Finns redan som fråga i en av mina frågetrådar, men tar den här separat då fler säkert kan vara intresserade.
Vilka firmor/verkstäder (eller kunniga "amatörer" som kan tänkas extraknäcka) finns som är experter eller i alla fall ordentligt erfarna på K-jetronic mek/felsökning?
Söker främst i Eskilstuna/Strängnästrakten, men även stockholm/uppsala/örebro/västerås kan såklart vara alternativ.
Kunniga på K-jetronic?
- rydan
- S-Poster
- Posts: 134
- Joined: 2007-08-26 22:04:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm / Solna
- Contact:
Kunniga på K-jetronic?
Patrik Rydberg
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
- Mattias 924
- Addict
- Posts: 1317
- Joined: 2008-11-30 22:18:58
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Örebro
- Contact:
Re: Kunniga på K-jetronic?
Skulle vilja påstå att användaren "QV" på det här forumet är en av Sveriges främsta på k-jet.
Han bor i Mariefred och jag har ingen aning om ifall han tar åt sig uppdrag.
Han bor i Mariefred och jag har ingen aning om ifall han tar åt sig uppdrag.
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
- rydan
- S-Poster
- Posts: 134
- Joined: 2007-08-26 22:04:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm / Solna
- Contact:
Re: Kunniga på K-jetronic?
Svarar mig själv.
Fick tips om ola&fredriks bilservice utanför eskilstuna. De har gjort en komplett grundinställning av K-jet och tändning. Nu går bilen bra igen, så såvitt jag kan bedöma har de både utrustningen och kunskapen som krävs för K-jet.
http://www.olasbilservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Fick tips om ola&fredriks bilservice utanför eskilstuna. De har gjort en komplett grundinställning av K-jet och tändning. Nu går bilen bra igen, så såvitt jag kan bedöma har de både utrustningen och kunskapen som krävs för K-jet.
http://www.olasbilservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrik Rydberg
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Kunniga på K-jetronic?
Sweet! *tumme upp*rydan wrote:Svarar mig själv.
Fick tips om ola&fredriks bilservice utanför eskilstuna. De har gjort en komplett grundinställning av K-jet och tändning. Nu går bilen bra igen, så såvitt jag kan bedöma har de både utrustningen och kunskapen som krävs för K-jet.
http://www.olasbilservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Skickat från min iPhone med Tapatalk
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Cédric
- Addict
- Posts: 4715
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Kunniga på K-jetronic?
Kul att det finns nån som fortfarande kan. Vad gjorde dom för något?
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- rydan
- S-Poster
- Posts: 134
- Joined: 2007-08-26 22:04:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm / Solna
- Contact:
Re: Kunniga på K-jetronic?
Vet inte detaljer, så jag tar storyn istället. Porsche 931 som åter väckts från de döda. Ny kamrem och fix. Efter 30-ish mil startar den inte, vilket visar sig berott på att fästet till spännhjulet för kamrem gett sig, med kant-äten och överkuggad kamrem som följd. Bilen hamnade på nordslingan som konstaterat att inget slagit i, ok komp, bytte kamrem, spännhjul m m, men därefter inte fick den att gå bra (och erkände direkt att det nog var bättre att jag hittade någon som kunde och hade verktyg för K-jet än att de skulle försöka).
Så, Ola&Fredriks fick in en 931 som gick, men gick riktigt jäkla ojämnt och illa. De ställde, såvitt jag vet, backläget på gasspjället rätt, kontrollerade spridare och bränslefördelare/luftmätare samt gjorde en inställning av blandning och tändning från grunden, med resultat att den nu går fint igen.
Så, Ola&Fredriks fick in en 931 som gick, men gick riktigt jäkla ojämnt och illa. De ställde, såvitt jag vet, backläget på gasspjället rätt, kontrollerade spridare och bränslefördelare/luftmätare samt gjorde en inställning av blandning och tändning från grunden, med resultat att den nu går fint igen.
Patrik Rydberg
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
Who is online
Users browsing this forum: No registered users