Klåfingriga vandaler!

924/928/944/968
Post Reply
Yoouhaan
S-Poster
Bilmodell: 944 n/a
Årsmodell: 1985B

Klåfingriga vandaler!

#1 Post by Yoouhaan »

Hej hej... Första gången ja skriver här.. Ganska nybliven 944 ägare... Kom ut till bilen imorse... Någon har snott emblemet i fronten! Det borde va dödsstraff på sånt. Min fråga är: Var får man snabbt tag i ett nytt? Å gärna billigt. Utzon hade för 375 spänn. Ska F-n skaffa nått industrilim å cementera fast det sen.. Suck. Mvh Johan....
De e najs!

Petrus
Addict
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987

Re: Klåfingriga vandaler!

#2 Post by Petrus »

Yoouhaan wrote:Hej hej... Första gången ja skriver här.. Ganska nybliven 944 ägare... Kom ut till bilen imorse... Någon har snott emblemet i fronten! Det borde va dödsstraff på sånt. Min fråga är: Var får man snabbt tag i ett nytt? Å gärna billigt. Utzon hade för 375 spänn. Ska F-n skaffa nått industrilim å cementera fast det sen.. Suck. Mvh Johan....
Jag har bara väntat på att det skulle hända min bil. Konstigt nog har jag inte hört att någon skulle har råkat ut för det förrän nu. Andra bilmärken tycks drabba oftare. Hoppas att vi inte ser här en ny trend födas alá Beastie Boys med VW-emblem...

Kolla med skroten. Sök på t.ex på laga.se och leta fram någon gammal Porsche. Emblemet är ju samma på alla modeller.

Vill du vara rejsig så skit i emblemet och skaffa ett klistermärke! Väger mindre!

// Petrus

Yoouhaan
S-Poster

#3 Post by Yoouhaan »

Nää de hade vatt riktigt trist...Nåja... Ska nog få dit ett Opelmärke eller nått istället....de låter dom kanske vara....Men annars funkar nog klistermärken...
De e najs!

YocaL
Turbo-Poster
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990

#4 Post by YocaL »

Vart bor du någonstans?
För det står nämligen en gammal 944a på skotfrag här i jkpg,
Vet dock inte om märket är kvar, men jag funderar på att dra dit o sno innerbackspegeln så jag skulle ju kunna kika.
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

tpez1
S-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#5 Post by tpez1 »

Så jäkla tråkigt.
Tyvärr har det hänt mig med för något år sedan, man blir så jäkla förbannad. Hoppas verkligen inte det är nån trend.

Men jag köpte nytt märke hos nioelva
http://www.nioelva.se/1-main.htm
dom skickade hem det, gick superfort.

Kanonfint märke och än så länge har det fått sitta kvar. :D

bill b
Addict

#6 Post by bill b »

Det har tyvärr hänt även mig så vi är nog ett gäng. Men som Sandén tipsade mig om är det bättre att de enkelt får loss emblemet än att det sitter fast så de drar sönder plåten också. Då börjar det ju bli riktigt dyrt.

Jag köpte nytt emblem från nioelva.se. Snabbt och smidigt!
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)

Yoouhaan
S-Poster

#7 Post by Yoouhaan »

Tackar för svaren. Bor i malmö.... Nä de e bara så jäkla trist....Ska kollanioelva med.
De e najs!

YocaL
Turbo-Poster
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990

#8 Post by YocaL »

Alltså, ett klistermärke är ändå en rätt cool idé.
Lite RS-feeling över det hela :D
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

osendosen
S-Poster

#9 Post by osendosen »

Ja mycket hellre än ett opel emblem :)
Att njuta är att köra Porsche!

jozac
S-Poster

#10 Post by jozac »

Finns ju även historier om folk som kopplat en tändspole till karossen och ett jordspröt. En liten dold brytare som gör att man själv kommer undan med hjärtat i behåll.
Inte enkelt, säkert inte lagligt och definitivt inget jag skulle göra på min bil men betänk förlängningen; P-boten är fullt ifylld och det ända som är kvar är att lite försiktigt lyfta på torkararmen... *PANG*
Blir ju liknande effekt på klåfingriga Skodaägare som vill tejpa dit ett snyggare märke på sin Octavia...
Mitt porsche-projekt: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=15197

Herman
Turbo-Poster
Bilmodell: 968CS
Årsmodell: 1993

#11 Post by Herman »

jozac wrote:Finns ju även historier om folk som kopplat en tändspole till karossen och ett jordspröt. En liten dold brytare som gör att man själv kommer undan med hjärtat i behåll.
Inte enkelt, säkert inte lagligt och definitivt inget jag skulle göra på min bil men betänk förlängningen; P-boten är fullt ifylld och det ända som är kvar är att lite försiktigt lyfta på torkararmen... *PANG*
Blir ju liknande effekt på klåfingriga Skodaägare som vill tejpa dit ett snyggare märke på sin Octavia...
Då tar man väl bara märket på sin egen Porsche !? :wink:
968CS-93
VW typ1-50
Kör BMW 135Coupe till vardags

Post Reply