Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Besvara


Den här frågan är till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :#944burn: :#stupid: :#cheers: :#drool: :#pray: :thisthread:
Visa fler smilies
BBCode är
[img] är
[flash] är AV
[url] är
Smilies är
Trådhistorik
   

Använd följande formulär om du vill bifoga en eller flera filer till ditt inlägg.

Expandera Trådhistorik: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av newkie » 2016-05-30 18:23:12

Glider in lite sent i tråden och tipsar om Hydroscand. Dom hade förvisso inte kopplingar som krävdes, men han öppnade upp pressplåtarna. Skar bort slangen och återanvände nipplarna. På med ny plåt och pressa in nya slangar. Kassan hade han hunnit stänga för dagen så det kostade mig en butterkaka som jag var in med dagen efter.

Min slang var seriöst krackelerad när jag gjorde detta förra året. Var nog F-n (F-n är i underkant här) bara flyt för min del att det inte läckte. Slangen såg ut som jag vet inte var. 1000 sprickor i den. Alla kanske 2-3 mm djupa.

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av B_2 » 2016-03-10 18:49:28

Är det nån som luskat vidare i det här?
Om porsche i sverige säger nej, så kanske det är bättre att fråga Porsche i Tyskland?
Tror tyvärr att det sitter en sån gammal under min huv. :cry:

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av Jele » 2015-06-20 19:06:09

Jag ser att detta är en gammal tråd nu men är det någon här på forumet som har fått detta åtgärdat av PC via återkallelsen så här lång tid efteråt eller är det bars att byta själv? Antar att det är det senare som gäller men skadar inte att fråga.

Hälsningar,
Jesper

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av gramse » 2013-09-05 14:43:01

Det här blev om än mer spännande nu. Jag fick till slut tag i en person på Porsche i Sthlm som egentligen inte kunde hjälpa mig.

1. Min bil, 1990 944T med enligt bilden gamla rail/bränsleslanganslutning, omfattas inte av någon återkallelse. Det finns inga återkallelser alls kopplade till mitt chassienummer.

2. Jag jämför bilderna med bilen och det stämmer väl överens utseendemässigt med övre/äldre railen med kort anslutning.

3. Dom återkallelserna (recall ID) enligt länken kan inte tolkas eller känns inte igen av Porsche i Sverige. Porsche sverige känner inte heller till återkallelserna varför jag inte kunnat få tag i dom i orginalutförande för att se vad som står i återkallelsen.

4. Porsche har inte någon bortre gräns. Om det finns en återkallelse verkar den gälla bilens livstid, oavsett ursprung.

/F

Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av Petrus » 2013-08-20 19:40:44

Enligt det jag har läst från andra 944 ägare så har Porsche både i UK och USA har erbjudit byte f.o.c.

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av Partagas » 2013-08-19 19:46:17

Det går säkert att snida till för en billig penning.
Låter bara lite lockande att få PC att göra det om det nu var 17 kontrollpunker associerat med bytet.....och om dom gör det kostnadsfritt menar jag :?:

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av gramse » 2013-08-19 17:02:48

Jag försökte ringa idag men först fick växeldamen inte tag i någon sen meddelade hon att alla troligtvis var på lunch. Detta gällde sthlm, båda anläggningarna. Borde inte den lokala hydralslangpressaren kunna snida samman en passande slang? Kostnaden borde bli relativt låg, uppskattar den till max 200kr.

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av Partagas » 2013-08-19 07:16:27

Ojdå, en sån gammal slanghistoria sitter på min 89a.
Nån här på forumet som varit i kontakt med Svenskt PC ang detta?

Gäller åtagandet att åtgärda endast PC UK eller är det globalt, nån som vet?
Kan återkomma efter min kontakt med dom, måste bara få bilen att starta först å främst.

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av Petrus » 2013-08-08 09:46:32

Mårten skrev:Skönt att man redan bytt denna slang!

Ja. När jag surfade runt på olika 944 sidor så var jag vettskrämd av att så många bilar har brunnit upp. Det är verkligen ett onödigt missöde när lösningen är så enkel och till och men kan bekostas av Porsche.

En annan grej jag gör (som många säkert ser som paranoid av mig) är att alltid stänga av strömmen på bilen när den inte används. Åven när den står bara ett par timmar. Min 944 Coupe´fattade eld på parkeringen när jag skulle luncha. Tändkablarna kortslöt sig. Råttor som gnagat? Vete tusan men hade jag inte varit snabb hade bilen brunnit upp...

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av Mårten » 2013-08-08 09:37:28

Skönt att man redan bytt denna slang!

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av patand » 2013-08-08 07:02:47

OT Varning!

Petrus skrev:Det är krånglit att fixa med iPhone gm Tapatalk Reader.


Jag använder faktiskt helst den vanliga browsern när jag läser forumet i telefonen (iPhone). Tycker det funkar riktigt bra, speciellt att ladda upp bilder. :)

Re: Viktigt ang gamla 944 bränslebryggor

Inlägg av Petrus » 2013-08-08 06:43:36

Tack Erol för att du fixade till tråden!
Det är krånglit att fixa med iPhone gm Tapatalk Reader.

Mvh Petrus

Re: Viktigt ang gamla bränslebryggor

Inlägg av Erol » 2013-07-31 20:21:52

Henka_E skrev:För oss som inte har FB - vad handlar det om? Är det att de spricker?


Första inlägget uppdaterat!

Re: Viktigt ang gamla bränslebryggor

Inlägg av Chopp » 2013-07-31 15:13:34

Klipper in ifrån facebook:


969581_605088392845707_1077489283_n.jpg
Upp the bad one.
Down the good one.


Brian Curran skrev:Guys, last June there was a good discussion regarding the high pressure hose going from the fuel regulator to the fuel rail. The part in question has been the subject of many engine bay fires and possibly write-offs. I myself has to replace the part 3 months ago and consider my self lucky. When the part fails, it usually does so quickly, and with potentially fatal consequences.


Brian Curran skrev:I made a few enquiries and discovered that this part was subject to a general recall during April 1990 - see http://www.motortrend.com/cars/1986/por ... 4/recalls/ so called Porsche Warranty UK who confirmed against the car VIN number that the recall on my vehicle was still outstanding. I phoned the local OPC who agreed to take the car in and carry out the recall work at no expense to myself. Apparently this work runs to 17 pages of checks as well as replacing the fuel hose and issuing any advisories. I'd advise everyone to check their fuel hose and if it looks like the one in the top of the photograph, phone their local OPC, get the vehicle VIN number checked and book the car in to get the recall work done at Porsches expense. Not many people know about this, not least a few independent Porsche mechanics. What impressed me is that the recall is now over 23 years old, yet Porsche still honoured their commitments.

Re: Viktigt ang gamla bränslebryggor

Inlägg av Henka_E » 2013-07-31 15:06:25

För oss som inte har FB - vad handlar det om? Är det att de spricker?

Upp