
924 N/A med fembult
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 924 N/A med fembult

-
- S-Poster
- Posts: 64
- Joined: 2014-06-18 12:03:18
- Bilmodell: Porsche 924
- Årsmodell: 1979
- Contact:
Re: 924 N/A med fembult
Ok
Åsikter åt alla håll.. Tycker i alla fall att det är coolt med fembultade hjul på 924:an. Och telefonfälgar med lite djup.
Åsikter åt alla håll.. Tycker i alla fall att det är coolt med fembultade hjul på 924:an. Och telefonfälgar med lite djup.

- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 924 N/A med fembult
Det enda vettiga sättet är som sagt detta:
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=11 ... r=4-224-30" onclick="window.open(this.href);return false;
Fram kör man ju såklart med 944 grejjer...
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=11 ... r=4-224-30" onclick="window.open(this.href);return false;
Fram kör man ju såklart med 944 grejjer...
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3934
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 924 N/A med fembult
Det är det ingen som argumenterar mot!larsen wrote:Tycker i alla fall att det är coolt med fembultade hjul på 924:an. Och telefonfälgar med lite djup.
Att det är snyggt är vi nog alla överens om...
Det är det vettiga i lösningen som ifrågasätts.

Om man känner att man litar på grejerna själv är det väl bara att köra. Men jag tycker att man ska informera om hur det ser ut om tänker sälja bilen vidare. Ur ett rent säkerhetshänseende...
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
-
- S-Poster
- Posts: 64
- Joined: 2014-06-18 12:03:18
- Bilmodell: Porsche 924
- Årsmodell: 1979
- Contact:
Re: 924 N/A med fembult
Ok
Så du tror att 2 m10 är sämre än 1 m14
Utveckling för världen framåt
). / Lasse
Så du tror att 2 m10 är sämre än 1 m14
Utveckling för världen framåt

- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3934
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 924 N/A med fembult
Jag tror framförallt att balansen inte blir hundraprocentig och att risken för att något belastas snett är överhängande. Det finns en anledning till att allt som har med sånt som snurrar att göra alltid är symetriskt.larsen wrote:Ok
Så du tror att 2 m10 är sämre än 1 m14
Utveckling för världen framåt
). / Lasse
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
-
- S-Poster
- Posts: 64
- Joined: 2014-06-18 12:03:18
- Bilmodell: Porsche 924
- Årsmodell: 1979
- Contact:
Re: 924 N/A med fembult
Har kört ett flertal bilar utan centrumstyrning och har inte haft obalans. Man bör dra hjulet ordentligt innan man släpper ner den på backen.
Med vänlig hälsning, Lasse
)
Med vänlig hälsning, Lasse

Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]