Historic racing is the shit.
Folk gnäller på att det är dyrt och komplicerat. För mig verkar det vara rena drömmen. Kollade med klubbkompis och det verkar vara att originalbilen brukar vara homologerad så principiellt kan man köra helt original bil. Dessutom blir bilarna rena guldklimpar så snart de fått papper och lite racinghistoria. Janne får gärna korrigera mig om jag har fel. Sedan har vi det coola (som nämnts tidigare) man är välkommen att köra tävling precis var som helst.
Attans, nu blev jag sugen igen på att börja bygga historiskt...
924 Roadsport C - möjligt?
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
Re: 924 Roadsport C - möjligt?
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- Janne J
- Addict
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
Re: 924 Roadsport C - möjligt?
Är det en bra homologering så har tillverkaren lagt till en massa olika options, kan vara allt från utväxlingar, kamprofiler, fälgbredd, större bromsar, gynnsam lägsta vikt, mm. Därför är jag nyfiken på hur turbons papper ser ut.Eddie Varvstopp wrote:Historic racing is the shit.
Folk gnäller på att det är dyrt och komplicerat. För mig verkar det vara rena drömmen. Kollade med klubbkompis och det verkar vara att originalbilen brukar vara homologerad så principiellt kan man köra helt original bil. Dessutom blir bilarna rena guldklimpar så snart de fått papper och lite racinghistoria. Janne får gärna korrigera mig om jag har fel. Sedan har vi det coola (som nämnts tidigare) man är välkommen att köra tävling precis var som helst.
Attans, nu blev jag sugen igen på att börja bygga historiskt...
Att ha en bil som har FIA-papper ( som det heter när den är godkänd för historisk racing, lite som en vagnbok ) är aldrig fel

PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65