Du måste också titta på att hålet i tunneln inte är tätt samt att det inte ligger något som täpper till i värmepaketet (lite löv och sånt)
Både Jappe och på min cab så fick vi ränsa upp för att inte bli blöt på foten.
Första att titta på enligt Sandén.
Men tag vattenslangen och dränk plastskyddet, nu när du har så mycket borta och se om och eventuellt var det läcker in.
Om det nu läcker in mellan värmepaket och kaross så är det nog där du bör leta läckan i så fall.
Men tror stenhårt på dränering av värmepaket .
Bosse
Behöver hjälp i PET
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Jag måste alltså öppna upp värmepaketet och ta bort löven om jag förstår dig rätt?Bosse wrote:Du måste också titta på att hålet i tunneln inte är tätt samt att det inte ligger något som täpper till i värmepaketet (lite löv och sånt)
Både Jappe och på min cab så fick vi ränsa upp för att inte bli blöt på foten.
Första att titta på enligt Sandén.
Men tag vattenslangen och dränk plastskyddet, nu när du har så mycket borta och se om och eventuellt var det läcker in.
Om det nu läcker in mellan värmepaket och kaross så är det nog där du bör leta läckan i så fall.
Men tror stenhårt på dränering av värmepaket .
Bosse
Pratar vi om att rensa under plastskyddet i motorutrymmet eller öppna upp i kupén?
Hur gör man det i så fall?
MVH//Per
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Så drastisk var inte jag. Pillra i hålet för slangen räckte.maverick wrote:Jag måste alltså öppna upp värmepaketet och ta bort löven om jag förstår dig rätt?Bosse wrote:Du måste också titta på att hålet i tunneln inte är tätt samt att det inte ligger något som täpper till i värmepaketet (lite löv och sånt)
Både Jappe och på min cab så fick vi ränsa upp för att inte bli blöt på foten.
Första att titta på enligt Sandén.
Men tag vattenslangen och dränk plastskyddet, nu när du har så mycket borta och se om och eventuellt var det läcker in.
Om det nu läcker in mellan värmepaket och kaross så är det nog där du bör leta läckan i så fall.
Men tror stenhårt på dränering av värmepaket .
Bosse
Pratar vi om att rensa under plastskyddet i motorutrymmet eller öppna upp i kupén?
Hur gör man det i så fall?
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
- Tux
- Carrera-Poster
- Posts: 382
- Joined: 2007-07-06 01:55:50
- Bilmodell: Cayman (C)S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Trollhättan
- Contact:
Detta verkar i alla fall besvara mitt problem med att det droppade vatten på min gasfot när jag körde flera timmar i kraftigt regn. Vilken dag som helst skall jag kolla den dräneringen. 
Mvh Pontus

Mvh Pontus
PCS# 11077
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users