En Porsche 924 Carerra GTS försäljningsbrochyr säljes på ebay i Tyskland.
Kolla http://cgi.ebay.de/Prospekt-Porsche-924 ... dZViewItem
Nåt att ha ?
Ragnar
Porsche 924 Carrera GTS försäljningsbrochyr
- Ragnar Joensen
- Addict
- Posts: 1347
- Joined: 2005-07-18 11:47:24
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Eslöv (Skåne's metropol)
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
GT:n var en upphottad 924 turbo och GTS var nästan racing.
GT fanns i 406 ex och GTS i 59 ex. GT:n hade 210 hk mot GTS 245 hk eller 275 hk i clubsport utförande.
GTS var lättare med dörrar, huv och baklucka i plast, hade större avgashus på turbon som var monterad på 944 vis, intercooler i fronten, hålborrade bromsar från 911 turbo, coilovers bak, fyrpunkt och riktiga stolar, inget baksäte, inga pop-up lysen, större vinge bak med Guerney flap. Bredare och större skärmar jmf GT:n.
GT:n hade skärmbreddare i polyetan som ger efter när man trycker på dem, rätt tunga däremot. Sportstolar och ratt från 911 sc. Samma storlek på spoilern som på 944 som kom några år senare. Hårdare och lägre fjädring. Toppmonterad intercooler. 7*15 Fuchs från 911. Turbon hade större avgashus, 6 istället för 4.
GT fanns i 406 ex och GTS i 59 ex. GT:n hade 210 hk mot GTS 245 hk eller 275 hk i clubsport utförande.
GTS var lättare med dörrar, huv och baklucka i plast, hade större avgashus på turbon som var monterad på 944 vis, intercooler i fronten, hålborrade bromsar från 911 turbo, coilovers bak, fyrpunkt och riktiga stolar, inget baksäte, inga pop-up lysen, större vinge bak med Guerney flap. Bredare och större skärmar jmf GT:n.
GT:n hade skärmbreddare i polyetan som ger efter när man trycker på dem, rätt tunga däremot. Sportstolar och ratt från 911 sc. Samma storlek på spoilern som på 944 som kom några år senare. Hårdare och lägre fjädring. Toppmonterad intercooler. 7*15 Fuchs från 911. Turbon hade större avgashus, 6 istället för 4.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Då har jag en ny dröm!!!!gegge wrote:GT:n var en upphottad 924 turbo och GTS var nästan racing.
GT fanns i 406 ex och GTS i 59 ex. GT:n hade 210 hk mot GTS 245 hk eller 275 hk i clubsport utförande.
GTS var lättare med dörrar, huv och baklucka i plast, hade större turbo på 944 vis, intercooler i fronten, hålborrade bromsar från 911 turbo, coilovers bak, fyrpunkt och riktiga stolar, inget baksäte, inga pop-up lysen, större vinge bak. Bredare skärmar jmf GT:n.
Kanske skulle köpa dendär brochyren!!!

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 53
- Joined: 2007-04-12 15:02:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Gislaved/Kalmar
- Contact:
En 924 kostade ca 91000 och en turbo ca 126000 enligt detta antika test 
GTn såldes visst inte här.
http://hem.bredband.net/968clubsport/doc/Porsche_81.pdf

GTn såldes visst inte här.
http://hem.bredband.net/968clubsport/doc/Porsche_81.pdf
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]