Sitter i funderingar på att lacka om Porschen min...
Tänker då framåt tills man ska sälja (om det nu sker)
Skulle ni värdera en bil som är omlackad (annan färg) eller skulle ni föredra att den är omlackad i orginalfärg eller inte omlackad över huvud taget?
MVH
Värderingsfråga
-
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Värderingsfråga
Saab 9-3 2.0T Cab
Saab 900 Förknasare
Men det blir porsche igen, om några år.
Saab 900 Förknasare
Men det blir porsche igen, om några år.
- Porrsche
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
Om en bil är lackad i annan färg än orginal så värderar jag det bra om det är mycket bra gjort, ett halvdant jobb drar definitivt ner på värdet.
Har inga problem med omlack till orginal, då det efter 20 år ofta blir en del slitningar på orginallacken. En sliten orginallack är inte kul.
Har inga problem med omlack till orginal, då det efter 20 år ofta blir en del slitningar på orginallacken. En sliten orginallack är inte kul.
8)
Göran
---
Porsche 944 -85
Göran
---
Porsche 944 -85
- Pehr Johnsson
- Addict
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
Lackar du annan färg så är det ett krav att motorrum insidor på dörrar och bagage är i samma färg, annars tycker jag att det ser slarvigt ut.
Lackar du om bilen i samma färg så är det ju på så sätt mindre jobb.
Är lacken sliten så är det bättre med en omlack än orginal. Vissa kan dra öronen åt sig om bilen är omlackad pga av misstankar om dålda krockskador. Dokumentera jobbet väl med kameran så kan man lägga spekulationerna åt sidan vid ett senare försäljningstillfälle.
Är lacken sliten så är det bättre med en omlack än orginal. Vissa kan dra öronen åt sig om bilen är omlackad pga av misstankar om dålda krockskador. Dokumentera jobbet väl med kameran så kan man lägga spekulationerna åt sidan vid ett senare försäljningstillfälle.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- JDr
- Addict
- Bilmodell: 944 turbo
Håller med Pehr till 100%Pehr Johnsson wrote:Lackar du annan färg så är det ett krav att motorrum insidor på dörrar och bagage är i samma färg, annars tycker jag att det ser slarvigt ut.
Så fort en bil är omlackad (även om den är över 20 år) så misstänker många att det ligger någon dold orsak bakom det.
Är lacken dålig och man har möjlighet att få den omlackad av någon kunnig så är det helt klart ett lyft.
Om det lyfter bilens värde lika mycket som lackeringen kostar, är ju dock inte helt garanterat.
NU kör jag 951!!
Jimmy PCS# 10550
Tidigare:
924 -79
Jimmy PCS# 10550
Tidigare:
924 -79