en oljeservice ganska direkt efter toppen sats ihop. Lätt att det kommer vatten, eller lite smuts i oljan.

Om det inte är superbrått, så kan jag återkomma med kostnad när JERD är färdiga med Rikards bil.

Gissar att jag landar på en kostnad på 6000:-, men då tillkommer material, och eventuell tid och materialkost för ett oljebyte med filter, vilket går betydligt snabbare att göra när ändå toppen åker av. Luftfilter byts givetvis till kostnad av filtret, det ska ju ändå av ;)
Runt 9000:- alltså?
NU kör jag 951!!

Jimmy PCS# 10550

Tidigare:
924 -79

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#7 Post by Karl Birgander »

Körbar bil?
Kvittokrav?
Tidsaspekt?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
JDr
Addict
Posts: 1172
Joined: 2005-09-09 11:38:12
Bilmodell: 944 turbo
Location: Lindome(Gbg)
Contact:

#8 Post by JDr »

Karl Birgander wrote:Körbar bil?
Kvittokrav?
Tidsaspekt?
Jag visste väl att det skulle klia i dina "meckar" fingrar! :D

Har upptäckt lite vitt klägg i locket när jag skulle fylla på olja.
Har inte minskat nämnvärt med kylar vatten och vattnet ser bra ut.

Körbar? Ja men vet inte hur långt jag bör köra. Funderar oxå på att ställa av den ganska snart.

Kvittokrav? Njae. Kvitto på inköpta delar räcker ju en bit.

Tidsaspekt? Jag behöver den körklar tills nästa vårträff på F7 :D
NU kör jag 951!!

Jimmy PCS# 10550

Tidigare:
924 -79

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#9 Post by Pehr Johnsson »

JDr wrote:
Karl Birgander wrote:Körbar bil?
Kvittokrav?
Tidsaspekt?
Jag visste väl att det skulle klia i dina "meckar" fingrar! :D

Har upptäckt lite vitt klägg i locket när jag skulle fylla på olja.
Har inte minskat nämnvärt med kylar vatten och vattnet ser bra ut.

Körbar? Ja men vet inte hur långt jag bör köra. Funderar oxå på att ställa av den ganska snart.

Kvittokrav? Njae. Kvitto på inköpta delar räcker ju en bit.

Tidsaspekt? Jag behöver den körklar tills nästa vårträff på F7 :D
Tycker du får komma dit i 930 istället!! :D
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
JDr
Addict
Posts: 1172
Joined: 2005-09-09 11:38:12
Bilmodell: 944 turbo
Location: Lindome(Gbg)
Contact:

#10 Post by JDr »

Pehr Johnsson wrote:
JDr wrote: Jag visste väl att det skulle klia i dina "meckar" fingrar! :D

Har upptäckt lite vitt klägg i locket när jag skulle fylla på olja.
Har inte minskat nämnvärt med kylar vatten och vattnet ser bra ut.

Körbar? Ja men vet inte hur långt jag bör köra. Funderar oxå på att ställa av den ganska snart.

Kvittokrav? Njae. Kvitto på inköpta delar räcker ju en bit.

Tidsaspekt? Jag behöver den körklar tills nästa vårträff på F7 :D
Tycker du får komma dit i 930 istället!! :D
Tänkte ta med båda!!
NU kör jag 951!!

Jimmy PCS# 10550

Tidigare:
924 -79

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#11 Post by Karl Birgander »

JDr wrote:
Karl Birgander wrote:Körbar bil?
Kvittokrav?
Tidsaspekt?
Jag visste väl att det skulle klia i dina "meckar" fingrar! :D

Har upptäckt lite vitt klägg i locket när jag skulle fylla på olja.
Har inte minskat nämnvärt med kylar vatten och vattnet ser bra ut.

Körbar? Ja men vet inte hur långt jag bör köra. Funderar oxå på att ställa av den ganska snart.

Kvittokrav? Njae. Kvitto på inköpta delar räcker ju en bit.

Tidsaspekt? Jag behöver den körklar tills nästa vårträff på F7 :D
Svärföräldrarna håller till i Surte, körbar dit förenklar, men går ju att lösa ändå.
PM:a ditt nummer så kan jag ringa i helgen och komma och diskutera livet?
Är i gbg under helgen.

Jag skulle torkat av först, ibland bildas lite mer sånt vid korta körsträckor.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Jon80
Sponsor
Posts: 3847
Joined: 2005-07-12 10:38:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Degerfors
Contact:

#12 Post by Jon80 »

JBlom wrote:
Jon80 wrote:sen vill man nog även byta pinnbult, och sen sätta ihop bilen med nya bultar, och inte återanvända de gamla.
Men det är inget som behövs. 8)
Surt om man skjuter packningen en andra gång för att man snålade in på 10 punnbultar, men visst, vill inte kunden byta...


JDr: Kolla oljestickan! Ser oljan bra ut, inget vitt klägg vid oljestickan, samt att bilen inte trycker ur sig vatten genom expensionskärlet, då är det antagligen inget fel på din packning!!

Det bildas alltid lite vatten i motorn från kondens, har samma på min bil. Lite gägga vid oljelocket, som försvinner helt efter en dag på banan (då vattnet kondenserar bort helt). Gissar att du har samma "problem".

Som sagt, kolla noga, jag vågar nästan sätta en peng på att du _inte_ behöver byta topplockspackning.

Mvh Jon
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users