På min 924 S så går mätaren upp till max 99999 km, alltså 9999 mil. Den "vanliga" 924 har väl då samma sorts mätare, men hur är det i 944? Jag tycker att mätaren åtminstone skulle haft plats för en till siffra..eller att man skulle haft mil i stället för km!
Detta skulle ju betyda att många bilar(i alla fall 924) så har mätaren "slagit om", om nu man inte kört under 9999 mil vilket är ganska orimligt!
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
M-Nilsson wrote:Detta skulle ju betyda att många bilar(i alla fall 924) så har mätaren "slagit om", om nu man inte kört under 9999 mil vilket är ganska orimligt!
Min har slagit om 2 gånger vilket är mest rimligt på bilar som är 25 - 30 år om mätaren bara visar ett par tusen mil.
Själv är jag osäker hur mycket min slagit om, nu visar den ju snart 40000 km. Den har ju stått avställd i ca 5 år..så där har den ju sparat in en del mil. Men sen är det ju svårt att veta hur mk den körts tidigare.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Pehr Johnsson wrote:14000 Mil låter lite på en tysk importbil. Sen är ju bilen omlackad också vilket skulle kunna ge en indikation på att bilen fått stå ut med lite.
Jag tror att bilen gått minst 24000 mil.
Har vi inte redan haft denna diskussionen med dig en gång tidigare??
Jo det har vart uppe tidigare tror jag..Jag skulle nog också tippa på runt 24 fast då är det bara ren gissning egentligen. Den kan ju va omlackad för just utseendets skull oxå(brun färg är ju inte så snyggt), men samma där så är det ju inget man vet..
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.