Det där kommer bli en fin och trevlig motor. Se till att satsa på ett riktigt styrsystem, tändning och mappning hellre än tex dyrt grenrör. Det ger väldigt mycket för effekten och körbarheten.Peedster wrote:Det får bli en 2,7 topp med större ventiler, fjädrar samt portad av erfaren gubbe!
Det kommer bli så mycket enklare för mig att rodda i och fixa själv. Skulle vara kul att se lite siffror på lite olika toppar och jämföra!
Denna motor ska bli helt ny med givare, packningar, lager, bultar osv, kolvar m.m.
Sen blir nog insug, grenrör (om man inte hittar något beg), crossover (lönar det sig att göra detta större?) och sådana grejer orginal.
Så egentligen det som kommer förändras rejält är block, topp, turbo, avgas, motorstyrning, soppa, kylning.
Bromsar (GT3) och chassi (Leda) duger väl till dessa mods...
Lådan kanske kan öppnas och kollas igenom, men så är det ju att allt håller ju längre om man behandlar det med lite respekt.
Vad har du själv för topp och turbo Sluggen?
Mvh Peter
Jag har f.ö. en 2.7l topp över.