"968" Vinge till 944 S2 Cab en bra idé?
- Minsc S2
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
"968" Vinge till 944 S2 Cab en bra idé?
hejsan allihopa, jag har en 944 S2 Cab som jag gärna skulle vilja sätta en vinge på; ifall det är snyggt
och nu undrar jag om det finns någon här som har sett eller kanske rent av har en 944 (s2) Cab med vinge och vad ni tycker om det
ni får gärna säga vad ni tycker och ännu bättre ifall ni har en bild som ni kan visa på, tack på förhand
och nu undrar jag om det finns någon här som har sett eller kanske rent av har en 944 (s2) Cab med vinge och vad ni tycker om det
ni får gärna säga vad ni tycker och ännu bättre ifall ni har en bild som ni kan visa på, tack på förhand
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm
220 Bhp, 302 Nm
- Daniel Kindh
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Tjena
Om du frågar efter folks personliga uppfattning så är min att en vinge bak på s2 cab ser riktigt illa ut, såg faktiskt en röd cabbe utanför biltema i Gbg i mitten av mars. Nu var kanske inte denna vinge den snyggaste som finns att erbjuda men faktum kvarstår, vingen bak går fetbort.
Däremot kan det vara riktigt snyggt med en diskret bromsramp som en liten förhöjning på luckan bak eller varför inte i lite extremare fall montera ner kofångare bak och ersätta med 968áns bakparti. Denna i kombination med s2 front + gemballa läpp ser riktigt rått ut.
Om du frågar efter folks personliga uppfattning så är min att en vinge bak på s2 cab ser riktigt illa ut, såg faktiskt en röd cabbe utanför biltema i Gbg i mitten av mars. Nu var kanske inte denna vinge den snyggaste som finns att erbjuda men faktum kvarstår, vingen bak går fetbort.
Däremot kan det vara riktigt snyggt med en diskret bromsramp som en liten förhöjning på luckan bak eller varför inte i lite extremare fall montera ner kofångare bak och ersätta med 968áns bakparti. Denna i kombination med s2 front + gemballa läpp ser riktigt rått ut.

S kindh 2
- Mr Z
- Carrera-Poster
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
Håller med om allt det ovanstående...Daniel Kindh wrote:Tjena

MVH Peter Z
I garaget: En röd 951 -86. Tyvärr med två skurna cylindrar :(
I garaget: En röd 951 -86. Tyvärr med två skurna cylindrar :(
- Minsc S2
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
hmm...om jag hade skaffat en vinge så hade det ju varit en i samma färg (oceanmettaliv blå, lackad)...antar att den röda cabben du såg hade en svart vinge? det kan ju förklara varför det såg ut som det gjorde...
(såg liksom en blålackad vinge på en vanlig 944 igår och gillade vad jag såg)
(såg liksom en blålackad vinge på en vanlig 944 igår och gillade vad jag såg)

944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm
220 Bhp, 302 Nm
- Joakim
- Forum founder
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
Vinge på cab.. varför det?
Min personliga åsikt är att det skulle bli jättefult!
Min personliga åsikt är att det skulle bli jättefult!
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- John
- Site Admin
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Daniel Kindh
- S-Poster
- Porrsche
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
Snyggt eller inte, jag funderar mera på funktionen, hur blir aerodynamiken med en vinge på en cab? Om det vore bra hade förmodligen Porsche monterat det från början. Å andra sidan så lämpar sig cabbar mer som glidarbilar än sportbilar och då har ju vingen ingen som helst vettig funktion, bilen blir ju bara tyngre. Mitt råd: avstå från vingen, vill du ha bättre väggrepp, byt bil till en vanlig kaross.
8)
Göran
---
Porsche 944 -85
Göran
---
Porsche 944 -85
- Daniel Kindh
- S-Poster
- Minsc S2
- Turbo-Poster