Page 1 of 4
Cs säsong ?
Posted: 2007-05-25 08:55:15
by Herman
Ja hur är det egentligen med med priserna på cs ?
Som ni sa så är ju (begärda) priserna på väg mot tyskpriserna men man undrar ju om det finns marknad för att priserna ska stiga.
2 av dessa t.ex. har ju varit till salu över ett halvår trots att de enligt hörsägen ska vara riktigt fina bilar och med "rätt" utrustning.
Så jag funderar på om marknaden för dessa bilar finns kvar och hur kommer det att bli med priserna på bilarna (är dessa rätt ute i prisväg) ?
http://www.blocket.se/vi/11855261.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/11979848.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/11760700.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/11947540.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/12049750.htm?ca=14_s
Har för mig jag sett en blå cs till salu också.
Posted: 2007-05-25 10:29:45
by Highway
Den ena av dom är min och har även annonserat ut den på Mobile och fått ett gäng konstiga svar.
Sen har jag haft två snubbar som sagt att dom köper bilen på telefon och sen inte dykt upp den ena har betalt handpenning som nu är förbrukad enligt avtal.
så jag sätter snart ut en ny annons då jag talat om för många intresserade att bilen är såld
Re: Cs säsong ?
Posted: 2007-05-25 10:54:04
by qvisfr
Herman wrote:Ja hur är det egentligen med med priserna på cs ?
Har för mig jag sett en blå cs till salu också.
Men den var aldrig ute på annons, eller förresten det fanns en till salu i Södra Sverige i vintras!?
Re: Cs säsong ?
Posted: 2007-05-25 11:17:04
by Herman
qvisfr wrote:Herman wrote:Ja hur är det egentligen med med priserna på cs ?
Har för mig jag sett en blå cs till salu också.
Men den var aldrig ute på annons, eller förresten det fanns en till salu i Södra Sverige i vintras!?
Var inte din jag menade.
Var en annan som jag såg på annons häromdagen , kanske såld nu ?
Posted: 2007-05-25 11:29:59
by Bosse
Highway wrote:den ena har betalt handpenning som nu är förbrukad enligt avtal.

Kanske en affärside
Bosse
PS
De flästa CS som är tillsalu är av orsaken att ägaren bytt upp sig till häftigare och mycket dyrare banmötes bil.
Men någon säljer nog också för att priserna på 968CS är bra nu.
Akta er så de inte försvinner ur landet.
En svart "svårsåld" 95a har flyttat till Finland.
Och... Betänk att 968CS är en otroligt bra och enkel banmötesbil.
Med R-däck och uppgraderad fjädring så är bilen enligt Automobil snabbast i A-sprint och Slalom och ligger före massor av värstingbilar som CaymanS 997CarreraS Lamborghini Gallaro osv.
Även på Gottland ring så är varvtiden mycket bra (med orginaldämpare (inte ens M030))
Sedan har ni ju sett Fredriks varvtider på Ringen.
En 968CS är en naturlig väg att gå från 944Na vid banmöten.
Posted: 2007-05-25 12:26:57
by FredrikÅ
Bosse wrote: Och... Betänk att 968CS är en otroligt bra och enkel banmötesbil.
...
En 968CS är en naturlig väg att gå från 944Na vid banmöten.
Så rätt!

Posted: 2007-05-25 16:12:33
by Herman
Som sagt var.
Eftersom Magnus skrev här kommenterar jag väl hans bil.
Verkar ju vara en riktigt fin bil med "rätt" utrustning så det var liksom det jag funderade på varför inte den blivit såld (fick väl ett svar där).
Verkar ju finnas en del personer ute efter just Cs (bl.a. på pcs annonstorg)men är de inte beredda att betala de begärda priserna ?
Posted: 2007-05-25 16:26:46
by Herman
Bosse wrote:Highway wrote:den ena har betalt handpenning som nu är förbrukad enligt avtal.

Kanske en affärside
Bosse
PS
De flästa CS som är tillsalu är av orsaken att ägaren bytt upp sig till häftigare och mycket dyrare banmötes bil.
Men någon säljer nog också för att priserna på 968CS är bra nu.
Akta er så de inte försvinner ur landet.
En svart "svårsåld" 95a har flyttat till Finland.
Och... Betänk att 968CS är en otroligt bra och enkel banmötesbil.
Med R-däck och uppgraderad fjädring så är bilen enligt Automobil snabbast i A-sprint och Slalom och ligger före massor av värstingbilar som CaymanS 997CarreraS Lamborghini Gallaro osv.
Även på Gottland ring så är varvtiden mycket bra (med orginaldämpare (inte ens M030))
Sedan har ni ju sett Fredriks varvtider på Ringen.
En 968CS är en naturlig väg att gå från 944Na vid banmöten.
Verkar värt en kommentar..
Ja det vet jag ju att både Magnus"Highway" och Fredrik"Qvisfr" har skaffat mer tyngd över bakhjulen.
Angående "enkel banmötesbil" syftar du då på lättkörd ?
Tiderna i automobil: Inget att säga nått om egentligen men deras Cs är ju inte riktigt "original" längre. Tror nog att du kan få ut andra tider från en Cayman om du börjar modifiera den också.
Beträffande Qvisfrs tider så tror jag nog det beror en hel del på föraren där ( icke mindre imponerande ).
Posted: 2007-05-25 16:36:37
by Anders Larsson
Highway wrote:Den ena av dom är min och har även annonserat ut den på Mobile och fått ett gäng konstiga svar.
Sen har jag haft två snubbar som sagt att dom köper bilen på telefon och sen inte dykt upp den ena har betalt handpenning som nu är förbrukad enligt avtal.
så jag sätter snart ut en ny annons då jag talat om för många intresserade att bilen är såld
Äsch vilket jobbigt läge, sånt kan ju försvåra fortsatt försäljning

Posted: 2007-05-25 16:40:58
by Anders Larsson
Sälj dem inte för billigt nu, tar lite tid med sånna här bilar, förhoppningsvis är köparna kinkiga o kollar på flera bilar osv.

Posted: 2007-05-25 17:24:00
by Highway
Anders Larsson wrote:Sälj dem inte för billigt nu, tar lite tid med sånna här bilar, förhoppningsvis är köparna kinkiga o kollar på flera bilar osv.

Jag är sugen på att behålla den och sätta i diffen och ev buren för efter att ha kört min 911 så inser jag hur mycket en diff gör och jag tror att jag kan köra mycket fortare med 968:an än jag gjort så här långt men å andra sidan så är det lite ont om garageplats så har någon ett garage i GBG som man kan hyra in sig i så vore det kanon
Posted: 2007-05-25 18:29:04
by Bosse
Herman wrote:Bosse wrote:
Och... Betänk att 968CS är en otroligt bra och enkel banmötesbil.
Med R-däck och uppgraderad fjädring så är bilen enligt Automobil snabbast i A-sprint och Slalom och ligger före massor av värstingbilar som CaymanS 997CarreraS Lamborghini Gallaro osv.
Även på Gottland ring så är varvtiden mycket bra (med orginaldämpare (inte ens M030))
Sedan har ni ju sett Fredriks varvtider på Ringen.
En 968CS är en naturlig väg att gå från 944Na vid banmöten.
Verkar värt en kommentar..
Ja det vet jag ju att både Magnus"Highway" och Fredrik"Qvisfr" har skaffat mer tyngd över bakhjulen.
Angående "enkel banmötesbil" syftar du då på lättkörd ?
Tiderna i automobil: Inget att säga nått om egentligen men deras Cs är ju inte riktigt "original" längre. Tror nog att du kan få ut andra tider från en Cayman om du börjar modifiera den också.
Beträffande Qvisfrs tider så tror jag nog det beror en hel del på föraren där ( icke mindre imponerande ).
När jag säger enkel, så menar jag just enkel att äga serva och inte minst KÖRA. Frontmotorporschar är lättkörda på bana och inte minst en 968CS.
1993 när Automobil provkörde en röd 968CS M030 (bilen som är tillsalu just nu) så var Eje Elg lyrisk över vägegenskaperna.
De 968CS som nu är tillsalu är i klass med den smurfblå 968an.
Smurfen är för övrigt ganska så moderat uppgraderad från en övertung och illa (över) utrustad 968CS.
Jo men.... 13 år gammal bil för 130 k (engelsk inport 2005) + 30-40 k däck dämpare och vara snabbare än Cajman S i A-sprint och slalom.
Det rockar fett.. Tycker jag.
Jag och Fredrik har provkört varandras bilar och vi var överens med att de kändes ganska så lika. Sedan kör Fredrik som en gud. Jo visst är det så.
Men jag tror inte han skulle ha fixat de snabba tiderna i vilken bil som hälst.
Fredrik får komentera...
Bosse
Posted: 2007-05-25 19:57:05
by sweanders
Smurfen är en trevlig bil men den är ganska moderat modifierad vad gäller chassi. Jag har kört den på bana och den uppför sig bra, men den är ingen värsting.
Posted: 2007-05-25 20:13:42
by Bosse
Highway wrote:Anders Larsson wrote:Sälj dem inte för billigt nu, tar lite tid med sånna här bilar, förhoppningsvis är köparna kinkiga o kollar på flera bilar osv.

Jag är sugen på att behålla den och sätta i diffen och ev buren för efter att ha kört min 911 så inser jag hur mycket en diff gör och jag tror att jag kan köra mycket fortare med 968:an än jag gjort så här långt men å andra sidan så är det lite ont om garageplats så har någon ett garage i GBG som man kan hyra in sig i så vore det kanon
Förvånar mig inte alls.
Funderar eventuellt själv på en mer civiliserad cab i.s.f. CS.
Men det skulle vara svårt att lämna bort den vita! Bygga dubbelgarage på landet är väll inte att tänka på. Eller

Lever bara en gång och jag är väll inne på sista 1/3 delen.
Bosse
Posted: 2007-05-26 01:04:00
by qvisfr
Kör som en Gud!!! Nu får du väl hejda dina vilda hästar!!??
Har börjat hitta runt NS, men här hemma har jag ju varit långt efter er andra.
Vad det gäller 968:an, så var det svårt att skilja sig från den men jag hade inte råd att hålla mig med 2 CS.
Det hade ju varit en dröm att ha ett helt garage med bara CS och RS Porschar.
Sen han som annonserat på PCS, var just Rikard som köpte min bil.
Det var rätt skönt att slippa hela skiten med Blocket och massa samtal från Gud vet var!!
JAg tror också, som skrivits här ovan, att 968 köparen kan vara mer kräsen och så skall ju allt passa in i köparens profil. Färg, chassi, mm
Bosses bil kändes mkt lik min, dvs skitskön.....En riktigt bra bil för banmöten eller till glasskiosken!
Svårtslagen när det kommer till "bang for the bucks!!"
En diff i Magnus, så kan du ju välja efter dagskänsla vad du skall leka med i ditt påskgarage!