Finns det någon här som gjutit av huv och tak på en 968 som skulle kunna tänka sig att låna ut formarna? Jag leker lite med tanken på att plasta kolfiberhuv samt tak . En turbovinge i kolfiber vore inte så dumt heller men det övegår min förmåga (och 1200 USD i inköpspris + frakt är tyvärr utanför min budget... ).
Skall du byta ut plåten då?? på taket det är väl en bärande del.... skall du förstärka bilen och ge extravikt i slället
Eller tänker du lösa det på något smidigt vis.....
Dom jag känner son har kolfiberfilar kolfiber/kevelar har alla taket kvar Även på BUBBLOR....
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Om jag gör det så byter jag ut plåten. Plåten är inte bärande mer än att den bidrar till styvheten - något som ett kolfibertak borde klara galant. Den bärande funktionen, dvs om du skulle rulla med bilen, sitter snarare i stolparna och ramverket, inte i skinnet.
Kruxet sitter i konstruktionen av a-stolparna. Den takskarven kan bli svår att lösa på ett snyggt sätt.
Att jag över huvud taget funderar på detta har sin grund i att mitt tak är utbytt (takluckan borta) och det har inte gjorts på ett tillräckligt snyggt sätt och behöver ändå fixas till.