Vikt/effekt förhållande...

924/928/944/968
Message
Author
Olof#L
S-Poster
Posts: 87
Joined: 2007-10-07 11:13:04
Bilmodell: Boxster 987S
Årsmodell: Vet ej
Location: Hasslarp/Helsingborg
Contact:

Re: Vikt/effekt förhållande...

#16 Post by Olof#L »

Hej.
Har vägt bilen både på snutvåg och bilprovning efter stängning antal ggr.
Snutvågen som har 20kg per steg stannar på 1040kg och bilprovningen med 10 kg per steg stannar på 1050kg
Detta utan att bensinlampan har tändts

Är en snik 944 - 84 utan lucka,servostyr endast elspeglar som elutrustning.
Endast Sparco och OMP plaststolar (ej rörstolar) instrumetpanel och främre dörrsidor som inredning
samt skön naken plåt
ingen bandare el högtalare

2.7ans grenrör

Lite tunga 16" 7-8tums Turbotelefoner :oops:



Glasfiberfront Turbo lookalike med fimpad krockbalk, glasfiberuv i orginalfästen och glasfiberframskärmar.
Org popuplyse och turboplåt mellan lamporna.

Vet inte om vikten är orimlig, men det är vad jag har vägt på det jag har haft tillgång till.

/ Olof
f.d 944 -84

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

Re: Vikt/effekt förhållande...

#17 Post by Pehr Johnsson »

Olof#L wrote:Hej.
Har vägt bilen både på snutvåg och bilprovning efter stängning antal ggr.
Snutvågen som har 20kg per steg stannar på 1040kg och bilprovningen med 10 kg per steg stannar på 1050kg
Detta utan att bensinlampan har tändts

Är en snik 944 - 84 utan lucka,servostyr endast elspeglar som elutrustning.
Endast Sparco och OMP plaststolar (ej rörstolar) instrumetpanel och främre dörrsidor som inredning
samt skön naken plåt
ingen bandare el högtalare

2.7ans grenrör

Lite tunga 16" 7-8tums Turbotelefoner :oops:



Glasfiberfront Turbo lookalike med fimpad krockbalk, glasfiberuv i orginalfästen och glasfiberframskärmar.
Org popuplyse och turboplåt mellan lamporna.

Vet inte om vikten är orimlig, men det är vad jag har vägt på det jag har haft tillgång till.

/ Olof

...men då är ju din bil ganska lättad också!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
jerker67
Addict
Posts: 1154
Joined: 2006-04-26 23:10:42
Bilmodell: 944N/A -84
Location: BOLLNÄS
Contact:

Re: Vikt/effekt förhållande...

#18 Post by jerker67 »

maverick wrote:
Pehr Johnsson wrote:
Större bromsar, krängare, kanske bättre krockskydd mm väger.
Du klargjorde min baktanke med mitt meddelande, tack.

Sen att jag missförstod Micke eller inte vet jag inte.

Växellådan torde väga mer, likaså transaxeln och drivaxlarna.
Små vikter, men det är nog en hel del som skiljer en N/A från en turbo.

Om lådan är tyngre är det väl olje kylaren plus lite mer olja då .. transaxel drivaxlar är väl ändå samma va...

Finns en reklambild där porsche har slängt ut alla delar som skiljer 44an från turbon, någon som har den bilden?

EDIT;
http://1.bp.blogspot.com/_tpVBksnAVB8/S ... talgia.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users