Pris på topplockspackningsbyte?
- JDr
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2005-09-09 11:38:12
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Lindome(Gbg)
- Contact:
Pris på topplockspackningsbyte?
Någon som har lämnat in sin 951:a och bytt packning och eventuellt tätat packboxarna?
Vad har det kostat?
Vad har det kostat?
NU kör jag 951!!
Jimmy PCS# 10550
Tidigare:
924 -79
Jimmy PCS# 10550
Tidigare:
924 -79
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Jag fick min packning bytt och toppen planad i våras på min S2. Detta gjordes av GT-Motorsport. Jag bytte även remmar och lite packningar. Nu var ju detta jobbet lite större med priset på toppjobbet var 6´när jag ringde och frågade om ett ca pris.
Ring Sandén, du lär inte hitta någon som gör jobbet billigare/bättre.
Ring Sandén, du lär inte hitta någon som gör jobbet billigare/bättre.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Ducati
- Turbo-Poster
- Posts: 580
- Joined: 2004-04-26 21:50:37
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
JERD har just rivit Rikards topp. Sotningssatsen kostar 1850:-, sen vill man nog även byta pinnbult, och sen sätta ihop bilen med nya bultar, och inte återanvända de gamla. Man får nog räkna med att 2500:- försvinner i delar. Sen är det aldrig fel att göra en oljeservice ganska direkt efter toppen sats ihop. Lätt att det kommer vatten, eller lite smuts i oljan.
Om det inte är superbrått, så kan jag återkomma med kostnad när JERD är färdiga med Rikards bil.
Gissar att jag landar på en kostnad på 6000:-, men då tillkommer material, och eventuell tid och materialkost för ett oljebyte med filter, vilket går betydligt snabbare att göra när ändå toppen åker av. Luftfilter byts givetvis till kostnad av filtret, det ska ju ändå av
Om det inte är superbrått, så kan jag återkomma med kostnad när JERD är färdiga med Rikards bil.
Gissar att jag landar på en kostnad på 6000:-, men då tillkommer material, och eventuell tid och materialkost för ett oljebyte med filter, vilket går betydligt snabbare att göra när ändå toppen åker av. Luftfilter byts givetvis till kostnad av filtret, det ska ju ändå av

Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
- JDr
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2005-09-09 11:38:12
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Lindome(Gbg)
- Contact:
Runt 9000:- alltså?Jon80 wrote:JERD har just rivit Rikards topp. Sotningssatsen kostar 1850:-, sen vill man nog även byta pinnbult, och sen sätta ihop bilen med nya bultar, och inte återanvända de gamla. Man får nog räkna med att 2500:- försvinner i delar. Sen är det aldrig fel att göra en oljeservice ganska direkt efter toppen sats ihop. Lätt att det kommer vatten, eller lite smuts i oljan.
Om det inte är superbrått, så kan jag återkomma med kostnad när JERD är färdiga med Rikards bil.
Gissar att jag landar på en kostnad på 6000:-, men då tillkommer material, och eventuell tid och materialkost för ett oljebyte med filter, vilket går betydligt snabbare att göra när ändå toppen åker av. Luftfilter byts givetvis till kostnad av filtret, det ska ju ändå av
NU kör jag 951!!
Jimmy PCS# 10550
Tidigare:
924 -79
Jimmy PCS# 10550
Tidigare:
924 -79
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Körbar bil?
Kvittokrav?
Tidsaspekt?
Kvittokrav?
Tidsaspekt?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- JDr
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2005-09-09 11:38:12
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Lindome(Gbg)
- Contact:
Jag visste väl att det skulle klia i dina "meckar" fingrar!Karl Birgander wrote:Körbar bil?
Kvittokrav?
Tidsaspekt?

Har upptäckt lite vitt klägg i locket när jag skulle fylla på olja.
Har inte minskat nämnvärt med kylar vatten och vattnet ser bra ut.
Körbar? Ja men vet inte hur långt jag bör köra. Funderar oxå på att ställa av den ganska snart.
Kvittokrav? Njae. Kvitto på inköpta delar räcker ju en bit.
Tidsaspekt? Jag behöver den körklar tills nästa vårträff på F7

NU kör jag 951!!
Jimmy PCS# 10550
Tidigare:
924 -79
Jimmy PCS# 10550
Tidigare:
924 -79
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Tycker du får komma dit i 930 istället!!JDr wrote:Jag visste väl att det skulle klia i dina "meckar" fingrar!Karl Birgander wrote:Körbar bil?
Kvittokrav?
Tidsaspekt?![]()
Har upptäckt lite vitt klägg i locket när jag skulle fylla på olja.
Har inte minskat nämnvärt med kylar vatten och vattnet ser bra ut.
Körbar? Ja men vet inte hur långt jag bör köra. Funderar oxå på att ställa av den ganska snart.
Kvittokrav? Njae. Kvitto på inköpta delar räcker ju en bit.
Tidsaspekt? Jag behöver den körklar tills nästa vårträff på F7

[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- JDr
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2005-09-09 11:38:12
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Lindome(Gbg)
- Contact:
Tänkte ta med båda!!Pehr Johnsson wrote:Tycker du får komma dit i 930 istället!!JDr wrote: Jag visste väl att det skulle klia i dina "meckar" fingrar!![]()
Har upptäckt lite vitt klägg i locket när jag skulle fylla på olja.
Har inte minskat nämnvärt med kylar vatten och vattnet ser bra ut.
Körbar? Ja men vet inte hur långt jag bör köra. Funderar oxå på att ställa av den ganska snart.
Kvittokrav? Njae. Kvitto på inköpta delar räcker ju en bit.
Tidsaspekt? Jag behöver den körklar tills nästa vårträff på F7
NU kör jag 951!!
Jimmy PCS# 10550
Tidigare:
924 -79
Jimmy PCS# 10550
Tidigare:
924 -79
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Svärföräldrarna håller till i Surte, körbar dit förenklar, men går ju att lösa ändå.JDr wrote:Jag visste väl att det skulle klia i dina "meckar" fingrar!Karl Birgander wrote:Körbar bil?
Kvittokrav?
Tidsaspekt?![]()
Har upptäckt lite vitt klägg i locket när jag skulle fylla på olja.
Har inte minskat nämnvärt med kylar vatten och vattnet ser bra ut.
Körbar? Ja men vet inte hur långt jag bör köra. Funderar oxå på att ställa av den ganska snart.
Kvittokrav? Njae. Kvitto på inköpta delar räcker ju en bit.
Tidsaspekt? Jag behöver den körklar tills nästa vårträff på F7
PM:a ditt nummer så kan jag ringa i helgen och komma och diskutera livet?
Är i gbg under helgen.
Jag skulle torkat av först, ibland bildas lite mer sånt vid korta körsträckor.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Surt om man skjuter packningen en andra gång för att man snålade in på 10 punnbultar, men visst, vill inte kunden byta...JBlom wrote:Men det är inget som behövs.Jon80 wrote:sen vill man nog även byta pinnbult, och sen sätta ihop bilen med nya bultar, och inte återanvända de gamla.
JDr: Kolla oljestickan! Ser oljan bra ut, inget vitt klägg vid oljestickan, samt att bilen inte trycker ur sig vatten genom expensionskärlet, då är det antagligen inget fel på din packning!!
Det bildas alltid lite vatten i motorn från kondens, har samma på min bil. Lite gägga vid oljelocket, som försvinner helt efter en dag på banan (då vattnet kondenserar bort helt). Gissar att du har samma "problem".
Som sagt, kolla noga, jag vågar nästan sätta en peng på att du _inte_ behöver byta topplockspackning.
Mvh Jon
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users