Behöver hjälp i PET

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#16 Post by Bosse »

Du måste också titta på att hålet i tunneln inte är tätt samt att det inte ligger något som täpper till i värmepaketet (lite löv och sånt)
Både Jappe och på min cab så fick vi ränsa upp för att inte bli blöt på foten.
Första att titta på enligt Sandén.

Men tag vattenslangen och dränk plastskyddet, nu när du har så mycket borta och se om och eventuellt var det läcker in.
Om det nu läcker in mellan värmepaket och kaross så är det nog där du bör leta läckan i så fall.
Men tror stenhårt på dränering av värmepaket .

Bosse

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1994
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#17 Post by maverick »

Bosse wrote:Du måste också titta på att hålet i tunneln inte är tätt samt att det inte ligger något som täpper till i värmepaketet (lite löv och sånt)
Både Jappe och på min cab så fick vi ränsa upp för att inte bli blöt på foten.
Första att titta på enligt Sandén.

Men tag vattenslangen och dränk plastskyddet, nu när du har så mycket borta och se om och eventuellt var det läcker in.
Om det nu läcker in mellan värmepaket och kaross så är det nog där du bör leta läckan i så fall.
Men tror stenhårt på dränering av värmepaket .

Bosse
Jag måste alltså öppna upp värmepaketet och ta bort löven om jag förstår dig rätt?
Pratar vi om att rensa under plastskyddet i motorutrymmet eller öppna upp i kupén?
Hur gör man det i så fall?
MVH//Per

User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#18 Post by Bosse »

maverick wrote:
Bosse wrote:Du måste också titta på att hålet i tunneln inte är tätt samt att det inte ligger något som täpper till i värmepaketet (lite löv och sånt)
Både Jappe och på min cab så fick vi ränsa upp för att inte bli blöt på foten.
Första att titta på enligt Sandén.

Men tag vattenslangen och dränk plastskyddet, nu när du har så mycket borta och se om och eventuellt var det läcker in.
Om det nu läcker in mellan värmepaket och kaross så är det nog där du bör leta läckan i så fall.
Men tror stenhårt på dränering av värmepaket .

Bosse
Jag måste alltså öppna upp värmepaketet och ta bort löven om jag förstår dig rätt?
Pratar vi om att rensa under plastskyddet i motorutrymmet eller öppna upp i kupén?
Hur gör man det i så fall?
Så drastisk var inte jag. Pillra i hålet för slangen räckte.
Bosse

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1994
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#19 Post by maverick »

Innebär inte det att man bara skjuter upp problemet? Löv och annat skit som man blåste bort kan väl täppa till igen?

Som jag förstår så samlas det löv och skit i den svarta behållaren (nummer 38 i din bild).
MVH//Per

User avatar
Tux
Carrera-Poster
Posts: 382
Joined: 2007-07-06 01:55:50
Bilmodell: Cayman (C)S
Årsmodell: Vet ej
Location: Trollhättan
Contact:

#20 Post by Tux »

Detta verkar i alla fall besvara mitt problem med att det droppade vatten på min gasfot när jag körde flera timmar i kraftigt regn. Vilken dag som helst skall jag kolla den dräneringen. :)
Mvh Pontus
PCS# 11077
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users