Ut ur vinteridet...

924/928/944/968
Post Reply
Falk
NA-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

Ut ur vinteridet...

#1 Post by Falk »

Kom plötsligt på att Smurfen inte segat sig ut ur sitt vinteride.
Dr. Vogel organiserade en expedition och begav sig ner långt in i det mörka. Lyckades väcka Smurfen och med lock och pock dra ut besten i ljuset... :P

Image

Image

Blir ett besök hos Dr.Perry under veckan för koll av allmäntillståndet inför säsongen...
mvh / Lasse Falk
(ex-smurfare)

www.rejsa.nu

johnande
S2-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#2 Post by johnande »

Min 944 kom också ut ur idet idag. Förutom att alla däcken nästan var tomma på luft (nya däck beställda). Så startade hon direkt:). Ska ut och köra under eftermiddagen lite...eller mycket!
have a better one

John A

Porsche 944 85B

Berg
S-Poster
Bilmodell: Golf -10

#3 Post by Berg »

Var hos min 944 en runda igår och förberedde inför påställning 1/5. Hade med mig batteriet (nyladdat), monterade detta. Tog bort förseglingar över avgasrör samt luftintag. Drog runt maskin med startmotorn utan stift och bränsle/tändning i några sekunder. Gjorde därefter ett startförsök. Motorn gick igång utan problem! Hade förväntat mig att den skulle vara något segare efter att ha varit avställd i 6 mån+. Men bilen är väl, som sin ägare, sugen på att komma ut på vägarna nu :wink: .

Cédric
Addict
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980

#4 Post by Cédric »

Falk, är dom små grejerna som skulle fixas med pilen fixade ? Va nåt skumt med väghållningen om jag minns rätt ..

Post Reply