Alla bilder eller inte?
-
- Carrera-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Ducati
- Turbo-Poster
Den lagtexten skulle jag gärna se. Det där låter som en skrönaRikard wrote:Då kan jag komma med lite lagtext som rör ämnet. Det är förbjudet enligt lag att lägga ut bilder på internet utan medgivande från de personer som förekommer på dem!
Kanske något att tänka på?
Rikard
mvh
Niklas
BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967
Niklas
BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967
- Cédric
- Addict
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
Bara för att man tycker att något är dumt så kan man ju inte packa ihop och dra. Det är ju ett väldigt skumt sätt att tackla livet. Även om jag själv inte tycker om kraschbilder/videos så kan jag ändå inte se att det skulle vara helt förbjudet. Jag hoppas det kommer fungera som det är tänkt i framtiden. Det är aldrig kul med tjafs.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Anna E
- S-Poster
- Anna E
- S-Poster
-
- S-Poster
Detta har jag utforskat nogrannt då jag b.la driver www.firamig.seDucati wrote:Den lagtexten skulle jag gärna se. Det där låter som en skrönaRikard wrote:Då kan jag komma med lite lagtext som rör ämnet. Det är förbjudet enligt lag att lägga ut bilder på internet utan medgivande från de personer som förekommer på dem!
Kanske något att tänka på?
Rikard
För att få visa bilder på en hemsida på någon annan än dig själv så måste man ha ett så kallat utgivningsbevis.
Har man utgivningsbevis får man dock inte har forum/gästbok som särskilt inte avskjiler sig från ordinarie hemsidan. Dvs forum som detta, rejsa.nu mm som inte har utgivningsbevis kan hamna i problem om någon blir sur för publicerade bilder.
//Björn
Björn Karlsson
S2 Cab
NA-86
S2 Cab
NA-86
-
- S-Poster
När det gäller vilka bilder som ska visas eller inte så är det som vanligt de negativa rösterna som hörs högst.
I min åsikt så tillhör krasher racing, o jag tycker det är intressant att se krashbilder också....
Jag är fruktansvärt mycket emot den typen censur på forum och liknande. Löjligt värre!!! Däremot när det gäller banmöte så kan man hålla bort dom för att inte ställa till försäkringsärende, framtida försäljningar osv.
Dom som inte vill se krashbilderna behöver inte titta de som vill se får titta inte svårare än så.
Jag tycker det är mycket värre att titta på en sönderstylad 944 från Elmia än en rejsbil som krashat men jag väljer att avstå att titta på bilderna jag inte gillar och fördömer inte de som vill se eller kräver censur på det JAG inte vill se.
I min åsikt så tillhör krasher racing, o jag tycker det är intressant att se krashbilder också....
Jag är fruktansvärt mycket emot den typen censur på forum och liknande. Löjligt värre!!! Däremot när det gäller banmöte så kan man hålla bort dom för att inte ställa till försäkringsärende, framtida försäljningar osv.
Dom som inte vill se krashbilderna behöver inte titta de som vill se får titta inte svårare än så.
Jag tycker det är mycket värre att titta på en sönderstylad 944 från Elmia än en rejsbil som krashat men jag väljer att avstå att titta på bilderna jag inte gillar och fördömer inte de som vill se eller kräver censur på det JAG inte vill se.
Björn Karlsson
S2 Cab
NA-86
S2 Cab
NA-86
- qvisfr
- Turbo-Poster
Björn Karlsson wrote: Jag tycker det är mycket värre att titta på en sönderstylad 944 från Elmia än en rejsbil som krashat men jag väljer att avstå att titta på bilderna jag inte gillar och fördömer inte de som vill se eller kräver censur på det JAG inte vill se.

Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650