safe wrote:Ragnar Joensen wrote:
Eller 928 GT med sina 1620 exemplar. Jag har min andra just nu.
(rolig tråd !)
Ragnar
1620 "riktiga" GT eller inkluderar det GT-specade S4or?
Har blivit skadad av Peders snack i garaget om att det är 89or som gäller

1620 riktiga GT.
Sen kan GT specade S4 innebära mycket. Jag tror inte att det finns GT specade S4 från fabrik, utan att det var riktiga GT från början. Tänk på att en S4 med manuell låda har långt kvar till en GT.
GT tillverkades 1989 - 1991. Under skalet finns det andra kammar, annan EZK och LH styrning (hårdvara), och lite annat smått och gott.
Jag tycker också bäst om årsm. 89. Den 89 jag har nu känns mer distinkt och rakt-på än den 90 jag hade tidigare. Mekanisk 40% diff och nästan rakskuren växellåda, Club Sport fälgar, och sportstolar. 90 har PSD och en mjukare låda.
Sen har min bil andra skärmar bak från fabrik och komplett nymonterad Club Sport undervagn.
Club Sport tillverkades i endast 21 exemplar (vissa säger 12, andra säger 19) varav 4 var prototyper.
Ragnar