Tomas wrote:Jag är inte helt övertygad om det. Visst är den vek i bilens längsled men i vertikalled är den knappast för vek om man inte går upp rejält i krängardimension. Antagligen har Porsche med flit gjort den flexibel i längsled så att den kan ta upp lite rörelse och hindra brytningar orsakade av dropplinken. Speciellt om man har styva dropplingbussningar kan det vara en fördel om krängaren inte är stum i längsled.FSN wrote: Vad är det för nytta med stummare bussningar på den positionen?
Hela plåtkonstruktionen är så vek och rörlig så stummare bussningar gör ingen nytta.
Även om den är för flexibel kommer en styvare bussning att göra bilen krängningsstyvare, vad som händer är att man inte får nytta av hela styvhetsökningan om krängarfästet börjar att flexa mer.
Om inte styvare bussningar här gör någon nytta så gör inte styvare dropplinkbussningar det heller.
När konsolen flexar i X-led så blir den en del i kränghämmarn och det kan knappast vara syftet. Tror oxå att dom veka konsolerna är ett resultat av en inte helt lyckad konstruktion. Med hårdare bussningar så minskar naturligtvis flexet i Z-led då konsolen är stum i Z-led men om det leder till större konsolflex i X-led så är jag inte säker på att det gör nån nytta.