M-Nilsson wrote:Jag är mest nyfiken på hur mycket skulle priset sänkas från 36 för att några här skulle bli intresserade av min 924S?
..29 924?
Att finna svaret på den frågan kan inte vara mer komplicerat än att lägga ut en saluannons på forumets annonsavdelning och ange bud kort och gott?
Finner du en märkesentusiast som vet vad det är så kan du nog få det du begär redan idag skulle jag tro. Bilen ser ut att vara i ett fint skick, så ...
Men jag misstänker att du vid det här laget redan skulle fått napp om det funnits en penningstark och seriöst intresserad entusiast redo att göra affär.
Den allmänna marknaden, utan sakkunskap om modellen ifråga, misstänker jag inte lär vilja betala mer än max 25.000 kronor för bilen. Max.
Allt av skäl som jag var inne på i mitt tidigare inlägg, de ser bara en vanlig 924 och bryr sig inte om förklaringar eller utläggningar om hur det egentligen förhåller sig.
Visst är det en jäkla skillnad mellan 924 och 924S, men det fattar inte gemene person. För dem är det bara en 924 och sådana får man från allt från gratis till 20.000 kronor cirkus.
Och när man kan få en 944 för under 30.000 kronor (kanske rent av närmare 20.000 kronor) så blir det ännu knivigare att få ut pengar för bilen.
Att sedan 944-bilarna för under 30.000 kronor inte är mycket att hänga i julgranen tar folk i allmänhet givetvis inte hänsyn till.
Deras tunnelseende säger dem att du begär lika mycket för en 924 som de kan få en 944:a för ... Dvs de skulle känna sig dumma över att ha handlat en enkel 924 för mer än vad de kunde fått en 944:a för ...
Att de har helt fel (vilket jag är den förste att skriva under på) ändrar tyvärr inte det faktum att det är de som utgör marknaden och därmed indirekt bestämmer vad saker och ting får kosta ...
Marknad vs efterfrågan ...
Tyvärr tror jag att du kommer få gå ned rätt bra i pris från dina begärda 36.000 kronor och jag är heller inte övertygad om att det hänger samman med att det skulle vara särskilt svår tid att sälja bil (vilket jag inte håller med om). Det är en iskall modell helt enkelt.
Det är min teori i alla fall, som för all del kan vara både knasig och helt fel.
För din skull hoppas jag att den är det ...
Men jag är långt från övertygad om att jag har fel. Tyvärr ...