924S svårsålda!?

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#16 Post by Bosse »

Cédric wrote:S:en är ju inte en riktig 924.. :)

Hur ser det ut på www.mobile.de ? Har inte kollra hur s:en ligger till men 931orna ligger avsevärt högre jämfört med sverige.
Alla 9x4 är nog dyrare i tyskland nu..
Att 931 är ganska billig i sverige tror jag beror på att de som bjuds ut oftast är renoverings ex.

Även många 924or är rejält risiga. (De man ser på stan då och då)
Ser sällan så risiga 944or. Rosten har väll satt sina spår på en del tidiga bilar.
Även det påvärkar nog priset på även fina 924or inkl 924S

Bosse

User avatar
Herman
Turbo-Poster
Posts: 804
Joined: 2006-10-13 11:42:24
Bilmodell: 968CS
Årsmodell: 1993
Location: Mjölby
Contact:

#17 Post by Herman »

Cédric wrote:S:en är ju inte en riktig 924.. :)

Hur ser det ut på www.mobile.de ? Har inte kollra hur s:en ligger till men 931orna ligger avsevärt högre jämfört med sverige.
Detta har ju diskutterats här tidigare.
Generellt kan man ju säga att bilar äldre än 20 år är dyrare i Tyskland tack vare deras system som gör bilar mycket billigare att äga efter att de upppnåt denna ålder.
968CS-93
VW typ1-50
Kör BMW 135Coupe till vardags

User avatar
Frejkan
Carrera-Poster
Posts: 376
Joined: 2004-04-07 20:59:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Falun
Contact:

#18 Post by Frejkan »

Herman wrote:
Cédric wrote:S:en är ju inte en riktig 924.. :)

Hur ser det ut på www.mobile.de ? Har inte kollra hur s:en ligger till men 931orna ligger avsevärt högre jämfört med sverige.
Detta har ju diskutterats här tidigare.
Generellt kan man ju säga att bilar äldre än 20 år är dyrare i Tyskland tack vare deras system som gör bilar mycket billigare att äga efter att de upppnåt denna ålder.
Men den som tror att det går att sälja vad som helst till Tyskland bara det är gammalt tror fel. Är bilen smårisig är det ingen större idé att försöka göra en vinst genom att exportera den till Tyskland.
Austin Cooper -67
Volvo 165 byggd av Yngve Nilssons Karosserifabrik i ett exemplar -72
Volvo 240 GLT 1991
Ford Fiesta 1.1 VIP 1985
har haft: Porsche 944 turbo -86

www.klassiker.nu

www.garaget.org/FredrikNyblad

Berand
Carrera-Poster
Posts: 346
Joined: 2006-12-13 10:28:11
Bilmodell: Porsche
Årsmodell: Vet ej
Location: Vagnhärad
Contact:

#19 Post by Berand »

Cédric wrote:S:en är ju inte en riktig 924.. :)
Den här är nog bra nära en "riktig" 924:a, 4-bultade fälgar.
http://www.blocket.se/vi/17599662.htm?ca=12_s
Pappa till patand
Porsche 931

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#20 Post by Maxx »

Berand wrote:
Cédric wrote:S:en är ju inte en riktig 924.. :)
Den här är nog bra nära en "riktig" 924:a, 4-bultade fälgar.
http://www.blocket.se/vi/17599662.htm?ca=12_s
Men så är det ingen S i annonsen heller ... :)
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#21 Post by Pehr Johnsson »

Sjösgärd wrote:
Berand wrote: Den här är nog bra nära en "riktig" 924:a, 4-bultade fälgar.
http://www.blocket.se/vi/17599662.htm?ca=12_s
Men så är det ingen S i annonsen heller ... :)
Exakt! S fanns under åren 86,87 och 88.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

Berand
Carrera-Poster
Posts: 346
Joined: 2006-12-13 10:28:11
Bilmodell: Porsche
Årsmodell: Vet ej
Location: Vagnhärad
Contact:

#22 Post by Berand »

Ok. Då vet jag, i annonsen står det 924s, alltså ett litet s. Varför vet jag inte.
Pappa till patand
Porsche 931

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#23 Post by Maxx »

Berand wrote:Ok. Då vet jag, i annonsen står det 924s, alltså ett litet s. Varför vet jag inte.
Det är inte alltid säljaren heller vet. :wink: Han kanske tyckte att det såg bra ut med ett s. :roll:

Jag har sett folk som skriver 924T och 944T ... och då inte för t som i turbo, utan t som i targa. Kan bli smått förvirrande. :mrgreen:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Richard
Turbo-Poster
Posts: 577
Joined: 2006-04-29 14:02:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Furulund
Contact:

#24 Post by Richard »

Berand wrote:Ok. Då vet jag, i annonsen står det 924s, alltså ett litet s. Varför vet jag inte.
Det ser ut som det betyder 924spoiler :lol:
Porsche-F-n

User avatar
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673
Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:

#25 Post by M-Nilsson »

Richard wrote:
Berand wrote:Ok. Då vet jag, i annonsen står det 924s, alltså ett litet s. Varför vet jag inte.
Det ser ut som det betyder 924spoiler :lol:
ja, eller 924ser ut som S :) Jag ska nog skriva stort S i forts om min bil, så den inte bli tagen som audi :oops:
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

A Lind
NA-Poster
Posts: 22
Joined: 2007-05-08 14:53:06
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#26 Post by A Lind »

M-Nilsson: När det gäller din bil så var faktiskt en kompis till mig intresserad fast det visade sig att försäkringen för honom var ruskigt mkt billigare på en 944 än 924S. (Kille, 24år, bosatt i mindre fina området Kirseberg i Malmö)
[url=http://www.garaget.org/?car=39537]BMW 635 CSi, 1987[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 Turbo, 1980 - Renoveringsfyndet[/url]

User avatar
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673
Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:

#27 Post by M-Nilsson »

A Lind wrote:M-Nilsson: När det gäller din bil så var faktiskt en kompis till mig intresserad fast det visade sig att försäkringen för honom var ruskigt mkt billigare på en 944 än 924S. (Kille, 24år, bosatt i mindre fina området Kirseberg i Malmö)
Då är inte han den enda som tycker det. Hade en som hörde av sig och var intresserad..men hoppade av då han kollade upp försäkringen.
För min del tycker jag inte försäkringen är så dyr med Salu Ansvar. Men då har jag halvförsäkring. Men det är säkert så, att många är intresserade men tycker det är lite för dyrt..
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

User avatar
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673
Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:

#28 Post by M-Nilsson »

Jag är mest nyfiken på hur mycket skulle priset sänkas från 36 för att några här skulle bli intresserade av min 924S?
..29 924?
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

andersg
S-Poster
Posts: 168
Joined: 2006-02-14 02:26:06
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Järfälla
Contact:

#29 Post by andersg »

M-Nilsson wrote:..29 924?
924S-Blocket-annonser som inte dött av ålder har sett ut att ligga på den nivån.

User avatar
Mr Dezent
Carrera-Poster
Posts: 389
Joined: 2005-07-02 21:03:02
Bilmodell: Dodge Viper -96
Årsmodell: Vet ej
Location: Karlskrona
Contact:

#30 Post by Mr Dezent »

M-Nilsson wrote:Jag är mest nyfiken på hur mycket skulle priset sänkas från 36 för att några här skulle bli intresserade av min 924S?
..29 924?
Att finna svaret på den frågan kan inte vara mer komplicerat än att lägga ut en saluannons på forumets annonsavdelning och ange bud kort och gott?

Finner du en märkesentusiast som vet vad det är så kan du nog få det du begär redan idag skulle jag tro. Bilen ser ut att vara i ett fint skick, så ...
Men jag misstänker att du vid det här laget redan skulle fått napp om det funnits en penningstark och seriöst intresserad entusiast redo att göra affär.

Den allmänna marknaden, utan sakkunskap om modellen ifråga, misstänker jag inte lär vilja betala mer än max 25.000 kronor för bilen. Max.
Allt av skäl som jag var inne på i mitt tidigare inlägg, de ser bara en vanlig 924 och bryr sig inte om förklaringar eller utläggningar om hur det egentligen förhåller sig.

Visst är det en jäkla skillnad mellan 924 och 924S, men det fattar inte gemene person. För dem är det bara en 924 och sådana får man från allt från gratis till 20.000 kronor cirkus.
Och när man kan få en 944 för under 30.000 kronor (kanske rent av närmare 20.000 kronor) så blir det ännu knivigare att få ut pengar för bilen.

Att sedan 944-bilarna för under 30.000 kronor inte är mycket att hänga i julgranen tar folk i allmänhet givetvis inte hänsyn till.
Deras tunnelseende säger dem att du begär lika mycket för en 924 som de kan få en 944:a för ... Dvs de skulle känna sig dumma över att ha handlat en enkel 924 för mer än vad de kunde fått en 944:a för ...
Att de har helt fel (vilket jag är den förste att skriva under på) ändrar tyvärr inte det faktum att det är de som utgör marknaden och därmed indirekt bestämmer vad saker och ting får kosta ...
Marknad vs efterfrågan ...

Tyvärr tror jag att du kommer få gå ned rätt bra i pris från dina begärda 36.000 kronor och jag är heller inte övertygad om att det hänger samman med att det skulle vara särskilt svår tid att sälja bil (vilket jag inte håller med om). Det är en iskall modell helt enkelt.

Det är min teori i alla fall, som för all del kan vara både knasig och helt fel.
För din skull hoppas jag att den är det ...
Men jag är långt från övertygad om att jag har fel. Tyvärr ...
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users