Krock Barkarby **080830**

924/928/944/968
M.Kuic
S-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#16 Post by M.Kuic »

Sjösgärd wrote:Mjo, tanten borde ha legat i vänsterfilen men hon gjorde ju inget egentligt fel. Och du skulle väl inte få för dig att försöka dra rätt igenom en bil som ligger i högerfilen på en annan tvåfilig väg bara för att du ska svänga av? Så varför i en rondell? Dessutom kanske du borde ha legat i högerfilen? :wink:
På tal om topic.
Så uppfattar jag att det hänt trådskaparen, att han legat i innerfil och svängt ut framför någon som låg i ytterfilen i en rondell när han velat åka ut. Av att dömma på plåtskadorna på bilden så är det väl enda sättet att få såna plåtskador? Annars skulle de vara plåtskador på vänster sida av bilen om nu någon annan kört in han.
[size=67][b]Nihil impossible est' / Inget är omöjligt! [/b][/size]

944 -83, Bilstein clubsport, Ferrita 2.5", EBC turbo groove, 18x9" & 18x11" DTM magnesium med racing slicks 250/35/18 & 300/30/18 m.m. m.m.

Pehr Johnsson
Addict
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993

#17 Post by Pehr Johnsson »

M.Kuic wrote:
Sjösgärd wrote:Mjo, tanten borde ha legat i vänsterfilen men hon gjorde ju inget egentligt fel. Och du skulle väl inte få för dig att försöka dra rätt igenom en bil som ligger i högerfilen på en annan tvåfilig väg bara för att du ska svänga av? Så varför i en rondell? Dessutom kanske du borde ha legat i högerfilen? :wink:
På tal om topic.
Så uppfattar jag att det hänt trådskaparen, att han legat i innerfil och svängt ut framför någon som låg i ytterfilen i en rondell när han velat åka ut. Av att dömma på plåtskadorna på bilden så är det väl enda sättet att få såna plåtskador? Annars skulle de vara plåtskador på vänster sida av bilen om nu någon annan kört in han.
Samma typ av skador om man bli påkörd av någon som inte stannar på väg in i rondellen.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

snugge
Turbo-Poster
Bilmodell: volvo

#18 Post by snugge »

du kan mycket väl ha rätt där "bill b". på mänga ställen finns påbudsskyltar ovanför cirkulationsplatsen som talar om att tex. högerfilen ska svänga första avtagsvägen till höger.

Bodens Svarta 944 S2
Addict

#19 Post by Bodens Svarta 944 S2 »

Tråkigt med bilen.. Tyvärr så kan det bli så att båda räknas som ansvariga för olyckan.

Och ibland undrar man hur Försäkringsbolagen ser på olika olyckor..
Har hänt mig då en kvinna frontade mig i en korsning även fast jag skulle göra en
högersväng. (Hon körde i fel fil..) Jag kollade åt höger sen vänster och svängde höger.
Precis när jag svängt ut så smäller det.. Hon menade att jag skulle sett mig för.. Ehhh.. Hon svängde för en snödriva som stack ut ca en meter på
hennes sida.. Men hon höll ut ca 3 meter..

Ringde till polisen som då kom ut o förklarade och sa åt denna yngre kvinna att...
-Men du måste väl förstå lilla vän att du inte får köra i fel fil.
Men ändå så åkte jag på smällen. Ibland hatar man
försäkringsbolag.. Dessutom så satt den som utredde ärendet i Sundsvall.. Så ingen
hade ens varit o kollat på olycksplatsen.. Skitdåligt..

Och helt apropå.. Var det i den nya rondellen så var jag med o gjorde den... :wink:
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425

Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )

Widar
S2-Poster

#20 Post by Widar »

I Lissabon finns det en 5-filig rondell med rödljus innan varje avfart (det fanns 5). Jag som nylandad turist i en precis uthämtad hyrbil fick lite kallsvettningar... Men alla(!) använder blinkers så det var inga som helst problem att ta sig runt trots att jag missade att planera mina körfältsbyten.
Undrar hur många gånger i timman det skulle smälla i en sån rondell här i Sverige där det verkar som att blinkersen ramlar av så fort man åker ur besiktningshallen.
Mattias Widar

M-Nilsson
Addict
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987

#21 Post by M-Nilsson »

En gång mötte jag en äldre tant som körde fel håll i en rondell...mot mötande alltså :shock: Tror många inte vet hur de ska köra i rondell...sen får de lära sig att blinka om de ska runt/svänga!

Tråkigt för dig Bizzem, hoppas de löser sig!
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

Richard
Turbo-Poster

#22 Post by Richard »

När man avgör vem som orsakat skadan är det ren matematik. I den ingår även "hänsyn och uppmärksamhet". Den som får flest "poäng" är skyldig.
Porsche-F-n

Post Reply