Bosse wrote:Småflickorna på landet döpte min bil till Barbi
Tänkte inte mer på saken tills frun undrade om vi skulle ta en tur i "Barbi"
Hummmm.. Bilen har fått ett namn
Lite löjligt är det väll, men man lever bara en gång
Barbi passar nog ganska så bra liksom "Badanka" på Magnus 993a.
Har ni namn på era bilar
Bosse
Skicka över en fil på texten Bosse så skär jag ut den åt dig !
Min fru kallar den för leksak
Min dotter för Porschen
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer Porsche 944 Race -84 Såld Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt )
Jag brukar kalla min bil för "Gnirk". Förra säsongen var det delrinbussningarna i bakvagnen som gnisslade något fruktansvärt. Det har nu gått över men är i stället ersatt med (o)ljud från coil over fjädringen fram och bak. Den låter som en hästkärra när man kommer rullandes långsamt.
Bizzem wrote:"Kuken" efter det var det första mitt ex regerade på när hon såg den (regnumret KKU)
Vilket namn. Jag tycker det skulle passa bättre att kalla den för "kombin", också det med tanke på ditt reg nr: 745. Kul att ses på Brostugan i går för övrigt.
Daniel E wrote:Jag brukar kalla min bil för "Gnirk". Förra säsongen var det delrinbussningarna i bakvagnen som gnisslade något fruktansvärt. Det har nu gått över men är i stället ersatt med (o)ljud från coil over fjädringen fram och bak. Den låter som en hästkärra när man kommer rullandes långsamt.
Bizzem wrote:"Kuken" efter det var det första mitt ex regerade på när hon såg den (regnumret KKU)
Vilket namn. Jag tycker det skulle passa bättre att kalla den för "kombin", också det med tanke på ditt reg nr: 745. Kul att ses på Brostugan i går för övrigt.
Freddan wrote:
Stavningen är nog bättre med Barbi än Barbie för en vuxen man i en lila (rosa) bil som det står barbie på i turbotext bak på är nog inget som småbarns föräldrar tycker om. (Inget illa menat Bosse!!!)
Fredrik
Bosses manlighet är nog säker....så länge han inte köper en boxster
Av praktiska skäl kallar jag mina "Den Silvriga" och "Den Blåa". När jag ska vara märkvärdig heter dom "KMRB944" och "KMRB951"... Även "Silverpilen" och "Lazer Blue Wrath" förekommer.
När dom är besvärliga brukar dom heta "Skitbil" båda två... Min dotter kallar dom "T" och "P"...
Jag kallar alla bilar i min närhet för bokstäverna i regnummret.
Tex. min förra turbo, TOB, min SAAB MOJ (eller mojje, slang för mongo)
RKJ, RTM, XDX... inte skitballt, men roligare än mitt ex som döpte min mandom till Åke.
Min kära 924'a heter Targa! Annars är Targa en BJA bil (fjortis-ord för bra), eller 401'an..
Min 9000 kallar min bror för PENisen, baserat på reg.nr.. Själv kallar jag den för snabeln, eller 007'an..