Då gräver vi fram tråden som inspirerade mig. Det sitter nu en Audi V8 torsen diff i min låda nu. Tydligen var det ett bolt-on jobb så när som på nersvarvningen för lagrena. Jag hittade drivknutar från VW Transporter från -90 och framåt som dels passar Audi diffens flänsar (108mm) och Porschens drivaxel (33 splines) som jag satte dit. Dock skall ni veta att knutarna är ca 2mm för djupa i splinesens.
Hur den är att köra vet jag fortfarande inte och återstår att se..
Porsche TDI
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Re: Porsche TDI
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- Hasse
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2008-06-24 21:22:47
- Telefon: 0709744794
- Bilmodell: 924S
- Årsmodell: 1986
- Location: Frillesås
- Contact:
Re: Porsche TDI
Även jag har blivigt inspirerad av denna tråd. Och köpte en likadan diff i höstas som jag ska montera
i en extralåda till min 924S.
Nu letar jag efter en lägre utväxling med kronhjul och pinjong från Audi 100.
Återkommer när det är färdigt och provkört någon gång i sommar.
i en extralåda till min 924S.
Nu letar jag efter en lägre utväxling med kronhjul och pinjong från Audi 100.
Återkommer när det är färdigt och provkört någon gång i sommar.
Hasse PCS#7951
Vit 944-84 En Porsche med drag!
Vit 924S-86 "Martina" banbil.
Vit 944-84 En Porsche med drag!
Vit 924S-86 "Martina" banbil.
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]