Page 1 of 2
Aldrig varit med om en bil som e så lätt att ta sig in i!
Posted: 2007-07-11 02:58:08
by mabusus
Hur kan det komma sig att man konstruera en bil så att det inte tar mer än 5 sec att komma in i bilen utan nycket.. utan att bryta sönder eller slå sönder något över huvud taget? inte göra ett märke eller något!
Vad tycker ni själva om detta som åker 944 or?
Mvh daniel
P.s vet ni att det är så lätt och går så fort?
Posted: 2007-07-11 06:54:31
by JDr
Är det här något som man bör skriva ut offentligt??
Kom isåfall med ideer om hur man förhindrar/löser problemet!
Posted: 2007-07-11 08:35:15
by patand
JDr wrote:Är det här något som man bör skriva ut offentligt??
Skulle tro att de som är intresserade av att veta sådant redan vet det... och vi som inte visste det kanske behöver veta det för att se om man kan förbättra något i bilen för att undvika att det går fort att bli av med den.

Posted: 2007-07-11 08:55:00
by Jobe951
Jag kan bara lägga till att jag hade inbrott i min andra bil förra veckan. Där tog man sig också in utan märken och bilen va LARMAD!! Bilen i fråga är en Audi S6 plus, med nypris långt över en halv mille. Det tycker jag är värre!! En så pass ny och dyr bil går tydligen att öppna med en glasspinne. Aaaaaarrrrrgggghhhhhh!!
Mvh Jörgen.
Posted: 2007-07-11 09:12:29
by mabusus
ja behöver ni veta hur man gör så är det bara höra av sig om det är något ni vill göra något åt. tänker inte skriva hur man gör här!
Mvh daniel
Posted: 2007-07-11 10:09:45
by bill b
För att generalisera; är inte de flesta såpass gamla bilar relativt lätta att bryta upp?
Själv sover jag gott om nätterna med låst garage, tjuvlarm, immobilizer, märkta rutor, bortplockad stereofront och bortplockad ratt.

Posted: 2007-07-11 10:31:29
by Tomas
Tror nog de flesta 70 och 80-tals bilarna var ganska lätta att ta sig in i.
En del tillhandahöll t.o.m verktyg för jobbet i form av radioantennen.
Metoderna är heller inga hemligheter för de som vill veta dem.
I detta fall antar jag att det är samma metod som fungerade på äldre golfar eftersom vi har liknande delar. I så fall går det ganska enkelt att försvåra något för tjuvarna, omöjligt blir det aldrig.
Posted: 2007-07-11 11:27:24
by notetoself
Det är ju kanon! När man står på jobbet och reservnycklarna är 4 mil bort så är det ju hur bra som helst. Detta är givetvis ett rent hypotetiskt fall och självklart skulle jag aldrig vara så klantig att jag gör det själv.
Dock skulle jag vilja hävda att 9x4 är rena kassaskåpet jämfört med samtida:
x Jagrullar 240 - one key fits all
x Sverigesstolthet 99/900 - som bokstavligt går att öppna med tränyckel från GB.
Posted: 2007-07-11 13:16:16
by Jon80
Hahaha.. först trodde jag det handlade om att sätta sig i bilen och få på sig bältet, men nu ser jag ju att det handlar om inbrott

Posted: 2007-07-12 00:13:28
by xanlar
Jag ser hellre att dom öppnar dörren utan att det syns på min bil än att de krossar rutan
har aldrig värdesaker i bilen utan uppsikt.
som jobe 951 säger är sena 90-tals audi lättare att ta sig in i. på ett enkelt sätt kan man få bilen att larma av och surra ner alla rutor på 3 sek.
Inte helt genomtänkt
Samt gammla saabar som man kan tjuvkoppla utan att ens gå in i bilen. släpvagnskontakt...
Finns ju knep för de flesta bilar men som tur är är inte våra bilar så vanliga att alla vet hur man ska bryta sig in i dem. ett exempel är min dörr där nån bänt sönder hela handtaget till passagerardörren, plåten är uppbocked men de fick ändå inte upp dörren så de slog in vindrutan istället
ett bra monterat larm med startspärr hjälper. många startspärrar sitter tyvärr till startmotorn då man istället kan öppna motorhuven o starta bilen med valfritt strömförande föremål. startspärren fungerar bättre om den sitter till tex sprut eller soppapump
Posted: 2007-07-12 01:13:15
by Jobe951
xanlar wrote:Jag ser hellre att dom öppnar dörren utan att det syns på min bil än att de krossar rutan
har aldrig värdesaker i bilen utan uppsikt.
som jobe 951 säger är sena 90-tals audi lättare att ta sig in i. på ett enkelt sätt kan man få bilen att larma av och surra ner alla rutor på 3 sek.
Inte helt genomtänkt
Samt gammla saabar som man kan tjuvkoppla utan att ens gå in i bilen. släpvagnskontakt...
Finns ju knep för de flesta bilar men som tur är är inte våra bilar så vanliga att alla vet hur man ska bryta sig in i dem. ett exempel är min dörr där nån bänt sönder hela handtaget till passagerardörren, plåten är uppbocked men de fick ändå inte upp dörren så de slog in vindrutan istället
ett bra monterat larm med startspärr hjälper. många startspärrar sitter tyvärr till startmotorn då man istället kan öppna motorhuven o starta bilen med valfritt strömförande föremål. startspärren fungerar bättre om den sitter till tex sprut eller soppapump
Du har helt rätt! Audin verkar vara lättare att ta sig in i, Porschen stod bredvid och den va orörd! Audis larm är ett skämt! Jag provade själv på den, och d va inga problem och då har jag aldrig testat förr.
Re: Aldrig varit med om en bil som e så lätt att ta sig in i
Posted: 2007-07-12 10:49:05
by Area 951
mabusus wrote:Hur kan det komma sig att man konstruera en bil så att det inte tar mer än 5 sec att komma in i bilen utan nycket.. utan att bryta sönder eller slå sönder något över huvud taget? inte göra ett märke eller något!
Vad tycker ni själva om detta som åker 944 or?
Mvh daniel
P.s vet ni att det är så lätt och går så fort?
Jag vet hur lätt det är men att skriva detta på ett forum där massa obehörigt folk kan läsa om detta kan ju vara förödande för er 944 ägare, LÅS denna tråd och ta bort den innan nån klant berättar hur man gör.
Vet att andra forum har gjort samma sak med såna här trådar.
MVH
Jonas L
www.autolab.nu
Posted: 2007-07-12 11:58:12
by snugge
Posted: 2007-07-12 13:05:59
by Freddan
JDr wrote:Är det här något som man bör skriva ut offentligt??
Kom isåfall med ideer om hur man förhindrar/löser problemet!
Montera larm på bilen är ju en första sak att göra.
Annars kan man bara låsa in en folkilsken rottveiler, så tar dom nog bilen brevid istället!
Fredrik