Bra verkstäder?

924/928/944/968
Area 951
Carrera-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#31 Post by Area 951 »

qvisfr wrote:
Som sagt tidigare, jag har nu öppnat igen här i Göteborg men på mycket bättre vilkor än tidigare, nu ligger verkstaden centralt beläget i Göteborg, jag tar samma priser för kamremsbyte som Sandén och jag håller i övrigt mycket låga priser på mek/trim jobb i övrigt, hör gärna av er vid ev frågor, jag nås lättast via mail som jag kollar av varje kväll även helger: jonas.annons@gmail.com har även mobiltelefon 0709-244577 men denna kan vara svår att nå i mellanåt.

Ta det lugnt alla Porschefans
JL
har du sett "din" hemsida?!
Cool, va? :lol:

http://www.area951.com/index.html[/quote]

Hallå, ja visst känner jag till Area951.com detta är en mycket kompetent mekanikers sida, jag och Scott som äger firman har samtalats vid ett ex antal tillfällen och delat hemlisar, mycket trevlig man det där.

:D Jonas
PORSCHE, Probably the best car in the world.
WWW.AUTOLAB.NU (under ombyggnad)
Officiell ITS FUN sponsor
Aktuellt: Lanserar inom kort modernaste formen av GPS spårning till din bil.
PCS #8090

Area 951
Carrera-Poster

#32 Post by Area 951 »

Karl Birgander wrote:
Dart wrote:K3 K3 K3 bästa porscheverkstaden i sverige!!! Mkt trevliga och bra!
Hur ligger dom prismässigt på service och dylikt?
Jämför ett simpelt kamremsbyte på en turbo 89a te x.
K3: 7500.-
Stage X tuning: 3400.-
Sandén: 3400.-

JL
PCS #8090

Area 951
Carrera-Poster

#33 Post by Area 951 »

Jon80 wrote:Area 951: Fixar ni hjulinställning bak? Har helt sjuk hjulinställning bak. Har ändrat 'camber' excentriska skruven (som håller krängaren bak) till maximal negativ camber, detta ger runt 0-grader camber :( :( Skulle behöva få in hjulen 1.5-2 grader negativt bak.. något ni kan titta på?
Nix inget jag vill ta i för närvarande tyvärr, jag har ingen camber vinkel på verkstaden, men hör med sandén, han har nog instrument för att få till det bra.
Sorry.

JL
PCS #8090

911C4
NA-Poster

Re: Bra verkstäder?

#34 Post by 911C4 »

Lyfter denna tråd igen.

Eftersom PC-Stockholm är värdelösas - vilket konstaterats om och om igen tänkte jag låta en lokal verkstad på Lidingö göra ett enklare arbete på min 944:a (spindelled och termostat).

Historien börjar med en 2:a på vänster spindel vid besiktningen. Sådant man får förvänta sig av en "bruks" bil från 87 som gått 12'000 mil...

Jag ringde Lidingö Bilcenter eftersom det vore skönt utifall att om det funkade skulle jag ha en lokal verkstad att vända mig till vid dylika fel. Jag fick en tid några dagar innan "månaden" för ombesiktning gick ut med löfte om att detta är inget problem och går fort.

Men sen började felen hoppa sig - till att börja med beställde Lidingö Bilcenter hem fel delar. Sådant kan hända och jag blev lovad att om två veckor kunde de få klart bilen (som fick stå kvar hos dem p.g.a. nu infallet körförbud eftersom ombesiktningen uteblev).

Efter tre veckor - två vecka innan jul ringer jag dem och undrar vad som händer med min bil och får svaret att det är försenat. Efter ytterligare en vecka (dvs några dagar innan jul) åker jag dit och frågar vad de håller på med. De skyller på leveransproblem av delarna. Samtidigt vet jag att Utzon hade delar hemma + att en annons på en ny han passera blocket.

Det var inte en möjlig lösning för dem eftersom de "redan beställt" en del. Nu i torsdags ringer jag dem och är oerhört irriterad över var fasiken min bil är och när den blir klar.

Då svarar de mig måndag - vilket den också var. Men varför i helvete ska jag jaga dem för att ta reda på hur pass sena de är? Och det minsta jag förväntar mig är en ursäkt eller trevligt bemötande, vilket jag inte fick!

Kort och gått - håll era bilar som inte är "vanliga svensson" dito långt borta från Lidingö Bilcenter!!!
/Fabian

996 Carrera 4 01'
944S 87'

emm
Addict
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986

Re: Bra verkstäder?

#35 Post by emm »

911C4 wrote:Lyfter denna tråd igen.

Eftersom PC-Stockholm är värdelösas - vilket konstaterats om och om igen tänkte jag låta en lokal verkstad på Lidingö göra ett enklare arbete på min 944:a (spindelled och termostat).

Historien börjar med en 2:a på vänster spindel vid besiktningen. Sådant man får förvänta sig av en "bruks" bil från 87 som gått 12'000 mil...

Jag ringde Lidingö Bilcenter eftersom det vore skönt utifall att om det funkade skulle jag ha en lokal verkstad att vända mig till vid dylika fel. Jag fick en tid några dagar innan "månaden" för ombesiktning gick ut med löfte om att detta är inget problem och går fort.

Men sen började felen hoppa sig - till att börja med beställde Lidingö Bilcenter hem fel delar. Sådant kan hända och jag blev lovad att om två veckor kunde de få klart bilen (som fick stå kvar hos dem p.g.a. nu infallet körförbud eftersom ombesiktningen uteblev).

Efter tre veckor - två vecka innan jul ringer jag dem och undrar vad som händer med min bil och får svaret att det är försenat. Efter ytterligare en vecka (dvs några dagar innan jul) åker jag dit och frågar vad de håller på med. De skyller på leveransproblem av delarna. Samtidigt vet jag att Utzon hade delar hemma + att en annons på en ny han passera blocket.

Det var inte en möjlig lösning för dem eftersom de "redan beställt" en del. Nu i torsdags ringer jag dem och är oerhört irriterad över var fasiken min bil är och när den blir klar.

Då svarar de mig måndag - vilket den också var. Men varför i helvete ska jag jaga dem för att ta reda på hur pass sena de är? Och det minsta jag förväntar mig är en ursäkt eller trevligt bemötande, vilket jag inte fick!

Kort och gått - håll era bilar som inte är "vanliga svensson" dito långt borta från Lidingö Bilcenter!!!
Det är så otroligt tråkigt att man själv måste jaga för att få svar, det är ju urenkelt för en bilverkstad att vara bättre än andra för detta är verkligen ett vanligt fel idag, ta upp luren och ring kunden och uppdatera, varenda kund skulle uppskatta samt acceptera eventuella förseningar/kostnader så länge man känner till dom i förväg.
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

Post Reply