Modell märke bak, 944 S.
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Nope, det är fortfarande eftermarknad... lyssna freddan på vad jag säger...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Göran
- S-Poster
- Posts: 147
- Joined: 2004-03-30 17:06:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Hur vet det det? Det kan väl vara en orginal 944 S2 logga utan 2:an!!emm wrote:Nope, det är fortfarande eftermarknad... lyssna freddan på vad jag säger...
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Därför att samtliga S2´or och S som jag sett har den feta stilen, om du söker efter klibbor och dekaler på nätet och evilbay så finns det en hel uppsjö av just den typen som Göran har (jag är inte ute efter att klanka ner på Görans bil, då jag själv tycker det ser najs ut) och dom är alla eftermarknad.
Dom enda bilarna som jag sett som har den typen, men den är lite tunnare har ett annat typsnitt och mer avrundad, är på 968´or
Egentligen spelar det ju absolut ingen som helst roll, om det är orginal eller inte, vem bryr sig, bara man själv gillar det, eller hur?
Dom enda bilarna som jag sett som har den typen, men den är lite tunnare har ett annat typsnitt och mer avrundad, är på 968´or
Egentligen spelar det ju absolut ingen som helst roll, om det är orginal eller inte, vem bryr sig, bara man själv gillar det, eller hur?
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Efter lite surfande på nätet så är jag nog på Pehrs sida (förlåt emm) för att S2 har precis dom siffrorna men dock en tvåa snett under.Pehr Johnsson wrote:S2 har den tunna som orginal!! Det är jag 100%% säker på.
Så jag gissar att mina (tjocka) är 944 S orginal och att Görans typ av siffror (smala) är S2 orginal fast då utan tvåan.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
I second that.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Nu när vi fastställt vad som är vad..... så skall jag trycka dit märkena, och jag har varit på Biltema och köpt dubbelhäftande tejp (ganska stark sådan) som jag har skurit ut så att det passar bra under märket.
Är det rekomenderbart att sätta fast märket med sådan tejp eller borde jag ha något annat.
Mest så att det inte skadar lacken eller tar den med sig om man skulle få för sig att ta bort märket igen????
Fredrik
Är det rekomenderbart att sätta fast märket med sådan tejp eller borde jag ha något annat.
Mest så att det inte skadar lacken eller tar den med sig om man skulle få för sig att ta bort märket igen????
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Jag har tejp från 3M som funkar, du kan få en bit när vi träffas nästa gång.
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Varför ta bort det igen?Freddan wrote:Nu när vi fastställt vad som är vad..... så skall jag trycka dit märkena, och jag har varit på Biltema och köpt dubbelhäftande tejp (ganska stark sådan) som jag har skurit ut så att det passar bra under märket.
Är det rekomenderbart att sätta fast märket med sådan tejp eller borde jag ha något annat.
Mest så att det inte skadar lacken eller tar den med sig om man skulle få för sig att ta bort märket igen????
Fredrik

[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 63
- Joined: 2007-06-17 11:33:19
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Ja det vore kanon om du kunde göra det så ser jag hur det ska sitta orginal på bilen.Pierre GS wrote:om du vill kan jag ta en bild rakt bakifrån på min bil, den har alla dekaler kvar sedan original.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
-
- S-Poster
- Posts: 63
- Joined: 2007-06-17 11:33:19
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
- Richard
- Turbo-Poster
- Posts: 577
- Joined: 2006-04-29 14:02:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Furulund
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users