Page 1 of 2
Någon som känner igen denna bil?
Posted: 2007-04-02 10:21:19
by patand
Tyvärr är det den enda bilden jag har. Bilen skall användas av Prena Motorsport i den långloppsserie som jag är med och kör (MSLS). Team ansvarig är en Stefan från Huddinge.
Vore kul om någon från teamet finns på forumet eller om någon på forumet har kontakt med teamet.
Ser fram emot att se 951an tävla!

Posted: 2007-04-03 13:22:39
by Per Huzell
Ojojoj, du lär ju bara se bak-lamporna

Posted: 2007-04-03 13:48:53
by patand
Ja M3an är ju inte lika snabb antagligen...

Posted: 2007-04-03 21:58:39
by P.P.
Är inte det Hubbes andrabil som ICA-förarna nyttjade? Men det var något annat SLC-team som skruvade ihop den, fast de övergick till den mörka sidan (911-åkande) sedan.
Posted: 2007-04-04 05:14:14
by Karl Birgander
Känns som du har rätt P.P. Verkar som att f.d. ägaren till min bil hade ett finger med i spelet. Titta på bilderna en bit ner på denna sida, är det inte samma bil:
http://www.aircondcenter.se/special.htm
Posted: 2007-04-04 07:49:44
by Per Huzell
Ser ju lika ut. Tank-lock, luftscoop på huven etc.
Två "tank-lock" är det ena tryck-luft till depå-lyft?
Posted: 2007-04-04 08:00:20
by TPR
Per Huzell wrote:Ser ju lika ut. Tank-lock, luftscoop på huven etc.
Två "tank-lock" är det ena tryck-luft till depå-lyft?
Bensin in + luft ut ur tanken.
Dvs slutet snabbtanksystem.
Posted: 2007-04-04 08:23:10
by patand
TPR wrote:Per Huzell wrote:Ser ju lika ut. Tank-lock, luftscoop på huven etc.
Två "tank-lock" är det ena tryck-luft till depå-lyft?
Bensin in + luft ut ur tanken.
Dvs slutet snabbtanksystem.
Helt korrekt som TPR säger. Snabbtankningssystem.
Tryckluft till depålyft brukar bara vara en liten tryckluftsnipper som sticker ut någonstans på bilen (ofta i bakändan tror jag). Jag har dessutom bara sett ett enda team i MSLS tävlingarna som haft det och det teamet var på "besök" från SLC och körde några gånger.
Posted: 2007-04-04 08:31:41
by Per Huzell
Tack för förklaringen, har också sett depå-lyften på andra ställen, men drog inte slutsatsen om tankning. Är det vanligt med sån tankning på "lång-loppsbilar"?
Posted: 2007-04-04 08:34:54
by TPR
Per Huzell wrote:Tack för förklaringen, har också sett depå-lyften på andra ställen, men drog inte slutsatsen om tankning. Är det vanligt med sån tankning på "lång-loppsbilar"?
Ja, det är nästan nödvändigt om man ska nå några bra resultat.
Alternativet är att tanka med jeepdunkar och det är både långsamt och osäkert.
Vi tankar 66 liter på drygt 20 sekunder...
Den tiden är svår att köra in.
Posted: 2007-04-04 09:04:09
by patand
Vi tankar med jeepdunkar... hade snabbtankning på gång på volvon men den hann säljas innan det blev realitet.
Vi tankar 100 liter innan start och fyller sen på en gång under racet... tar mer än 20 sekunder kan jag säga...

Posted: 2007-04-04 09:57:28
by TPR
Vårt bränslesystem får max rymma 66 liter men vi klarar oss också med bara en tankning på 6 timmar.
Men trots detta sparar vi mycket tid, vi körde första året med jeep dunkar och det tar tid...
Tips på billiga och bra kopplingar:
http://www.mann-tek.se/eng-produkter.htm
De brukar låta racingteam köpa till bra pris mot lite dekaler på bilen...

Posted: 2007-04-04 10:34:33
by patand
Schysst! Tack för tipset Thomas! Ska vidarebefodra det till Thomas som äger bilen i mitt team!

Posted: 2007-04-04 10:48:13
by TPR
Kolla bara upp så dessa kopplingar är godkända i er serie...
Bör inte vara något problem då SBF numera tillåter kopplingar som vrids fast.
Antar att er förare måste vara ur bilen vid tankning?
Posted: 2007-04-04 11:42:33
by patand
Om kopplingarna är SBF/FIA godkända så ska det nog vara godkänt i vår serie också.
Föraren sitter i bilen vid tankning på MSLS.
Har nu fått i uppdrag att ta reda på pris från firman du tipsade om... har du någon speciellt kontakt som är bäst att prata med eller ska man ringa/maila på chans?
