Intresse för porsche klädslar äldre modeller?
-
- S2-Poster
- Telefon: 0704246502
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
Re: Intresse för porsche klädslar äldre modeller?
Nja, man kan nog lyckas.... kanske inte med en plastsymaskin men har man en hyfsad pfaff så går det göra mycket. Har själv sytt ett gäng mc-sadlar som blev bra, nu är dessa ju väldigt små projekt jämförelsevis men ändå!
- [Bobo]
- Addict
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
Skillnaden är längden på sömmarna.
Att följa en kontur är inte lika svårt som att sy spikrakt.
Som sagt. Vissa saker kan man göra själv.
Bobo
Att följa en kontur är inte lika svårt som att sy spikrakt.
Som sagt. Vissa saker kan man göra själv.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- [Bobo]
- Addict
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
Den här bilden illustrerar det hela väl.
Det är svinbra ut tills man börjar syna sätena i sömmarna. Kolla den som går vertikalt på förarsätet och som viker sig upp över "axeln" på sätet.
https://www.google.se/search?q=audi+a4+ ... 6_23ZxM%3A
(Kan inte ladda upp bilder från telefonen)
Man måste tänka på vad man gör med värdet på bilen också. Att man själv är nöjd och kan leva med lite skavanker innebär inte att nästa ägare kommer känna likadant.
Lämnat man in det till någon som kan så blir det "factory".
Bara mina ¢2...
Bobo
Det är svinbra ut tills man börjar syna sätena i sömmarna. Kolla den som går vertikalt på förarsätet och som viker sig upp över "axeln" på sätet.
https://www.google.se/search?q=audi+a4+ ... 6_23ZxM%3A
(Kan inte ladda upp bilder från telefonen)
Man måste tänka på vad man gör med värdet på bilen också. Att man själv är nöjd och kan leva med lite skavanker innebär inte att nästa ägare kommer känna likadant.
Lämnat man in det till någon som kan så blir det "factory".
Bara mina ¢2...
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
-
- S2-Poster
- Telefon: 0704246502
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
Man kan ju alltid gömma sömmarna, som på tygstolen i tråden.
Min egen 924 har haft 18 ägare så jag är inte så orolig för värdet.... jobbar iofs hårt med att får bort alla patentlösningar
Men det klart jag skulle inte själv sy upp en stol till min boxster, dock så gjorde jag en ny växselspaksdamask till den
Man får inse sina begränsningar.
Min egen 924 har haft 18 ägare så jag är inte så orolig för värdet.... jobbar iofs hårt med att får bort alla patentlösningar
Men det klart jag skulle inte själv sy upp en stol till min boxster, dock så gjorde jag en ny växselspaksdamask till den

Man får inse sina begränsningar.
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944T
- Årsmodell: 1988
Ruskigt kul att höra att intresse finns som sagt och fortsätt med diskussionerna jag suger åt mig all info som kan komma att vara nödvändig inför framtiden.
Vad gäller dörrsidor och övrig inredning är detta nåt jag kommer börja kolla på framöver också men vill först se resultatet av kommande stolar innan diskussion om mer inredning tas upp.
Vad gäller priset så har jag fått igång en första diskussion med tillverkaren och han säger att beroende på antal/material och leverans sätt (Antingen hämtar jag personligen = många kilos bagage...., Alternativt skeppa hem dom till stockholm och ta det där ifrån efter de.)
Men vid en första snabbräkning så fick jag fram ett ca pris på 4500:- ink frakt till stockholm för ett set av framsäten och ca 6500:- för bägge fram och baksäte.
Detta är förstås räknat på endast 5 "fullset" för ink ungefärlig frakt, detta är såklart svårt då jag inte har någon exakt vikt att gå på och endast en ungefärlig siffra från tillverkaren men han hade goda förhoppningar att kunna få ner priset ganska friskt vid större beställning/ar.
Och trotts att detta är ungefärliga siffror tycker jag att det är helt ok.
Specielt när jag som nämnt innan fått runt 15k som prislapp för en supraklädsel hemma i sverige och då va tvungen att stå för mallen själv..... så lätt under hälften och kanske till och med ner mot en tredjedel av priset.
Mer info kommer så fort jag vet mer.
Vad gäller dörrsidor och övrig inredning är detta nåt jag kommer börja kolla på framöver också men vill först se resultatet av kommande stolar innan diskussion om mer inredning tas upp.
Vad gäller priset så har jag fått igång en första diskussion med tillverkaren och han säger att beroende på antal/material och leverans sätt (Antingen hämtar jag personligen = många kilos bagage...., Alternativt skeppa hem dom till stockholm och ta det där ifrån efter de.)
Men vid en första snabbräkning så fick jag fram ett ca pris på 4500:- ink frakt till stockholm för ett set av framsäten och ca 6500:- för bägge fram och baksäte.
Detta är förstås räknat på endast 5 "fullset" för ink ungefärlig frakt, detta är såklart svårt då jag inte har någon exakt vikt att gå på och endast en ungefärlig siffra från tillverkaren men han hade goda förhoppningar att kunna få ner priset ganska friskt vid större beställning/ar.
Och trotts att detta är ungefärliga siffror tycker jag att det är helt ok.
Specielt när jag som nämnt innan fått runt 15k som prislapp för en supraklädsel hemma i sverige och då va tvungen att stå för mallen själv..... så lätt under hälften och kanske till och med ner mot en tredjedel av priset.
Mer info kommer så fort jag vet mer.

Porsche 951 -88 BlackOnBlackOnBlackShoes - Vardagsräcer
Toyota Supra MkIII -89 ShiningWhite - Stulen och utbränd

-
- S-Poster
- Bilmodell: 944T
- Årsmodell: 1988
Okej jag har nu kommit hem till kalla gråa sverige igen.
Måste dock meddela att jag sett Bmw klädseln som skulle vara ett första test.
Det kommer dock med denna skräddare inte bli fler test då resultatet var under all kritik.
Planen att genomföra detta finns dock fortfarande och jakten på en ny skräddare utanför sverige (för att hålla kostnaderna nere) letas, dock inte allt för mycket tid över till detta just nu då jag börjat pilla med bilen samtidigt som det letas hus/gård m.m så de e mycket nu
Updatering kommer när jag vet mer.
Måste dock meddela att jag sett Bmw klädseln som skulle vara ett första test.
Det kommer dock med denna skräddare inte bli fler test då resultatet var under all kritik.
Planen att genomföra detta finns dock fortfarande och jakten på en ny skräddare utanför sverige (för att hålla kostnaderna nere) letas, dock inte allt för mycket tid över till detta just nu då jag börjat pilla med bilen samtidigt som det letas hus/gård m.m så de e mycket nu

Updatering kommer när jag vet mer.
Porsche 951 -88 BlackOnBlackOnBlackShoes - Vardagsräcer