Varvtider Gelleråsen

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :#944burn: :#stupid: :#cheers: :#drool: :#pray: :thisthread:
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[flash] is OFF
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Varvtider Gelleråsen

Re: Varvtider Gelleråsen

by Karl Birgander » 2015-10-10 18:39:46

Första gången på Gelleråsen slutade med 1.21.29 för mig. Inga optimala varv alls, korta pass. (15 min...) Jag brukar vilja ha lite mer tid för att bli varm i kläderna. Harry sa optimalt varv ska vara 1.19.61.
Känns inte alls omöjligt med ett par till varv innanför västen.

S2 på originalvikt (-annan stol och borttagen baksätesrygg)
211 hk
245/45/16 Kumho R-däck runtom.
993 turbobromsar, PFC belägg
Bilstein cup-chassi.

Lite fler varv och en hjulinställning så kapar jag nog en del.

by gurra » 2014-08-11 12:10:01

1:11.35 igår på lågt laddtryck. En drivknut satte stopp för högt laddtryck och mer attack i körningen. Under 1:10 nästa gång!

Re: Varvtider Gelleråsen

by patand » 2013-08-22 10:45:02

gurra wrote:Körde 1:13.x som bäst vilket känns lovande under dessa förutsättningar.
Verkligen! :#944burn:

Re: Varvtider Gelleråsen

by gurra » 2013-08-22 09:23:54

Var på Gelleråsen igår och körde onsdagsträning för att få känna på bilen i torrt. Laddade 1.0 bar och kopplingen slirade, bromsarna hänger inte med effekt och grepp så de överhettade och jag fick pumpa ett par gånger för att få bromseffekt och det förbannade växellänkaget blev helt böjt så det knappt gick att växla :roll:

Körde 1:13.x som bäst vilket känns lovande under dessa förutsättningar.

Re: Varvtider Gelleråsen

by tomp » 2013-08-09 08:32:07

1:13.646 transponder

onsd. träning

Re: Varvtider Gelleråsen

by JohnC » 2013-07-20 11:42:06

Gelleråsen har ju fått lite ny asfalt på kritiska platser så en känsla är att banan är minst 1 sekund snabbare i år än förra året. Går att stå på betydligt mer på flera platser. Första gången jag tyckte Gelleråsen var rolig tills styrservohelvetet hoppade ur igen..... :twisted:

Re: Varvtider Gelleråsen

by tomp » 2013-07-13 20:54:21

Fries wrote:1:13.03 under kval med Porsche 928, 402hk, 1380kg

Nu börjar det faktiskt gå fort på riktigt.

/Fries
Bra kört börjar bli jobbigt att hänga med nu :D

Re: Varvtider Gelleråsen

by tomp » 2013-07-13 20:50:37

JohnC wrote:Skithelg men fort gick det med 944:an.

PCSR open pit transpondertid 1:13.6 innan styrservopumpen gav upp igen......

Klass 8B 5 kg/hk
:#pray: grymt John

Re: Varvtider Gelleråsen

by Fries » 2013-07-11 21:22:26

1:13.03 under kval med Porsche 928, 402hk, 1380kg

Nu börjar det faktiskt gå fort på riktigt.

/Fries

Re: Varvtider Gelleråsen

by JohnC » 2013-07-06 16:04:29

Skithelg men fort gick det med 944:an.

PCSR open pit transpondertid 1:13.6 innan styrservopumpen gav upp igen......

Klass 8B 5 kg/hk

Re: Varvtider Gelleråsen

by Nahpets » 2012-07-15 22:44:55

1:19.84

235/255 R888 GG, lufttryck 2,2 bar.
Laddtryck ställt till ca 1 bar (ej över).
Ca halv tank.

Re: Varvtider Gelleråsen

by Eddie Varvstopp » 2012-07-13 21:16:12

1:20,270 kvaltid med min N/A på 1181kg och MPSC .Första gången jag körde där..

Re: Varvtider Gelleråsen

by tomp » 2012-07-10 19:51:59

JohnC wrote:1:16.3 under PCSR. Minst 1.5 sekunder för långsamt. Måste träna mer :#944burn:
16:3 är en bra tid jag körde 1:17 nått fösta året jag var med, men helt klart mer träning är bra. :#cheers:

Re: Varvtider Gelleråsen

by JohnC » 2012-07-10 14:43:46

1:16.3 under PCSR. Minst 1.5 sekunder för långsamt. Måste träna mer :#944burn:

Re: Varvtider Gelleråsen

by tomp » 2012-07-10 09:56:41

open pit pcsr 2012 07 07

130 varv på 2 dagar blev det

1:14.236 transponder

1:14.2 race chrono

265 och 295 och gt3rs vinge, inge pys

ca 1250kg

Top